Ai si tu tendinta, asemeni multor vanzatori, sa vorbesti mult, repede si sa asculti putin crezand ca astfel ai controlul discutiei? Atunci iti propun sa reflectezi serios asupra acestui aspect.
Pentru ca adevaratii profesionisti in vanzari procedeaza exact invers. Ne-am nascut cu doua urechi si cu o singura gura tocmai pentru a le folosi in acelasi procent. Mai exact, ca sa ai succes in vanzari trebuie sa asculti de doua ori mai mult decat vorbesti.
Si cum altfel ai putea sa-ti atingi acest obiectiv decat punand intrebari care sa-l provoace pe client?!… De ce? Iata in continuare 7 motive intemeiate:
Motivul nr. 1 – Intrebi ca sa castigi si sa mentii controlul. Daca nu faci tu asta, cu siguranta o va face clientul care te va stoarce de informatii si s-ar putea ca astfel sa nu-ti ofere mai deloc cunostintele de care ai nevoie pentru a-ti derula procesul de vanzare. Intrebarile tale trebuie sa se afle in stransa legatura unele de altele pentru ca clientul sa poata urma usor directia pe care o impui.
Motivul nr. 2 – Intrebi ca sa descoperi ce-l intereseaza pe client si a putea astfel sa-i oferi ceea ce i se potriveste cel mai bine. Daca incepi sa vorbesti despre solutiile tale inainte sa afli de ce este preocupat clientul tau sunt sanse mari sa te lansezi intr-un monolog plictisitor care-l va indeparta pe client. Si nu cred ca-ti doresti asta.
Motivul nr. 3 – Intrebi ca sa afli care sunt obiectiile clientului referitoare la ceea ce-i propui sa cumpere. Rare sunt situatiile in care clientul este de acord cu toate aspectele legate de produsul tau si de oferta ta comerciala. De aceea el obiecteaza si, ca sa identifici corect aceste obiectii si pentru a putea raspunde la acestea, e important sa le identifici cu ajutorul intrebarilor si nu sa le ocolesti vorbind mult cu speranta ca clientul va uita de ele.
Motivul nr. 4 – Intrebi ca sa determini beneficiile pe care si le doreste clientul. Dincolo de identificarea produsului, clientul isi doreste anumite beneficii ale acestuia si nu altele. Ca sa le afli, ai nevoie sa intrebi pentru ca oamenii, dupa cum bine stii, nu cumpara produse sau servicii, ci beneficiile pe care respectivele produse sau servicii le detin.
Motivul nr. 5 – Intrebi ca sa inaintezi cu procesul de vanzare spre finalul sau. Nu faci acest lucru, atunci sunt sanse mari sa bati pasul pe loc si asta nu poate fi decat contraproductiv vizavi de obiectivul tau.
Motivul nr. 6 – Intrebi ca sa-ti obligi clientul sa se gandeasca la aspectele relevante pentru tine si pentru a-l mentine atent pe parcursul discutiei. Vorbaraia plictiseste indiferent cat de minunat ar fi produsul tau si argumentele care il insotesc. De aceea trebuie sa stii sa ti-l prezinti cu ajutorul intrebarilor astfel incat raspunsurile clientului sa reprezinte, de fapt, pledoaria ta de vanzare.
Motivul nr. 7 – Intrebi ca sa auzi afirmatii cu care clientul este de acord si pe baza carora tu iti vei construi vanzarea. Daca nu te bazezi pe ceea ce spune clientul, risti sa duci discutia intr-o zona neproductiva care te indeparteaza de acceptarea produsului tau de catre client.
Asadar, intrebarile sunt esentiale in succesul in vanzari si sper ca acest articol sa te fi convins de aceasta realitate.
Mult succes!
Scrie aici comentariul tau: