Entuziasmul vinde! Dar de unde entuziasm?

Cand mi-am inceput cariera in vanzari, acum foarte multi ani, mi s-a spus ca fundamentul oricarei vanzari este un transfer de emotie: ori reusesc eu sa-mi transfer emotiile pozitive despre produsul / serviciul meu catre client, ori reuseste el sa-si transfere emotiile negative (neincrederea, indoiala, refuzul) catre mine. Bineinteles, din aceasta „infruntare” castiga cel care reuseste sa transmita cea mai multa emotie. Mai mult ca sigur ai auzit si tu ca „Entuziasmul vinde!”. Pentru ca despre Citeste mai mult..

9 recomandari cand ai de-a face cu un client suparat sau dificil

Nimeni nu-si doreste sa interactioneze cu un client suparat sau dificil. In astfel de situatii, majoritatea dintre noi ne simtim neplacut si stresati. In plus, un incident urat ne poate distruge intreaga zi. Sau, mai rau, poate conduce la pierderea clientului. Iata deci, in continuare, cateva recomandari care sa te ajute in astfel de situatii pentru a le face fata cu succes: #1 - N-o lua personal, daca nu e vina ta directa. In cele mai dese cazuri, clientul nu este suparat pe tine, ci Citeste mai mult..

O metoda inedita si simpla ca sa-ti atingi mai des obiectivele importante si realiste

Fiecare zi este plina de fleacuri care au marele talent de a ne umple tot timpul. Iar seara, cand punem capul pe perna si facem o scurta rememorare, observam ca am lucrat foarte putin (sau chiar deloc) la marile noastre obiective : # - sa abordam acel nou client mare si important; # - sa slabim 8 kilograme; # - sa citim 3 pagini zilnic dintr-o carte de specialitate; # - sa exersam tehnicile care ne ajuta sa nu ne mai enervam pentru orice fleac; # - sa petrecem cel putin o ora Citeste mai mult..

Cum sa-ti instruiesti echipa chiar daca nu ai timp

Timpul si disconfortul creat de rolul de coach, trainer sau mentor se pare ca sunt principalele motive care ii tin departe pe manageri de activitatea de instruire a celor din echipa lor. Intr-adevar, rolurile si sarcinile unui manager de vanzari sunt multiple si mari consumatoare de timp. In plus, nu toata lumea are abilitati pedagogice si rabdare de otel perioade indelungate de timp pentru a putea livra sesiuni consistente de instruire sub forma de training, coaching sau mentoring. Pe de Citeste mai mult..

De ce vinzi putin atunci cand esti foarte business, foarte oficial

Daca lucrezi in vanzari, sigur ai observat si tu ca faci vanzari acolo unde clientii se deschid fata de tine si comunica cu tine la fel cum ar discuta cu o cunostinta mai apropiata. Iar daca esti foarte oficial, foarte business, lucrurile avanseaza greoi. Asta daca avanseaza vreodata... De ce oare? E foarte simplu: vanzarile nu se fac intre un vanzator si un cumparator, nu se fac intre doua entitati juridice, abstracte. Vanzarile se fac intre oameni. Iar oamenilor, in general, nu le place Citeste mai mult..

Cum sa raspunzi la afirmatia “avem deja un furnizor”

Replica rapida a unui potential client „avem deja un furnizor” este o lovitura naucitoare pentru majoritatea vanzatorilor. Pur si simplu, cei mai multi oameni de vanzari ingheata cand aud asta, se descurajeaza, isi pierd cuvintele sau arunca o replica in care nici ei nu cred gen „si nu vreti sa incercati o schimbare” si cu asta... basta... Nu vreau sa crezi ca e usor sa vinzi unui client care are deja un furnizor. De ani de zile. Cu care mai are si o relatie si personala. Insa nimic pe Citeste mai mult..