Cum sa negociezi o chirie mai mica decat cea solicitata de proprietar

Negociaza o chirie mai mica

Negociaza o chirie mai mica

Pentru ca acum e perioada revenirii studentilor in centrele universitare, pentru ca multi dintre ei stau cu chirie (in Romania sau in strainatate) chiar si dupa ce isi termina studiile si pentru ca acum se intampla cele mai multe tranzactii de inchirieri apartamente, cred ca ar fi oportune acum cateva recomandari pentru cei care isi cauta o noua gazda!

Bineinteles, toti cei care lucreaza in vanzari, dar si proprietarii de locuinte au ce invata din acest material, daca stiu sa citeasca un pic… printre randuri! :)

Asadar, daca vrei sa obtii o chirie mai mica decat cea solicitata de proprietar, straduieste-te sa pui in aplicare cat mai multe dintre urmatoarele recomandari:

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


1. Retine ca in peste 95% din cazuri pretul de inchiriere afisat de proprietari in Romania este un pret majorat intentionat cu cel putin 5% fata de chiria dorita.

C-asa-i romanul… negociabil! Nu cred ca trebuie sa intru in detalii vizavi de acest subiect, este o realitate evidenta si binecunoscuta tuturor. Fac insa aceasta precizare doar pentru ca multi chiriasi interesati de inchirieri apartamente se entuziasmeaza atunci cand le place un apartament si uita ca pretul afisat este “pentru cine intreaba”.

2. Ia cu chirie un apartament atunci cand multi chiriasi isi elibereaza apartamentele si garsonierele.

Adica nu in august si septembrie! Pentru ca acesta este sezonul in care proprietarii sunt la putere. In aceasta perioada, trebuie sa dai dovada de o mare putere de convingere sau sa gasesti un proprietar care sa te placa foarte mult ca sa poti duce semnificativ in jos pretul chiriei.

3. Studiaza cu atentie ofertele reale existente in piata in zona geografica vizata si compara “mere cu mere”, nu “mere cu cirese”.

E foarte important sa stii ce oferte reale exista pe piata si sa cunosti cat mai multe detalii despre preturile zonei referitor la inchirieri apartamente. Altfel, risti ori sa-ti faci iluzii, ori sa-ti enervezi proprietarii cu care stai de vorba. Si toata lumea are de pierdut intr-o astfel de situatie.

4. Nu arata si nu comunica ca esti disperat sa inchiriezi urgent un apartament, chiar daca acum dormi sub cerul liber.

Mai exact, nu intra in apartament si nu te aseza pe fotoliu zambind satisfacut si spunand “gata, eu de-aici nu mai plec, imi place mult, mult de tot”. O astfel de replica iti anuleaza sansele de negociere chiar si intr-un sezon mort pentru inchirierile de apartamente. Asta daca proprietarul stie sa citeasca aceste semnale clare pe care le transmiti! :)

5. Ia legatura cu administratorul blocului unde vrei sa inchiriezi un apartament si “trage-l de limba”.

Afla astfel de la el de cat timp este apartamentul disponibil (cu cat e mai mare aceasta perioada, cu atat mai mari sansele tale de negociere), daca chiriasii anteriori s-au plans de proprietar (mare, mare atentie aici!) si cat este intretinerea in lunile sezonului rece.

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


6. Demonstreaza ca esti o persoana serioasa, cu intentii serioase si cu un comportament serios.

De ce? Pentru ca proprietarii sunt foarte dispusi sa lase din pret pentru a avea liniste!

Asa ca:

● imbraca-te decent, poate chiar business;

● vorbeste politicos, calm si demonstreaza incredere in tine;

● spune cu ce te ocupi si numele firmei unde lucrezi;

● daca esti un tanar student, incearca sa ajungi la apartamentul de inchiriat impreuna cu unul dintre parinti pentru a inspira mai multa credibilitate si seriozitate.

Apoi, demonstreaza ca esti un chirias de nota 10:

● explica de ce iti cauti un nou apartament;

● vino cu referinte de la fostul proprietar unde ai locuit pana acum;

● comunica termenul lung pe care vrei sa inchiriezi apartamentul.

7. Ofera-te ca, in schimbul unei reduceri a chiriei:

● sa platesti in avans pe 3, 6, 12 luni, insa doar dupa prima luna in care te asiguri ca totul e in regula cu apartamentul;

● sa renovezi apartamentul sau sa repari lucrurile din casa;

● sa prestezi in beneficiul proprietarului o serie de servicii (periodic sau aleator).

8. Nu enerva proprietarul si nu-i provoca orgoliul.

Mai pe romaneste, “nu te juca cu focul”. Poate ca ai citit pe undeva ori i-ai vazut pe unii “mari negociatori” discutand cu aroganta si aruncand propuneri de neacceptat partenerului de negociere.

Nu-ti recomand sa procedezi asa. Risti sa-ti enervezi interlocutorul si sa-i provoci orgoliul care il poate determina sa-ti spuna in fata “stii ceva? apartamentul nu mai e de inchiriat”.

Asa ca evita, te rog:

● sa vorbesti “de sus”;

● sa faci oferte de pret nerealiste si imposibil de acceptat;

● sa scoti in evidenta cu brutalitate problemele apartamentului.

Ca veni vorba despre problemele apartamentului, bineinteles ca nu trebuie sa le lasi neremarcate si chiar iti recomand sa fii foarte atent la acest aspect. Insa o replica de genul “Fereastra aceasta nu cred ca se inchide bine. Ce propuneti sa facem vizavi de acest aspect?” este cu totul si cu totul altceva decat “Pf, chiar aveti tupeu sa scoateti apartamentul la inchiriat si sa cereti o asemenea chirie cand ferestrele nu se inchid deloc si e un curent permanent in toata casa.”

9. Nu te lasa impresionat de teatrul ieftin al multor proprietari sau agenti imobiliari.

Si ma refer aici la lucruri atat de cunoscute, incat nici nu e nevoie sa le mai explic:

● declaratii ale proprietarului / agentului imobiliar ca are o “lista de asteptare” cu clienti, insa, pe de alta parte, s-a invoit de la serviciu ca sa poata fi prezent la vizionare;

● discutii telefonice ale proprietarului / agentului imobiliar cu alti potentiali clienti, discutii intrerupte de intrebare “il luati dvs. sau ii spun clientului de la telefon sa vina si el?”;

● vizite “intamplatoare” ale altor potentiali clienti exact cand atunci vizionezi apartamentul.

Tu ce parere ai de aceste recomandari?

De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Sunt ele utile unui chirias dornic sa obtina o chirie mai buna?

Ce alte tehnici de negociere a chiriei mai cunosti?

Astept raspunsul tau intr-un comentariu mai jos, fiecare raspuns reprezinta o sansa sa primesti gratuit unele dintre materialele mele de instruire!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. laurentiu nicolae spune

    La sfarsitul lui septembrie, inceputul lui octombrie trebuie sa deschid o filiala la Cluj. Va fi o mare provocare sa inchiriez un apartament in aceasta perioada, tinand cont ca este un oras universitar cu multi studenti, iar chirile in aceasta perioada cresc. Dar ma voi baza pe sfaturile din acest articol.

  2. Mircea Enescu spune

    Un nou mesaj primit pe email:

    “Un articol care a “picat” exact la timp pentru mine, deoarece doresc sa-mi caut chirie pentru perioada cat voi fi la facultate.

    Legat de teatrul ieftin al unor proprietari, am auzit si eu de la niste cunostinte care, culmea chiar au picat in aceasta capcana… :) Asadar, un articol cu recomandari extrem de utile si practice pentru toata lumea care nu are experienta la inchirieri.

    Consider ca trebuie acordata o atentie deosebita agentilor imobiliari… unii dintre ei sunt in stare de multe lucruri pentru bani.”

  3. Constantin Eugen spune

    Aveti dreptate. E mare lucru sa stii sa negociezi atat in calitate de proprietar, cat si in cea de chirias. Multumesc pentru sfaturi.

  4. Mircea Enescu spune

    Am primit pe email urmatorul mesaj:

    “Buna ziua,

    Din pacate eu am o experienta destul de trista cu privire la inchirierea unei garsoniere. Sfaturile pe care le-ati dat sunt pertinente si de bun simt, dar viata e plina de surprize si dintre ele cca 70 % sunt negative.

    Mai pe scurt, in ceea ce priveste trista mea experienta cu inchiriatul unei garsoniere: am dat anunt, s-au prezentat diversi pretendenti si in cele din urma am optat pentru un cuplu tanar sot si sotie, ea insarcinata in 2 luni.

    Garsoniera era de curand renovata, nu locuise inca nimeni acolo. Am crezut ca, aceasta tanara familie este alegerea cea mai serioasa si venirea pe lume a unui copil este o garantie ca garsoniera va fi mentinuta curata. EROARE maxima!

    Pe langa faptul ca erau niste “mizerabili” si era o dezordine de nedescris, chiriasii s-au dovedit a fi hoti de meserie. Cand m-a cautat politia sa-mi comunice ca au cheile de la garsoniera si ca el este retinut pentru furt, am crezut ca-mi fuge pamantul de sub picioare.

    N-o mai lungesc cu detaliile ce au urmat, dar vreau sa va transmit ca din pacate sfaturile nu pot fi pliate pe realitate.

    Cu stima, RB”

    • Mircea Enescu spune

      Si in inchirieri, ca si in vanzari, increderea e totul. Aceasta incredere insa se castiga cu pasi marunti si cu verificarea trecutului. Nu recomand niciodata “aruncarea cu gatul inainte” si intotdeauna este indicat o verificare a istoricul personajului din fata. In caz contrar, trebuie sa fii pregatit pentru orice, oricand.

  5. Halmagyi Attila spune

    Sfaturile dvs sunt bune. Sunt si eu in situatia asta de proprietar si am avut multi chiriasi. Deasemeni, lucrez si in vanzari. Va multumesc.

  6. anDREEA spune

    Un articol util, mai ales studentilor, le recomand sa vorbeasca si cu ”vecinul stie tot” si sa nu mearga in pantaloni scurti. Vin si eu cu o intrebare: ce faci cand, dupa ce platesti chiria pe o luna, proprietarul vine si spune ca vrea mai mult decat suma negociata initial?

    • Mircea Enescu spune

      Verificare trecutului proprietarului si al chiriasului, precum si intocmirea unui document scris la momentul inceperii contractului de inchiriere cred ca ar elimina foarte multe dintre neplaceri.

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.