Ce sa faci cand iti inchide telefonul in nas

In cadrul unuia dintre programele mele de instruire, am primit din partea unui cursant intrebarea ce poti face atunci cand clientul iti tranteste telefonul in nas, chiar mai inainte de a apuca sa-ti comunici afirmatia-carlig cu care reusesti sa stai de vorba cu clientii tai. Dupa care acelasi cursant mi-a spus ca a citit urmatorul raspuns pe un forum de pe Linkedin: sa suni imediat din nou ca si cum convorbirea anterioara a fost intrerupta de o defectiune tehnica si nu de catre client.

Intr-adevar, poti face asta, insa ce sanse de succes sa stai de vorba cu clientul poti avea?! Mai mult, cred ca l-ai enerva destul de rau procedand astfel.

Iata de ce, daca respectivul potential client e unul foarte important pentru tine, atunci ia in calcul urmatoarele alternative.

Dar mai intai, ia in calcul ca clientul s-ar putea sa fi avut o zi proasta sau tocmai ce aparuse o urgenta ce i-a captat imediat toata atentia.

Sau poate ca clientul astepta un telefon din partea altcuiva si tocmai atunci s-a nimerit sa fii tu cel care l-a apelat. S-ar putea sa fi fost doar o problema de nepotrivire de timp.

Prin urmare, o alta contactare a clientului la un alt moment este o solutie demna de luat in calcul.

Si, in loc de apel telefonic, poti incerca un email sau chiar un mesaj transmis prin posta traditionala cu urmatorul continut:

„Am sentimentul ca am incercat sa va prind telefonic intr-un moment nepotrivit. Imi pare rau, nu am avut intentia de a va deranja. Motivul pentru care v-am sunat a fost acela de a discuta despre (aici mentioneaza niste rezultate pe care le obtin in general clientii dupa ce cumpara produsele sau serviciile tale). Mi-ar face placere sa aflu raspunsurile dvs. la cateva intrebari pentru a vedea in ce masura am putea initia o colaborare intre noi. Voi reveni poimaine cu un telefon sau ma puteti suna dvs. pe numarul 07XX 123 456.”

Sunt sanse mari sa primesti un raspuns la acest email? Trebuie sa fim realisti si sa recunoastem evidentele: clientii nu se vor inghesui sa-ti raspunda, insa atunci cand o vor face vei avea un mare castig obtinut cu un minim efort suplimentar.

Insa cea mai simpla si la indemana metoda pentru situatiile in care clientii iti trantesc telefonul in nas este sa suni nou peste cateva zile sau 1 – 3 saptamani, mai mult ca sigur ca nu-si vor aduce aminte de tine si de faptul ca ti-au respins apelul.

Prin urmare, cu putina rabdare, cu tact si diplomatie, poti rezolva si situatiile acestea. Si nu va fi deloc o supriza ca clienti care ti-au inchis telefonul o data sa se transforme in clienti care cumpara iar si iar. Mult succes!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.