Cu ce mesaj de impact deschizi usa noilor tai clienti? 6 recomandari!

Cum atragi atentia clientului?

Cum atragi atentia clientului?

Zilele trecute, la finalul unei discutii telefonice cu un amic, branch manager al unei banci, acesta imi spune: “Mircea, si daca auzi pe cineva nemultumit de banca cu care lucreaza, te rog sa-i spui ca poate primi pana la 600 lei daca isi muta contul de salariu la noi.”

In general, tratez cu relativa indiferenta – la fel ca si tine, sunt convins! – mesajele de genul “si daca auzi pe cineva care are nevoie de serviciile/produsele mele, te rog sa ma recomanzi”, mai ales in situatiile in care nu am nicio obligatie fata de persoana respectiva si/sau nu am testat chiar eu personal serviciile/produsele pe care sunt solicitat sa le recomand.

Asa ca pornirea initiala, din reflex, a fost sa spun “Sigur, am inteles”, insa fara sa-mi dau seama incep si-l intreb pe amicul meu “Despre ce vorba? Ca suna bine ce zici!”

Si pe parcursul acestei discutii despre bonusul de 600 lei imi dau seama inca o data de un mare adevar referitor la declansarea procesului de vanzare: daca nu ai un mesaj de impact, de interes pentru interlocutor, credibil, simplu si usor de inteles, memorabil, unic (sau macar rar intalnit in piata) si adevarat, e foarte greu – aproape imposibil – sa-ti determini potentialii clienti sa lase deoparte ce au ei de facut si sa inceapa sa discute cu tine.

Dar hai sa vedem pe rand care sunt exact caracteristicile acestui mesaj.

1. Este sau nu de impact si de interes pentru interlocutor?

Cand spui 600 lei in Romania, spui o suma aproape de salariul minim pe economie. Prin urmare, sa primesti o astfel de suma doar pentru a-ti muta salariul de la o banca la alta cred ca e un mesaj de impact si de interes pentru peste 90% dintre noi.

2. Este credibil?

600 de lei pentru o banca nu e o suma cine stie ce, asa ca sta in picioare aceasta afirmatie, mai ales daca esti cat de cat la curent cu batalia apriga ce are loc acum intre banci vizavi de atragerea de noi clienti.

3. Este simplu si usor de inteles?

Pai ce e asa de complicat in afirmatia “daca iti virezi salariul la noi, primesti pana la 600 lei”?

4. Este memorabil?

Eu zic ca da, mai ales daca te mananca palmele sa te muti oleaca (tare-mi mai place acest regionalism moldovenesc) de la banca cu care, in ultima vreme, te-ai cam sfadit (ca sa raman tot intr-o nota plina de savoare lingvistica)?…

5. Este unic sau macar rar intalnit in piata?

Aici recunosc ca nu sunt informat (cred ca inca mai sunt peste 40 de banci comerciale in Romania), insa, din ceea ce stiu eu la momentul redactarii acestui articol, aceasta propunere este cel putin rara, daca nu chiar unica pe piata. Ceea ce nu poate fi decat de ajutor pentru omul de vanzari interesat sa incheie cat mai multe contracte de conturi de salariu.

6. Este adevarat?

Da, pentru ca imediat dupa ce am terminat discutia cu amicul meu am primit din partea lui urmatorul mesaj pe email:

“In perioada 01.09.2013 – 31.12.2013 avem o noua campanie, conform careia fiecare participant (la Campania promotionala) ce va deschide un cont de salariu la banca noastra, este … (urmeaza aici toate conditiile solicitate de banca) va primi un bonus de pana la 600 de lei, dupa cum urmeaza:

* clientii cu nivelul veniturilor lunare de natura salariala mai mici de 1000 de lei, vor primi o suma fixa in valoare de 50 lei;

* clientii cu nivelul veniturilor lunare de natura salariala mai mari sau egale cu 1000 de lei si mai mici de 3000 de lei, vor primi o suma fixa in valoare de 200 lei;

* clientii cu nivelul veniturilor lunare de natura salariala mai mari sau egale cu 3000 de lei si mai mici de 6000 de lei, vor primi o suma fixa in valoare de 400 lei;

* clientii cu nivelul veniturilor lunare de natura salariala mai mari sau egale  cu 6000 de lei, vor primi o suma fixa in valoare de 600 lei.”

(Apropo, daca chiar te intereseaza sa-ti muti salariul la aceasta banca dispusa sa-ti ofere acest bonus pentru decizia ta, te rog sa-mi scrii pe adresa de email me arond mirceaenescu punct ro. Te voi pune in legatura cineva de incredere din partea acestei banci in Bucuresti, Ploiesti si Constanta.)

Asadar, tu cu ce mesaj incerci sa dechizi usa potentialilor clienti?

Din pacate, majoritatea oamenilor de vanzari nu sunt constienti de importanta existentei unui astfel de mesaj si isi agaseaza clientii cu plicticoasele si insipidele fraze:

“Buna ziua, numele meu este…, va sun din partea… si as dori sa va prezint oferta noastra (urmeaza aici o insiruire de adjective si superlative) in cadrul unei intalniri cand aveti dvs. timp!”

sau

“Buna ziua, numele meu este…, va sun din partea… si acum derulam o campanie de infromare a publicului cu privire la oferta noastra (urmeaza aici o insiruire de adjective si superlative). Aveti timp sa v-o fac si dvs. cunoscuta?”

sau

“Buna ziua, numele meu este…, va sun din partea… si as dori sa ne intalnim pentru a va prezenta o oportunitate nemaipomenita, despre care nu va pot da detalii la telefon, dar care … (urmeaza aici o insiruire de adjective si superlative). Sa trec pe la dvs. marti dimineata la ora 10:00 sau vineri dupa-amiaza la ora 14:00?”

etc.

Daca vrei sa primesti ceva de valoare din partea clientilor tai (mai intai timp ca sa te asculte, apoi bani ca sa intre in posesia a ceea ce vinzi), este obligatoriu sa ai un de mesaj de interes sau mesaj de valoare, cum il mai numesc multi profesionisti din vanzari.

Din fericire, orice produs sau serviciu cu priza la clienti are sigur ascuns in suma caracteristicilor sale cel putin un mesaj de interes pentru potentialii clienti. Din pacate, sa stii sa scoti la lumina unul sau mai multe mesaje de interes este un proces nu tocmai la indemana. Insa, cu putin training si multe exercitii ulterioare, chiar si aceasta problema are cel putin o solutie.

Tu ce mesaj incerci sa iei legatura cu noii clienti?

Fiecare raspuns si comentariu mai jos mentionat reprezinta o sansa sa primesti gratuit unele dintre materialele mele de instruire!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Salut! Actionez in domeniul vanzarilor de mai bine de 10 ani si pot spune (zic eu, “din experienta”) ca o astfel de aboradare deschide “apetitul” cumparatorului in 90% din cazuri.

    Am folosit astfel de mesaje si a functionat. Chiar daca nu am obtinut rezultate 100% (adica nu am incheiat contractul de achizitie), am castigat o relatie si am deschis o usa pentru viitoare colaborari.

    Aici este important de mentionat ca, asa cum s-a mai spus, dupa ce ai atras atentia si ai reusit sa obtii intalnirea sa creezi legatura cu potentialul client oferindu-i incredere si suport.

    In vanzari, din punctul meu de vedere, mai important sau aproape la fel de important este sa creezi o legatura cu cel caruia doresti sa ii vinzi azi si mai ales in viitor. Acest tip de “formula magica” este ajutorul de care are nevoie fiecare vanzator pentru a initia o comunicare. Mai departe tine de fiecare ce alege sa fie: “manipulator” sau partener. Zi buna, Ada

  2. Sigur, mesajul transmis nu este corect, dar tot “jocul” vanzarilor se bazeaza pe manipulare. Scopul mesajului initial – explicit comunicat (cel cu 600 RON), stil SOC – este de a capta atentia.

    Cum spunea si Mircea intr-un comentariu mai jos: “Daca nu reusesti sa-ti “smulgi” clientul din ceea ce facea atunci cand tu l-ai abordat, sansele sa declansezi procesul de vanzare sunt zero”.

    Apoi… incepe manipularea, practic ghidarea clientului in a alege dintre optiunile oferite ca urmare a compromisurilor ASUMATE – culmea!… chiar de el! Sa auzim de bine!

    • Mircea Enescu spune

      De cate ori aud chestia asta cu “manipularea clientului” mi se ridica parul in cap! Pentru ca “a manipula” inseamna – cel putin din punctul meu de vedere – sa-l determini pe celalat, alterand informatiile transmise, sa actioneze in defavoarea sa. A, daca vorbim de influenta, de a-i deschide clientului ochii cu privire la ce are in mod real de castigat daca te urmeaza, asta e cu totul si cu totul altceva.

  3. Iulian Popescu spune

    Este perfect adevarat ceea ce spune fiecare dintre interlocutori. In fond, fiecare este liber sa isi exprime parerea si sa spuna ceea ce gandeste legat de acest subiect. Se observa clar ca unii sunt clienti si altii sunt vanzatori.

    Haideti sa ne recunoastem ca oferta este conceputa foarte de bine, daca analizam tipul de client pe care si-l doreste respectiva institutie bancara. Pe cei cu salariul minim pe economie care isi scot toti banii din cont in ziua de leafa sau pe cei cu 6.000 lei si mai mult care isi fac mai toate platile online sau cu cardul si de pe urma carora banca intr-adevar face profit?…

    Multumim, Mircea, pentru toate materialele si pentru toate ideile pe care le impartasesti cu noi! Spor si inspiratie!

  4. Olimpiu spune

    Eu consider ca oamenii reactioneaza prin reflexie. Cum ar reactiona unui client caruia i-as spune: Daca v-as putea face sa economisiti un milion de euro, ati fi interesat de propunerea mea? Cred ca o intrebare stupida ar primi un raspuns stupid.
    Trecand peste aspectul total neprofesionist de a cumpara clienti, nu mi s-ar parea potrivit sa-i spun unui potential client ca poate primi pana la 600 de ron, pentru ca apoi sa ii arat ca in cazul lui primeste doar 50 de ron. Oare as mai putea sa il sun a doua oara? Cum s-ar simti daca peste o luna l-as suna din nou sa ii spun ca ii pot oferi un credit cu o dobanda extraordinar de avantajoasa, dupa care sa ii spun, ca de fapt la salariul lui dobanda e dubla?
    Nu sunt adeptul sabloanelor folosite de “roboteii” din call-center dar cred ca abordarea cea mai potrivita e cea sincera. Mesajul trebui sa contina numele clientului (cea mai simpla cale de a-i atrage atentia), prezentarea mea si a companiei pe care o reprezint si apoi scopul pentru care am sunat. Stim cu totii ca scopul abordarii telefonice este stabilirea unei intalniri, nu?
    Am cateva secunde in care este necesar sa construiesc o mica introducere, aproape o reclama radiofonica.
    Nu este necesar sa spui ceva unic sau provocator pentru a atrage atentia cuiva. Asta genereaza neincredere.

  5. Am si eu o nedumerire…

    Ce fac daca mesajul atrage clientul si apoi un mare procent din acei potentiali clienti, dupa ce sunt atrasi, se dezumfla, afland ca de fapt oferta reala pt ei difera de ceea ce spunea mesajul? Ca si cumparator potential, renunt. Dar ca si vanzator?
    Adica sa atrag clientul cu 600 lei si de fapt el are minim pe economie, deci va primi doar 50 lei, deci atrag multi, dar o mare parte renunta.

    Adica ma folosesc de un truc sa ii atrag, apoi se dezumfla toti ca nu e ce credeau. Deci atunci ce rost are sa atrag clienti care nu sunt interesati direct de produs, ca se prind ei pana la urma ca nu e pentru ei?

    Merci!

    • Mircea Enescu spune

      Meddle, multumesc pentru comentariu, te rog sa vezi si raspunsul meu adresat Florinei.

      Niciodata clientii abordati de catre oamenii de vanzari nu stau si se plictisesc asteptand sa fie contactati (email, telefon etc) de vreun agent de vanzari. Una dintre primele mari probleme pe care o are un agent de vanzari care isi cauta singur noii clienti este sa-i determine pe acestia sa-i acorde timp si atentie. Daca nu reusesti sa-ti “smulgi” clientul din ceea ce facea atunci cand tu l-ai abordat, sansele sa declansezi procesul de vanzare sunt zero.

      In aceasta faza a procesului de vanzare, activitatea unui agent de vanzari seamana foarte mult cu ceea ce numim in mod traditional “publicitate”. Iar pentru a avea succes, publicitatea trebuie sa intrerupa, sa surprinda, sa declanseze o alta actiune decat cea pe care o facea initial personajul expus mesajului publicitar.

      • Dupa parerea mea, acest proces de “agatare” al clientilor noi seamana izbitor de mult ca principiu cu pescuitul. Asa cum si la pescuit pescarii folosesc diferite strategii si momeli pentru a atrage pestii in undita, asa si vanzatorii folosesc diferite strategii pentru a atrage clientii.

        Acum este foarte clar ca “momeala” este diferita de la pescar la pescar si ca nu exista o reteta care sa asigure un success in 100% din cazuri. Exista doar principii si aptitudini care conduc spre o rata mai mare de succes.

        La fel cum nu pe toata lumea pasioneaza pescuitul si nu poate fi un bun pescar, la fel nu toti avem aptitudini comerciale egale.

        Oricum mesajul de atragere al clientului prezentat aici mi se pare “fair” ca idee, adica se spune clar ca poti primi pana la 600 de lei. Si la auzul acestui mesaj, haideti sa recunoastem, devenim cu totii interesati de oferta!…

  6. Florina spune

    Va multumesc, in primul rand, pentru faptul ca am invatat de la d-voastra ce inseamna perseverenta :), iar in al doilea rand pentru bunul simt care simt ca va caracterizeaza.

    In ceea ce priveste articolul de astazi, am sa-mi fac curaj sa va spun ca mi-am dat seama ca nu as putea sa fiu un agent de vanzari tipic ( adica chitit strict pe atingerea targetului).

    Am sa dezvolt putin: nu as putea niciodata sa spun unui client “daca va mutati contul la noi puteti primii PANA la 600 de lei”. Acesta e tipul de limbaj, din pacate, specific agentilor de vanzari. Iti scot in fata ceva care sa-ti ia ochii (respectiv suma mare de 600 lei), iar cand omul incepe sa arate interes… dezamagire maxima: nu ai salariul suficient de mare sa beneficiezi de aceasta suma.

    Invariabil, majoritatea (adica 90% din populatia care cotizeaza la stat) va fi dezamagita si va spune (nu cu voce tare ,dar sigur in gand)… teapa!

    Eu cred ca, in viitor, populatia va fi mult mai deschisa la urmatorul tip de mesaj: “Daca sunteti dezamagit de banca d-voastra (si majoritatea este), puteti opta sa veniti la noi. IN FUNCTIE DE SALARIUL D-VOASTRA, PUTETI PRIMI INTRE 50 SI 600 DE LEI.”

    Eu asa as prezenta oferta. Reformulez : asa mi-ar place mie sa-mi fie prezentata oferta. Pentru ca atunci cand decizi ca doresti sa faci mutarea, nu ai surprize si nu esti dezamagit. Romanii sunt mereu dezamagiti. De-asta nu merg vanzarile.

    Cu scuzele de rigoare, aceasta e parerea mea.

    • Mircea Enescu spune

      Florina, multumesc pentru aprecieri si pentru mesaj!

      Vizavi de mesajul de “agatare” al noilor clienti, exista o intreaga teorie, pe care mi-e imposibil sa o dezvolt aici.

      Insa te asigur ca daca iti “acrosezi” potentialii clienti cu formule de genul “sunt un vanzator obisnuit, care vinde produse obisnuite, ale unei companii obisnuite, nu e nimic spectaculos in ceea ma priveste” foarte putini se vor intrerupe din ceea ce au de facut pentru a sta de vorba cu tine.

      • Daniel spune

        Acelasi lucru este valabil si daca spui “sunt un super vanzator, de la o super companie cu super produse si va prezint o super oferta”… toata lumea are o super oferta … clientii sunt satui de super oferte.

        Desigur, oricine ar dori ceva de care chiar ar nevoie. “Pe praful” de azi trebuie speculata nevoia clientului, apoi adaptat mesajul… zic bine?

    • Mircea Enescu spune

      Daniel, daca vorbim de specularea nevoii clientului atunci mergem intr-o cu totul si cu totul alta zona decat vanzarea consultativa. O zona deloc profesionista…

      A, sa stii sa faci apel la nevoile pe care, statistic vorbind, le are majoritatea clientilor, asta e cu totul altceva.

  7. Da, si mie mi se pare ca cel care are un salariu de 6000 RON nu se va muta cu usurinta pentru 600 RON, deoarece banca la care e in prezent ii poate oferi un pachet de servicii care sa-l retina, plus ca deranjul pentru semnarea unor noi documente, timpul necesar deplasarii la banca sa nu fie atat de rewarding pentru persoana in discutie.

    Dar mi se pare interesanta metoda prin care Mircea ne invata vanzari, promovand anumite oferte in cadrul exemplelor date !

    Mi-ar placea si mie sa trimit o oferta pe care Mircea s-o includa in cazurile comentate. :)

    • Mircea Enescu spune

      Cu mare drag, Valentin!

      Pentru ca cel mai bine inveti din realitatea care te inconjoara, nu din teoria seaca ori exemplele vreunui expert strain care “n-a mancat niciodata salam cu soia”. :)

    • Marius spune

      Valentin, din experienta iti spun ca de astfel de cadouri/bonusuri sunt mult mai atrasi cei cu venituri mari, desi am tinde sa credem invers. Totodata este bine de stiut ca “deranjul” de care tu pomenesti, nu exista. De ce? Clientul este vizitat de un reprezentant al bancii.

  8. Cristian spune

    Referitor la “Este credibil?” – da, insa ulterior parcurgand articolul mai jos, suma de 600 o primesc cei cu venituri minim de 6000 de lei. Pentru salarii mai “pamantesti” sumele nu sunt chiar atat de mari. Ti se prezinta o suma care sa aiba impact, apoi vin si lamuririle.

    Invers fata de cum procedeaza dealerii auto, care vehiculeaza sumele minime: “incepand cu xxx + TVA” – desi prea putini doresc varianta standard, cu dotari minime.

    Este o usoara manipulare si aici…se prezinta varianta cu maxim de impact, dar nu pentru oricine…

    • Mircea Enescu spune

      Multumesc, Cristi, pentru comentariu!

      Desi in dictionare nu exista clar explicata diferenta dintre “a influenta” si “a manipula”, eu cred – si sustin asta in toate cursurile mele de vanzari – ca orice om de vanzari trebuie sa fie un maestru in influenta (pozitiva) si un vajnic luptator impotriva manipularii (negativa). Pentru ca “a influenta”, din punctul meu de vedere, inseamna a ajuta pe cineva sa vada mai bine, mai clar cat de avantajos este pentru sine sa accepte propunerea initiatorului comunicarii, pe cand “a manipula” inseamna sa-l determini pe celalalt sa actioneze impotriva propriului sau interes ascunzandu-i realitatea completa.

      Acum, eu nu cred ca vreun om de vanzari va putea avea vreodata rezultate excelente daca se va comporta ca personajul bancului urmator:

      A fost o data un taran care s-a dus la targ cu calul sau batran si pricajit pentru a-l vinde. Si vine un client si intreaba:
      – Calul asta cam cati ani are?
      – Apai, e batran rau calul aista, nici eu nu mai stiu exact cati ani are.
      – Trage bine caruta la deal?
      – Apai, saracu’, abia mai merge el singur, daramite cu o caruta.
      – Da’ de calarit, mai merge calarit?
      – Apai, sa nu incercati asta ca sigur cadeti gramada impreuna cu el.
      – Bine, mai omule, atunci de ce ai adus calul acesta la targ?
      – Sa-l fac de rusine, bre…

      :)))

      Orice om de vanzari care isi doreste sa aibe clienti cu care sa stea de vorba trebuie sa stie sa trezeasca atentia si sa starneasca interesul. Insa este perfect adevarat ca multi agenti de vanzari pacatuiesc grav lasandu-si clientii sa creada ca produsul lor este numai “lapte si miere”… Iar cu acest lucru nu poti fi niciodata de acord.

    • Marius spune

      Cristian, tind sa cred ca 50 de lei cat este valoarea minima a bonusului nu este o suma ce trebuie neglijata mai ales in conditiile in care poate reprezenta aproape 10% din venitul net al persoanei (cei eligibili pentru acest bonus fiind cei cu venitul de pana in 1000 de lei), iar despre suma de 600 le…NO COMMNENT! Inseamna aproape salariul minim pe economie. Si trebuie doar sa muti contul de salariu!

      • Parerea mea este ca, pe langa mesajul cu banca, ideea este de a starni interesul clientului… Pana la urma, ca primeste un bonus mai mic sau mai mare, totul se reduce la “oferta”, dar pana la primirea ofertei de catre client sau chiar si pana la a avea o discutie efectiva despre ceea ce vinzi trebuie starnita atentia acestuia… Si asta prin moduri cat mai “naturale”, similare cu exemplul din acest articol…

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.