Cum sa ai o prezenta de succes pe Linkedin, mai ales daca esti manager

Inca nu ti-ai creat cont pe Linkedin? Atunci te sfatuiesc sa aloci cat de curand ceva timp intr-un weekend studierii acestui “Facebook al afacerilor”, precum si catorva scurte discutii cu amicii tai care-l folosesc deja de ceva vreme.

Daca ai insa un cont pe aceasta retea sociala, cred ca ti-ar prinde bine recomandarile urmatoare. Mai ales ca, si-n Romania, din ce in mai multi oameni de business si buyeri (potentiali clienti), dar si oameni de HR (potentiali angajatori), folosesc cu regularitate Linkedin pentru a afla, fara efort, cat mai multe informatii despre profilul tau profesional.

Iar daca esti manager ori iti doresti sa fii la un moment dat, cu atat mai importanta prezenta ta pe Linkedin.

#1 – Posteaza-ti o fotografie recenta, de tip business.

Orice fotografie de tinerete, sexy, de familie (impreuna cu sotul si/sau copilul), intr-o imbracaminte non-business nu te ajuta deloc. Ba chiar te incurca teribil pentru ca transmiti o imagine de persoana neserioasa. Si cine si-ar dori un astfel de angajat, de manager sau de furnizor?!… Poate doar cineva la fel de neserios. Inutil sa mai precizez ca o imagine care nu are legatura cu chipul tau este la fel de daunatoare, chiar daca este fotografia scumpei tale pisicute…

#2 – Actualizeaza-ti informatiile despre tine.

De ce? Pentru ca, in opinia multor oameni de business si de HR, un profil sumar, incomplet sau neactualizat transmite in mod clar imaginea unei persoane neglijente. Neglijente, in primul rand, cu imaginea sa. Sau a unei persoane care are ceva de ascuns si – ai ghicit! – iarasi nu e bine.

#3 – Intra fara teama in contact cu cei care iti doresti sa ai relatii profesionale.

Daca pe Facebook oamenii sunt mai reticenti in a accepta “prietenia” oricui, pe Linkedin lucrurile sunt mult mai relaxate. Asa ca intra in relatie directa cu toti cei pe care ti-i doresti sa-i ai in portofoliul tau de contacte. Una este sa ai datele de contact (telefon mobil si email) ale celor cu care vrei sa discuti si cu totul altceva este sa trimiti emailuri pe o adresa de email de tip office @ numecompanie punct ro sau sa suni la secretariat.

#4 – Urmareste cine iti vizualizeaza profilul si initiaza apoi discutii de afaceri cu ei.

Iata o noua diferenta majora intre Facebook si Linkedin: pe Linkedin poti vedea oricand cine ti-a vizionat profilul in ultima perioada. Si ce poate fi mai interesant in afaceri decat sa fii cautat si sa stii de cine esti cautat?!

Mai mult decat recomandabil este sa trimiti pe Linkedin toate mesajele tale personalizate, utilizand numele destinatarului, precum si cateva informatii specifice doar lui. Astfel demonstrezi ca “ti-ai facut temele” si nu trimiti mesaje de email “la gramada”. Daca vrei ca cei carora le scrii sa-ti acorde atentia lor, demonstreaza mai intai ca tu le-ai acordat atentia ta.

#5 – Scrie (nu plagia!) si posteaza pe Linkedin articole pe subiecte din domeniul tau de activitate.

Toti expertii in branding personal iti vor spune ca aceasta varianta de construire a unei imagini de profesionist este eficienta si deloc complicata. Bineinteles ca poti avea surse de inspiratie pentru aceste articole, insa nu te rezuma doar sa traduci niste articole ori studii, adauga nota ta personala. Ulterior, publica-ti articolele in intervalul marti – joi, orele 10:00 – 17:00, adica in timpul orelor de activitate profesionala.

#6 – Urmareste ce alte caracteristici ale Linkedin-ului sunt relevante pentru utilizatorii romani si sunt utilizate cu succes in spatiul romanesc al acestei retele sociale globale.

De ce spun asta? Pentru ca Linkedin-ul are multe variante de a te implica: poti cere si oferi (in schimb) recomandari, poti posta anunturi si comenta pe diverse grupuri, poti scrie comentarii la diverse articole etc. Insa, din observatiile personale, toate aceste forme de interactiune pe Linkedin nu sunt foarte relevante pentru spatiul romanesc, mai exact, nu-ti aduc rezultatele scontate si nu au impactul la care e normal sa speri.

Tu ce parere ai si cum folosesti Linkedin? Ce beneficii ti-a adus pana acum profilul tau de pe Linkedin? Astept comentariul tau. Multumesc.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.