3 recomandari ca sa-ti “fortezi” clientii sa-ti citeasca emailurile

Crezi ca emailul este un instrument (foarte) slab in vanzari?

Da-mi voie sa-ti fac cateva recomandari care – corect aplicate – s-ar putea sa-ti aduca surprize placute “pe banda rulanta”!

Din punctul meu de vedere, exista doua mari explicatii ale faptului ca majoritatea mesajelor tale de email sunt ignorate: clientul nu-si aduce aminte numele tau si/sau subject line-ul mesajului de email nu-i spune clientului tau nimic interesant si valoros.

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Pentru ca cea de-a doua explicatie sa nu mai fie niciodata valabila in  legatura cu mesajele tale de email, incearca de acum inainte sa respecti urmatoarele 3 recomandari:

Scrie emailuri convingatoare!

Scrie emailuri convingatoare!

1. “Ataca” direct interesul personal al destinatarului

Cat de usor poti ignora un mesaj care-ti comunica unul sau mai multe dintre mesajele urmatoare:

Protejeaza-ti sanatatea

Fii mai aratos, fii prezentabil

Obtine succesul in afaceri

Castiga bani

Economiseste bani

Obtine acesti bani muncind putin

Avanseaza pe scara sociala

Castiga noi prieteni

Influenteaza oamenii

Castiga admiratia celorlalti

Obtine prestigiu

Bucura-te de confort

Fii un lider

Bucura-te de o casnicie fericita

Ingrijeste-te de copii tai

Imbunatateste-ti educatia

Fii creativ

Evita grijile

Evita efortul muncii grele

Scapa de complexe

Evita sentimentul de jena

Evita plictiseala

Bucura-te de relaxare

Asigura-ti protectia financiara pentru zilele batranetii

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


etc

Sigur, nu poti sa scrii subiecte de email care incep chiar cu aceste cuvinte, insa poti spune ceva similar, sub o alta forma.

Hai sa vedem, ce subiect de email e mai atragator? Pe care dintre ele il stergi mai repede?

“Informatii supliment alimentar bogat in vitamine”
sau
“Cum sa fii mereu plin de viata, indiferent de varsta”?

“Sala noua de conferinte, servicii complete de cazare si masa”
sau
“Cum sa organizezi cu minimum de stres un
eveniment de afaceri cu sute de participanti”?

“Oferta credite ipotecare avantajoase”
sau
“Cum sa-ti cumperi casa dorita, desi nu ai toti banii necesari”?

Scrie-i clientului despre ceea ce il intereseaza si, aproape sigur, iti va citi mesajul de mail.

2. Comunica informatii de valoare, lucruri pe care clientii tai nu le stiu inca.

Spune-i clientului ceva ce nu a aflat inca si aproape sigur iti va acorda toata atentia sa.

Hai sa vedem, ce subiect de email e mai atragator? Pe care dintre ele il stergi mai repede?

“Pret redus software contabilitate”
sau
“Cum sa micsorati costurile legate de administrarea afacerii dvs.”?

“Oferta uleiuri industriale”
sau
“Solutii la indemana ca sa mariti durata de
viata a masinilor dvs. unelte”?

“Promotie automobile”
sau
“Cum sa economisiti bani atunci
cand cumparati o masina”?

3. Ofera informatii precise, exacte chiar in subiectul mesajului de email

Dintotdeauna, informatiile clare si exacte atrag si confera credibilitate. Generalitatile indeparteaza clientul, iar daca mai adaugi si cateva adjective, esecul este garantat.

Hai sa vedem, ce subiect de email e mai atragator? Pe care dintre ele il stergi mai repede?

“Informatii pensii facultative”
sau
“Cum sa iesi la pensie la 60 de ani cu
un venit garantat de 400 de euro?”

De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


“Oportunitate de afaceri atragatoare”
sau
“Investeste 500 euro ca sa ai profituri
lunare medii de 700 euro din a 4-a luna”?

“Oferta curenta repartitoare de cost”
sau
“Reduceti cu 20% costurile de incalzire pe
perioada iernii, avand in casa minimum 21 grade Celsius”

Daca de acum inainte subiectele mesajelor tale de email vor respecta aceste trei recomandari, cu siguranta clientii vor acorda mai multa atentie mesajelor tale.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Daniel spune

    Cred ca este o mare problema cu “primul mail” catre client, cu formularea lui asfel incat clientul sa-l deschida, sa-l citeasca, iar dupa ce la citit sa-l “miste” putin sau macar sa-mi aminteasca de el..

    Mircea, ai putea sa ne dai un exemplu concret de un asfel de mail? Cum formulezi tu de exemplu un prim mail catre un client cu care nu ai mai vorbit niciodata cu dorinta de-ai vinde un curs de vanzari?

    Eu invat cel mai bine din exemple :)

    Merci.

    • Mircea Enescu spune

      O solutie cu rata mare de reusita este sa-i demonstrezi din subject line ca mesajul de email pe care il trimiti este unul care ii este adresat destinatarului prin excelenta si nu unei mase de destinatari. Spre exemplu, daca in subject line mentionezi o chestie pe care ai aflat-o documentandu-te pe site-ul clientului si care are o legatura directa cu destinatarul, atunci sanse ca mesajul sa-ti fie deschis cresc mult.

      Apoi, trebuie intotdeauna sa comunici cel putin un beneficiu (nu caracatersitica) al produsului sau serviciului pe care il promovezi. Sau poti comunica o informatie din mass media de interes pentru destinatar, iar tu esti cel care i-o aduce la cunostinta.

      Ultimul mesaj de email pe care l-am trimis potentialilor mei clienti avea titlul “Eliminati indoiala atunci cand recrutati oameni de vanzari” si, in acest mesaj, am promovat serviciile amicilor mei de la Hart Consulting.

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.