6 lectii despre perseverenta predate de un… copilas

Mara e o bucatica de fata de vreo 5 anisori care stie al naibii de bine cum sa obtina ceea ce vrea: ciocolata. Cu lapte, cu alune, cu stafide, cu capuccino, cu mere si scortisoara etc. Daca ar fi dupa ea, nu ar mai manca niciodata nimic altceva decat ciocolata. “Cioco”, dupa cum spune ea. Dimineata, la pranz, seara.

Parintii ei, care imi sunt foarte buni prieteni, mi-au spus ca este de o perseverenta inimaginabila. Chiar eu am vazut-o de vreo citeva ori “in actiune” si este intr-adevar stralucitoare.

In fiecare zi, Mara cere ciocolata de cel putin 100 de ori. Ei bine, o data la doua zile o si obtine. Prin urmare, are o rata de succes de 0,5 %.

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Lectia nr. 1: a rata inseamna sa mai incerci o data.

Mara traduce refuzul parintilor ei astfel: “OK, asta inseamna ca trebuie sa incerc sa obtin ciocolata mea putin mai tirziu”.

Deseori, atunci cand cere ciocolata este foarte precisa: “vreau cioco alba”. Sau: “vreau cioco cu mere si scortisoara de la tanti de la chioscul rosu”. Sau: “vreau cioco cu alune si stafide dintr-aia mare”.

Lectia nr. 2: fiti cat mai precisi, mai exacti si mai clari in exprimare atunci cand cereti ceva cuiva.

Altfel cum sa obtii ceea ce vrei daca nu stii cu certitudine ce-ti doresti?… De fapt, astfel ii ajutati foarte mult pe cei carora le adresati cererea.

Cu timpul, Mara a descoperit ca exista momente si situatii cand are sanse maxime sa obtina ciocolata mult ravnita. Atunci cand parintii sunt foarte implicati intr-o activitate, pentru a scapa de gurita ei, ii dau o bucatica de ciocolata. La fel, cand e cineva in vizita obtine mult mai usor o particica din alimentul ei preferat.

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Lectia nr. 3: invatati din greseli cand si in ce conditii aveti sanse maxime de reusita.

Uneori Mara cere ciocolata si obtine o bombonica, un biscuite glazurat cu ciocolata sau o inghetata. Comenteaza putin, dar se bucura chiar si daca a obtinut numai atat. Din experienta stie ca nu poate obtine intotdeauna ce-si doreste si e bine sa se multumeasca chiar si numai cu atat.

Lectia nr. 4: fiti flexibili.

Cereti ce va doriti, dar daca nu se poate, este bine sa va multumiti cu orice altceva se apropie de dorinta dvs. Decat nimic, e mai bine si asa.

Dar, la mai putin de o ora dupa ce inghite bombonica ori biscuitul, stiti ce le sopteste Mara parintilor ei la ureche? “Vreau cioco.”

Lectia nr. 5: nu renuntati la obiectivul dvs., nu va multumiti cu jumatati de masura. Dar mai ales nu abondonati in cazul in care nu obtineti nimic.

Si aici Mara ne arata cum trebuie sa acceptam esecurile. De cele mai multe ori cind este refuzata, Mara zambeste si se intoarce la joaca ei cu papuselele si bebelusii. Insa peste ceva timp, revine si spune iar “Vreau cioco”.

De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Ce trebuie sa retinem este Lectia nr. 6: acceptati micile infrangeri cu zimbetul pe buze si nu va lasati afectati. Mara stie ca intotdeauna ciocolata exista si, daca nu azi, atunci maine o va obtine.

Totul e doar o chestiune de timp, de rabdare si perseverenta. Si cred ca Mara stie foarte bine lucrurile acestea.

Credeti ca abordarea (noilor) clienti in vanzari ori in afaceri este diferita de modul in care Mara cere ciocolata?

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Indiferent ce iti doresti in viata trebuie sa insisti. Este foarte posibil sa nu reusesti din prima, insa pana si Edison a zis ca “Nu am dat gres. Pur si simplu am gasit 10.000 de idei care nu functioneaza.” Orice esec peste care treci este de fapt un pas in plus spre atingerea telului tau.

  2. Laurentiu Nicolae spune

    Intotdeauna trebuie sa sti care este scopul tau (vreau cioco!), doar atingerea lui sa te multumeasca si sa lupti cu toate armele pentru a obtine ceea ce vrei. Frumoasa lectie!

  3. Cristi spune

    Sunt de acord cu perseverenta, dar fara sa creezi impresia de disperare si sa fii agasant.

  4. Rodica Salavastru spune

    Foarte ingenios articolul si educativ pentru cei care stiu sa extraga “esenta”. Multumesc ca exista oameni ca tine, Mircea. Inca o data multumesc.

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.