Crezi ca emailul este un instrument (foarte) slab in vanzari?
Da-mi voie sa-ti fac cateva recomandari care – corect aplicate – s-ar putea sa-ti aduca surprize placute “pe banda rulanta”!
Din punctul meu de vedere, exista doua mari explicatii ale faptului ca majoritatea mesajelor tale de email sunt ignorate: clientul nu-si aduce aminte numele tau si/sau subject line-ul mesajului de email nu-i spune clientului tau nimic interesant si valoros.
Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?
Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
Pentru ca cea de-a doua explicatie sa nu mai fie niciodata valabila in legatura cu mesajele tale de email, incearca de acum inainte sa respecti urmatoarele 3 recomandari:
1. “Ataca” direct interesul personal al destinatarului
Cat de usor poti ignora un mesaj care-ti comunica unul sau mai multe dintre mesajele urmatoare:
Protejeaza-ti sanatatea
Fii mai aratos, fii prezentabil
Obtine succesul in afaceri
Castiga bani
Economiseste bani
Obtine acesti bani muncind putin
Avanseaza pe scara sociala
Castiga noi prieteni
Influenteaza oamenii
Castiga admiratia celorlalti
Obtine prestigiu
Bucura-te de confort
Fii un lider
Bucura-te de o casnicie fericita
Ingrijeste-te de copii tai
Imbunatateste-ti educatia
Fii creativ
Evita grijile
Evita efortul muncii grele
Scapa de complexe
Evita sentimentul de jena
Evita plictiseala
Bucura-te de relaxare
Asigura-ti protectia financiara pentru zilele batranetii
Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
etc
Sigur, nu poti sa scrii subiecte de email care incep chiar cu aceste cuvinte, insa poti spune ceva similar, sub o alta forma.
Hai sa vedem, ce subiect de email e mai atragator? Pe care dintre ele il stergi mai repede?
“Informatii supliment alimentar bogat in vitamine”
sau
“Cum sa fii mereu plin de viata, indiferent de varsta”?
“Sala noua de conferinte, servicii complete de cazare si masa”
sau
“Cum sa organizezi cu minimum de stres un
eveniment de afaceri cu sute de participanti”?
“Oferta credite ipotecare avantajoase”
sau
“Cum sa-ti cumperi casa dorita, desi nu ai toti banii necesari”?
Scrie-i clientului despre ceea ce il intereseaza si, aproape sigur, iti va citi mesajul de mail.
2. Comunica informatii de valoare, lucruri pe care clientii tai nu le stiu inca.
Spune-i clientului ceva ce nu a aflat inca si aproape sigur iti va acorda toata atentia sa.
Hai sa vedem, ce subiect de email e mai atragator? Pe care dintre ele il stergi mai repede?
“Pret redus software contabilitate”
sau
“Cum sa micsorati costurile legate de administrarea afacerii dvs.”?
“Oferta uleiuri industriale”
sau
“Solutii la indemana ca sa mariti durata de
viata a masinilor dvs. unelte”?
“Promotie automobile”
sau
“Cum sa economisiti bani atunci
cand cumparati o masina”?
3. Ofera informatii precise, exacte chiar in subiectul mesajului de email
Dintotdeauna, informatiile clare si exacte atrag si confera credibilitate. Generalitatile indeparteaza clientul, iar daca mai adaugi si cateva adjective, esecul este garantat.
Hai sa vedem, ce subiect de email e mai atragator? Pe care dintre ele il stergi mai repede?
“Informatii pensii facultative”
sau
“Cum sa iesi la pensie la 60 de ani cu
un venit garantat de 400 de euro?”
De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...
Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
“Oportunitate de afaceri atragatoare”
sau
“Investeste 500 euro ca sa ai profituri
lunare medii de 700 euro din a 4-a luna”?
“Oferta curenta repartitoare de cost”
sau
“Reduceti cu 20% costurile de incalzire pe
perioada iernii, avand in casa minimum 21 grade Celsius”
Daca de acum inainte subiectele mesajelor tale de email vor respecta aceste trei recomandari, cu siguranta clientii vor acorda mai multa atentie mesajelor tale.
Cred ca este o mare problema cu “primul mail” catre client, cu formularea lui asfel incat clientul sa-l deschida, sa-l citeasca, iar dupa ce la citit sa-l “miste” putin sau macar sa-mi aminteasca de el..
Mircea, ai putea sa ne dai un exemplu concret de un asfel de mail? Cum formulezi tu de exemplu un prim mail catre un client cu care nu ai mai vorbit niciodata cu dorinta de-ai vinde un curs de vanzari?
Eu invat cel mai bine din exemple :)
Merci.
O solutie cu rata mare de reusita este sa-i demonstrezi din subject line ca mesajul de email pe care il trimiti este unul care ii este adresat destinatarului prin excelenta si nu unei mase de destinatari. Spre exemplu, daca in subject line mentionezi o chestie pe care ai aflat-o documentandu-te pe site-ul clientului si care are o legatura directa cu destinatarul, atunci sanse ca mesajul sa-ti fie deschis cresc mult.
Apoi, trebuie intotdeauna sa comunici cel putin un beneficiu (nu caracatersitica) al produsului sau serviciului pe care il promovezi. Sau poti comunica o informatie din mass media de interes pentru destinatar, iar tu esti cel care i-o aduce la cunostinta.
Ultimul mesaj de email pe care l-am trimis potentialilor mei clienti avea titlul “Eliminati indoiala atunci cand recrutati oameni de vanzari” si, in acest mesaj, am promovat serviciile amicilor mei de la Hart Consulting.