8 caracteristici ale vanzatorilor de top

Acest articol isi propune sa exploreze caracteristicile profesionistilor de top in vanzari. Fie ca vrei sa recrutezi oameni buni de vanzari, fie ca vrei sa stii ce calitati trebuie sa-ti dezvolti, acest articol vine si-ti ofera o perspectiva interesanta cu privire la atributele unui reprezentant de vanzari de succes. Toate aceste caracteristici se imbina si se suprapun armonios dupa cum vei vedea in continuare.

Pe masura ce parcurgi acest articol, da-ti o nota de la 1 la 5 pentru fiecare dintre ariile ce descriu un campion in vanzari si evaluaza-te astfel pentru a sti unde te afli pe drumul tau spre varf.

#1 – Profesionistii in vanzari sunt mandri de profesia lor, de ceea ce reprezinta, de compania pentru care lucreaza si de produsele pe care le vand. Toata aceasta mandrie nu are nimic in comun cu aroganta si cu privitul de sus, acestea fiind aspecte ce i-ar impiedica mult in activitatea de vanzare.

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


#2 – Profesionistii in vanzari emana prin toti porii incredere in propria persoana. Daca esti la inceput de drum in domeniul vanzarilor e mai greu sa ai 100% incredere in ceea ce esti si ce reprezinti, dar nu imposibil. Ai rabdare si invata cat mai mult despre produsele tale si cele ale concurentei, copiaza-i pe colegii tai care au rezultate bune in vanzari si nu te lasa descurajat de inevitabilele piedici si caderi. Daca esti insa mai vechi in vanzari si nu-ti impresionezi inca clientii cu o incredere de sine debordanta, atunci e cazul sa lucrezi intens la acest aspect. Cumparatorii produselor tale trebuie sa aiba incredere in tine, iar acest lucru incepe cu increderea pe care tu o radiezi.

#3 – Profesionistii in vanzari se poarta cu amabilitate si caldura cu clientii lor. Exista o minoritate de vanzatori care cred ca a vinde inseamna sa separi clientii de banii lor cu orice pret si care actioneaza cu agresivitate in relatii cu cumparatorii. Toti acesti vulturi ai vanzarilor au o viata grea si scurta pentru ca nu primesc recomandari deloc, ba chiar sunt inconjurati de o reclama negativa care-i precede si-i urmareste. Pe de alta parte insa, exista vanzatorii care stiu sa se apropie cu diplomatie, integritate si profesionalism de clientii lor ca de la om la om si reusesc astfel sa creeze relatii solide atat umane, cat si profesionale. Campionii in vanzari nu vand celor care nu ar trebui sa cumpere si nu forteaza lucrurile.

#4 – Profesionistii in vanzari vor sa castige cat mai mult. In general, nu sunt interesati de partea fixa a venitului lor, cat mai ales de bonusuri si comisioane. Si, pentru a obtine ceea ce isi doresc, stiu ca trebuie sa traga tare, sa-si investeasca timpul cu inteligenta doar in activitatile cu un randament financiar consistent si sa fie extrem de atenti la tot ceea ce ar putea sa-i traga in jos.

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


#5 – Profesionistii in vanzari sunt constienti ca succesul lor depinde in mare masura de actiunile lor. Sigur ca preturile, piata, concurenta, cererea sunt posibile obstacole in calea unui vanzator de top, insa atunci cand vantul le sufla in panze rezultatele lor sunt ametitoare si demne de invidie. Iar asta se intampla deoarece campionii se bazeaza pe ei insisi, nu sunt genul care sa caute vinovati in jurul lor si stiu sa-si asume esecurile si succesele.

#6 – Profesionistii in vanzari se implica emotional in viata clientilor lor, iar acestia din urma remarca usor acest comportament care-i impresioneaza si-i bucura in acelasi timp. Nu e deci de mirare ca profesionistii in vanzari primesc recomandari pe banda rulanta de la majoritatea celor care le cumpara produsele si serviciile. Este imposibil sa ajungi in top fara referinte din partea clientilor, iar toate aceste referinte nu vin decat atunci cand clientii vad ca te implici 100%, ca le vrei binele si ca-ti pasa de ei. Atunci cand clientul realizeaza ca singurul tau scop este sa castigi cat mai multi bani din acea tranzactie, el devine usor inamicul tau.

De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


#7 – Profesionistii in vanzari nu se lasa afectati de refuz. E normal ca clientii sa nu te placa in totalitatea lor, e firesc ca unii sa nu-si doreasca sa faca afaceri cu tine, nu e nimic neobisnuit sa pierzi in favoarea concurentei ori, pur si simplu, clientii sa nu aiba banii necesari sa cumpere ceea ce vinzi. Refuzul e parte din viata campionilor, insa ei nu se lasa afectati de acesta ci-si vad neperturbati de drum focalizandu-si intreaga energie si tot potentialul spre urmatorul client.

#8 – Profesionistii in vanzari invata fara intrerupere. Nu, nu vreau sa fac aici apologia cursurilor si cartilor de vanzari care au, bineinteles, rolul lor binemeritat si de care cred ca esti pe deplin constient. Vreau sa ma refer aici la invatarea prin copiere a actiunilor si mentalitatii oamenilor de succes pe care-i intalnesc. Vanzatorii de top nu ii desconsidera niciodata pe cei ce par a fi favorizati de soarta, ci ii studiaza cu atentie si incearca sa stea cat mai mult in preajma lor pentru a le fura toate secretele. Nu intotdeauna acest lucru este usor si la indemana daca nu ai nici macar un sef sau un coleg pe care sa-l spionezi si de la care sa inveti. Si atunci trebuie sa-ti cumperi toate cartile de vanzari care-ti cad in mana ori sa mergi la cursuri de vanzari recunoscute in piata ca fiind de ajutor.

Nu este nevoie sa fortezi un profesionist sa acorde atentie dezvoltarii personale. El stie ca investitiile in mintea sa vor produce schimbari consistente ale vietii sale. Nu degeaba Benjamin Franklin spunea: “Goleste-ti punga in folosul mintii si mintea ta iti va umple punga cu aur”.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.