Entuziasmul vinde! Dar de unde entuziasm?

Cand mi-am inceput cariera in vanzari, acum foarte multi ani, mi s-a spus ca fundamentul oricarei vanzari este un transfer de emotie: ori reusesc eu sa-mi transfer emotiile pozitive despre produsul / serviciul meu catre client, ori reuseste el sa-si transfere emotiile negative (neincrederea, indoiala, refuzul) catre mine. Bineinteles, din aceasta „infruntare” castiga cel care reuseste sa transmita cea mai multa emotie. Mai mult ca sigur ai auzit si tu ca „Entuziasmul vinde!”. Pentru ca despre Citeste mai mult..

Cum sa adaugi noi produse la comanda obisnuita a unui revanzator

Daca lucrezi in domeniul distributiei, daca o buna parte dintre clientii tai sunt revanzatori, atunci stii cat de dificil poate fi, deseori, sa cresti comanda unui client, sa-i mai pui pe lista si alte produse decat cele solicitate. Bineinteles, trebuie sa lasam deoparte formulele populare si binecunoscute precum: „Avem ceva nou pentru dvs.!” (nu intotdeauna chiar ai ceva nou) „Nu doriti si...? Avem o promotie / o oferta pana la sfarsitul lunii.” „Ca sa-mi fac si eu targhetul pe luna Citeste mai mult..

De ce vinzi putin atunci cand esti foarte business, foarte oficial

Daca lucrezi in vanzari, sigur ai observat si tu ca faci vanzari acolo unde clientii se deschid fata de tine si comunica cu tine la fel cum ar discuta cu o cunostinta mai apropiata. Iar daca esti foarte oficial, foarte business, lucrurile avanseaza greoi. Asta daca avanseaza vreodata... De ce oare? E foarte simplu: vanzarile nu se fac intre un vanzator si un cumparator, nu se fac intre doua entitati juridice, abstracte. Vanzarile se fac intre oameni. Iar oamenilor, in general, nu le place Citeste mai mult..

Ce sa spui in loc de “cu noi economisiti timp / bani” (traducere)

de Art Sobczak “Cu noi economisiti bani” e o expresie care si-a pierdut sensul si valoarea pentru multi. E o replica demonetizata complet. Dar toata lumea vrea sa economiseasca bani! Oare?... Inainte de a folosi o replica similara expresiei „cu noi economisiti bani”, este important sa afli daca piata e interesata sa scada costurile. Cum? Iata cateva metode specifice. Dupa cum ii indemn pe toti, aduna informatii de la oricine si de la toti inainte de a vorbi cu factorul de Citeste mai mult..

Cum sa spulberi zidul de rezistenta al clientului (partea I)

(Fragment din cartea “Vanzarea pe timp de criza - cum sa vinzi atunci cand nimeni nu cumpara” de Tom Hopkins.) „Teama de oferta” a clientului se afla la originea rezistentei la vanzare. Aceasta teama va insoti potentialul client pana cand vei reusi sa-l castigi si va considera ca esti o persoana de incredere, iar produsul tau o solutie potrivita pentru nevoile sale. Zidul de rezistenta la vanzare nu se ridica intr-o zi, ci in timp. Initial, fiecare client are o parere despre tine, ca Citeste mai mult..

Vanzari B2B: 7 reguli ca sa construiesti puternice relatii interumane (partea a III-a, traducere)

(Traducere a fragmentului „Relationship Building: Seven Powerful Rules” din cartea „How to Excel at Distributor Sales” de Dave Kahle.) 4. Lasa o amintire favorabila Incearca sa inchei fiecare interactiune pe care o ai cu un client intr-o nota pozitiva. Si asta inseamna, in general, sa termini intalnirea cu un fel de intelegere. Cand iti setezi acest lucru nu este dificil de facut. De exemplu, un client te poate suna cu o problema legata de o comanda intarziata. Ii spui ca o sa verifici si Citeste mai mult..