7 idei ca sa stii cum sa-ti faci relatii cand mergi la diverse evenimente

Am participat zilele trecute la un eveniment de business. Am abordat si intalnit oamenii pe care-i vizam, am discutat si socializat cu cei care m-au solicitat.

Departe de mine pretentia de a fii un networker profesionist, insa am observat o serie de lucruri care mi-au aratat ca nu ne prea pricepem la networking. Da, ma includ si pe mine aici, pentru ca “stiu ca nu stiu nimic”! :)

Prin urmare, recomandarile de mai jos cred ca ne pot ajuta in viitor pe noi, vanzatorii, sa profitam la maximum de timpul si efortul investit in participarea la diverse evenimente:

1. Stabileste-ti de-acasa obiective clare.

Studiaza lista persoanelor care vor participa si vezi cat de interesante si de importante sunt pentru tine aceste persoane din perspectiva proiectelor pe care le poti realiza impreuna cu ele. Poate ca sunt potentiali clienti ori colaboratori, viitori angajati, posibili furnizori, potentiali investitori interesati sa-si dezvolte portofoliul etc.

Daca lista aceasta nu iti este clara de-acasa si “mergi la ghici”, te expui masiv riscului sa-ti irosesti timpul si banii.

2. Uita la evenimente ca esti om de vanzari.

Scopul principal la aceste evenimente este sa fii vazut si cunoscut. Mai pe romaneste si intr-un limbaj mai relaxat, obiectivul este “sa te bagi in seama”.

Uita de targetul pe care trebuie sa-l atingi pana la sfarsitul lunii si de presiunea sarcinilor de serviciu, uita ca esti platit in functie de cat vinzi. Participa la evenimente pentru a stabili un prim contact initial si pentru a le atrage atentia celor care te intereseaza ca existi ca si fiinta umana, individ, cetatean si in niciun caz ca si vanzator.

3. Gandeste-te la o strategie de abordare pentru fiecare persoana vizata / categorie de persoane vizate.

Altfel o sa te trezesti langa persoana cu care vrei sa intri in contact si o sa procedezi in stil romanesc: “ma descurc eu la fata locului, improvizez ceva, doar sunt artist”. :)

Spre exemplu, ai putea incepe cu un compliment referitor la realizarile persoanei pe care o abordezi (trebuie insa sa te pregatesti din timp pentru asta), ai putea oferi un cadou valoros (nicidecum un fleac), poti cere un sfat din domeniul de activitate al persoanei vizate etc.

Tot secretul este sa nu te comporti ca un vanzator disperat sa vanda si care nu rateaza niciun prilej sa-si scoata in fata nemaipomenitele lui produse si servicii!

4. Fara teama, cu zambet inainte!

Arborand cel mai frumos zambet de care esti in stare si plin de ganduri pozitive, intra in vorba cu persoana vizata. Sansele de a fi respins procedand astfel sunt zero. Oamenii vin la astfel de evenimente pentru a socializa si a cunoaste alti oameni.

Nu te plange ca n-ai gasit loc de parcare, ca te-ai certat in trafic, ca te-a suparat Basescu, Oprescu ori Antonescu, ca te strang pantofii ori te doare burta… :) Nu intereseaza pe nimeni chestiunile astea si devii instantaneu neinteresant.

Incearca sa discuti doar despre subiecte interesante pentru partenerul tau de dialog, altfel esti anost si plictisitor.

5. Ofera-ti cartea de vizita si cere acordul de a lua legatura ulterior.

Daca cealalta parte nu manifesta nicio intentie de a-ti inmana cartea sa de vizita, ofer-o tu pe-a ta. In cazul in care cel vizat si-a terminat cartile de vizita, noteaza-ti pe spatele uneia dintre cartile tale de vizita datele de contact ale interlocutorului tau.

Cere apoi acordul de a lua legatura ulterior in cazul in care apar oportunitati pe viitor.

6. Retrage-te cand simti ca e momentul.

Cand persoana abordata incepe sa se uite din ce in ce mai des in alta parte imediat ce isi termina propozitiile, e clar ca trebuie sa te retragi. Lasa oamenii sa respire si sa mai socializeze si cu altii. Ti-ai atins obiectivul de a te face remarcat, retrage-te si vei face o prima impresie pozitiva.

7. Revino cu un mesaj dupa maxim 2 – 3 zile.

La finalul unui eveniment trebuie sa ai o memorie de elefant pentru a-ti aduce aminte toate persoanele cu care ai stat de vorba. Asa ca fii convins ca cei pe care tu i-ai abordat, cu exceptia situatiilor in care ori esti o persoana cu notorietate, ori ai varsat cafeaua peste costumul lor :), te-au si uitat pana la sfarsitul zilei.

Prin urmare, daca nu revii cu un telefon sau mesaj de email dupa maxim 3 zile, iti maresti exponential sansele de a fi uitat aproape definitiv. Incearca, in acelasi timp, sa stabilesti cu persoana vizata si o relatie pe Facebook si LinkedIn.

Ei bine, abia peste doua – trei saptamani iti poti incepe abordarea de vanzare, in sfarsit, acum e momentul potrivit!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.