Catelus cu parul cret, cine si ce te recomanda?

Toata lumea stie ca in minunata noastra tara toata lumea fura pe toata lumea: cei mici pe cei mari, dar si cei mari pe cei mici, clientii pe furnizori, vanzatorii pe clienti, salariatii pe patroni, angajatorii pe angajati si tot asa. Permanent trebuie sa fii intr-o continua si obositoare stare de veghe, cu mainile lipite de buzunar, ca nu cumva cel de langa tine sau chiar cel cu care vorbesti sa nu te fure. Toata lumea suspecteaza pe toata lumea si nimeni nu are incredere in nimeni. E infernal, prezumtia de incredere, pur si simplu, nu exista!

La fel ca multi altii de la care am auzit-o, explicatia cred ca e in versurile inoculate in mintile noastre din frageda pruncie: „Catelus cu parul cret / Fura rata din cotet”. Sa ne fie clar: n-a gasit rata pierduta pe strada, nu venise peste el in cusca sa, n-a dat peste ea intamplator, nici macar nu ii era foame, iar rata nu facuse nimic deranjant sau reprobabil inainte! Nu, catelusul nostru s-a dus frumos, ca si cum i s-ar fi cuvenit, si a luat-o din cotet. Iar asta nu e tot: „El se jura ca n-o fura”, in contextul in care „l-am prins cu rata-n gura”! (Uitati-va o clipa la cazul Adrian Severin din perspectiva acestei poezii populare romaneasca!)

Nu vreau ca si fiul meu sa fie o victima sigura a acestor, aparent, banale versuri. De aceea, fara a avea nicio pretentie de talent, am scris special pentru pustiul meu un antidot: „Catelus cu parul cret, / Zambitor, foarte istet, / Face zilnic fapte bune / Pentru el si pentru lume! / Generos cu fiecine, / E cinstit mereu cu tine, / Munceste cu harnicie, / Zilele-s o bucurie!”

Insa ce ne facem cu cei care sunt deja mari si „infectati”? Personal, cred ca daca ne-am cultiva obiceiul de a da banii nostri numai celor care au recomandari „beton”, lucrurile s-ar putea schimba radical si in tarisoara noastra!

Spre exemplu, trebuie sa-ti pui termopane. Ai gasit pe cineva care zice ca poate sa te ajute, dar cui in blocul tau a mai pus acest furnizor termopane? Dar prin blocurile din preajma? Ce spun cei care au lucrat cu el? E de cuvant sau „umbla cu cioara vopsita”? De cat timp se ocupa cu aceasta activitate? Ce spun „vorbele care umbla prin targ” despre el?

Da, stiu ca aceasta cautare de referinte si de informatii pertinente, din surse nepartinitoare necesita timp si e obositoare. Cum traim permanent sub securea lui „n-am timp nici sa respir”, e foarte dificil sa-i verifici pe toti cei care vin sa-ti vanda ceva. Insa toate pe lumea asta au un pret. Si daca nu esti dispus sa-l achiti, sunt sanse mari sa platesti apoi cu varf si indesat.

Le spun mereu oamenilor de vanzari pe care ii instruiesc sa se intreaca pe ei insisi pentru clientii lor de calitate si sa-si caute noii clienti, in principal, pe baza referintelor. Pentru ca doar asa poti face in vanzari performanta in mod constant, pe termen lung.

Dar iti recomand si tie, draga client, ca, de fiecare data cand vei mai sta de vorba cu cineva care vorbeste frumos atunci cand vrea sa-ti vanda ceva, sa nu te lasi impresionat de cuvintele sale iscusite, ci sa verifici raspunsul sau la intrebarea: „(Catelus cu parul cret,) cine si ce te recomanda?”.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.