Asa cum bine stii deja, intrebarile sunt cheia obtinerii informatiilor de care ai nevoie ca sa-ti construiesti strategia de vanzare. Degeaba stii totul despre ceea ce vinzi si despre ceea ce vinde concurenta, daca nu stii sa-ti evaluezi corect sansele de a vinde pe fiecare client in parte cu care discuti. Ei bine, raspunsurile la intrebarile urmatoare iti ofera informatii extrem de valoroase ca sa stii daca merita sau nu – si in ce masura – sa continui discutiile cu clientul din fata ta sau Citeste mai mult..
5 intrebari ca sa afli adevarul despre orice oportunitate de vanzare
Stii sa eviti munca in zadar in vanzari?
Si eu, la fel ca orice reprezentant de vanzari, desfasor activitati de prospectare in vederea vanzarii programelor mele de instruire. Dupa cum cred ca-ti poti imagina, succesele sunt mai putine decat refuzurile. Pur si simplu, pentru ca asa e in vanzari. Asadar, atunci cand am obtinut o intalnire cu directorul de HR si cu directorul de vanzari ai unei mari companii X eram in al noualea cer si am privit aceasta reusita ca pe o mare victorie. Din pacate insa, ma inselam. Dar hai sa vedem Citeste mai mult..
Cum poti gresi cand “te duci sa-i vinzi ceva” unui client
“- Sa traiti, dle Popescu, ce mai faceti?” “- Bine, multumesc, la treaba. Dvs ce mai faceti?” “- Si eu bine, multumesc! Am venit cu ceva bun pentru dvs. care stiu ca va trebuie de ani de zile! O sa va faceti munca mai repede si veti economisi garantat mult timp, multi bani si multi nervi.” “- I-auzi!... Nemaipomenit! ” “- Este ceva cu un raport pret – calitate excelent. O sa va mirati cum v-ati descurcat pana acum fara el.” Dupa care agentul de vanzari isi spune “poezia” pe care Citeste mai mult..
Cand sa-i spui clientului pretul a ceea ce vinzi
In general, in randul celor implicati in vanzari, exista o lunga si fara de sfarsit dezbatere cu privire la momentul in care trebuie sa-i comunici clientului pretul, chiar si numai un pret orientativ orientativ. Unii sustin cu infocare ca pretul trebuie dezvaluit doar dupa ce clientul a inteles valoarea a ceea ce vinzi. Indiferent cat ar dura si cat efort ar necesita acest lucru din partea reprezentantului de vanzari. Altii ca sustin ca nici macar atunci, pentru ca te poti insela (sau te Citeste mai mult..