3 moduri prin care poti face o excelenta prima impresie

Oamenii tind sa fie automat (extrem de) suspiciosi fata de cei care incearca sa le vanda ceva. De aceea, unul dintre primele obiective ale unui agent de vanzari este acela de a stabili o relatie personala cu clientul si sa-i castige acestuia increderea cat mai rapid posibil. In acest sens, este esential sa faci intotdeauna o prima buna impresie, mai ales in cadrul intalnirilor fata in fata.

Iata in continuare 3 moduri prin care poti face o excelenta prima impresie:

#1 – Vino la intalnire cu temele bine facute.

Un agent de vanzari n-ar trebui niciodata sa vina la intalnire nepregatit. Iar buna pregatire inseamna inclusiv documentarea despre persoana, compania si industria clientului.

O cautare pe Google dupa numele persoanei de contact, dupa numele companiei este obligatorie in zilele noastre. Deasemenea, prezenta pe Facebook si Linkedin trebuie si ea verificata. Cu se ocupa? Ce e important pentru client? Documentandu-te cu profesionalism poti identifica rapid subiecte comune de interes de discutie, ceea ce nu poate fi decat in avantajul tau.

#2 – Pune intrebari.

Una dintre variantele prin care poti face o buna impresie este sa manifesti un interes real fata de clientul tau. Asta inseamna sa abordezi un proces de vanzare consultativ si sa adresezi intrebari inteligente si la obiect. Documentarea realizata in pasul anterior te poate ajuta mult in formularea de intrebari care vizeaza clientul in mod direct si personal.

Apoi, intrebarile tale trebuie sa fie unele deschise care sa-l invite pe client sa vorbeasca liber despre aspectele importante pentru el. A vinde inseamna sa-ti ajuti clientul sa rezolve ori sa previna o problema utilizand un anumit produs sau serviciu. Adresarea de intrebari te ajuta sa demostrezi clientului ca nu te intereseaza doar sa-ti impingi produsul catre el, ci ca vrei sa afli cu adevarat care este problema si cum o poate trata clientul cel mai bine.

#3 – Atentie la limbajul trupului.

Contactul vizual, strangerea ferma de mana si zambetul reprezinta trei ingrediente de succes in ceea ce priveste limbajul trupului. In plus, trebuie sa fii bine imbracat si atent ingrijit ori de cate ori te intalnesti cu un client.

Insa mai presus de toate atunci cand vorbim de limbajul corpului este postura generala, indiferent daca stai jos sau in picioare. Spatele drept, umeri trasi in spate, pieptul inainte sunt 3 aspecte vitale ca sa adopti o pozitie a corpului care radiaza incredere de sine.

Studiile arata ca ne formam o prima impresie in cateva minute despre cineva si, odata creata, aceasta prima impresie este aproape imposibil de schimbat ulterior. Prin urmare, daca ai probleme in a face o prima buna impresie, atunci procesul de vanzare va fi mai dificil, indiferent cat de buna este pledoaria ta de vanzare sau produsul tau.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.