Cum sa-ti antrenezi mai des “muschii” negociatorului din tine

Zilele acestea se formeaza un nou guvern. Nu stiu daca va fi mai bun sau mai rau decat cel care tocmai s-a “terminat”. Stiu insa cu siguranta ca acum se duc negocieri vizavi de cine pune pe cine si unde pentru ca de cealalta parte, altcineva sa puna pe cineva altundeva.

Ceea ce se intampla acum pe “holurile puterii” (ca sa folosesc o expresie indragita de presa damboviteana) este ceva ce ar trebui sa stii sa faci si tu, cu mare maiestrie daca vrei sa-ti fie bine: sa stii sa negociezi!

Mai exact, pentru ca de multe ori cumperi diverse servicii si produse, este foarte important sa inveti sa vezi in toate aceste situatii niste oportunitati de negociere. Iar daca majoritatea se concentreaza intr-o negociere pe subiectul “bani”, tu incearca sa inlocuiesti banii cu ceea ce isi doreste celalalt. Pentru ca aproape intotdeauana celalalt isi doreste banii nu pentru a-i depune la banca, ci pentru a face ceva cu ei!

Spre exemplu, sa zicem ca ai nevoie de un avocat. Nu pentru vreo chestiune vitala si foarte specializata. Si printre cunostintele tale exista un avocat pe care il cunosti si care are un autoturism.

Ai putea sa abordezi acest avocat cu rugamintea ca, in loc de bani, sa-i achiti serviciile (macar in parte) cu alte servicii? Spre exemplu, in cazul in care cunosti un mecanic bun care are o obligatie fata de tine, ai putea sa-i propui avocatului sa-l ajuti cu schimbul periodic de filtre si ulei pe care trebuie sa-l faca masinii sale.

Exercitiul pe care ti-l propun este urmatorul: de acum inainte, ori de cate ori va trebui sa scoti bani din buzunar pentru a cumpara diverse produse si servicii, incearca sa oferi (si) altceva in loc de bani!

Vrei sa-mi spui ca nu merita? Ca mai bine scoti banii din buzunar deoarece timpul tau este mult valoros! Sunt convins ca asa e.

Insa atunci cand va trebui sa achizitionezi ceva de o mare valoare pentru tine, cat de pregatit vei fi sa porti o negociere daca nu ai facut cel putin o data pe luna cate un exercitiu de negociere? Intelegi acum ce vreau sa spun?

Straduieste-te sa negociezi la fiecare pas, nu pentru castigul pe care l-ai putea obtine, ci doar pentru a-ti antrena “muschii” negocierii!

Mai pleci din cand in cand pentru vreo cateva zile la munte sau la mare? Uneori mergi doar tu si familia ta si e nevoie doar de o singura camera, alteori insa mergi intr-un grup mai mare si sunt necesare mai multe camere.

Cu cat numarul de camere si de zile de cazare va fi mai mare, incearca intr-o astfel de situatie sa obtii o reducere de pret in schimbul unor diferite servicii:

♦ ofera-te sa publici despre hotelul/pensiunea unde vei sta un comentariu favorabil pe internet, pe forumuri sau site-uri de specialitate;

♦ discuta si despre achizitia altor servicii aditionale (mic dejun, demipensiune, instructaj de ski, drumetii pe munte, foc de tabara, calarit de ponei, inchiriat de biciclete etc.) si incearca sa obtii un pret total;

♦ ofera-te sa trimiti un email cu fotografii tuturor cunoscutilor tai despre hotel/pensiune;

♦ promite ca vei lasa camerele curate (foarte important pentru cei care au singuri grija de propria lor pensiune);

♦ ofera-te sa platesti un avans si negociaza valoarea acestuia in functie de reducerea totala pe care o poti obtine pe pachet.

Incearca astfel, ori de cate ori ai ocazia, ca cel putin o data pe luna sa negociezi si sa te antrenezi pentru marile negocieri!

Dar pentru a dobandi rapid, in doar 2 zile, o imagine completa si corecta a ceea ce inseamna procesul de negociere, te invit la cursul meu intensiv de negociere!

Hai sa afli cum trebuie sa actionezi pentru a obtine cat mai mult din fiecare negociere cu clientii, cu furnizorii, cu angajatii etc.:

♦ cum trebuie sa te pregatesti,

♦ cum se deschid negocierile,

♦ cum se cer si cum se fac concesiile,

♦ cum se depasesc obstacolele,

♦ care sunt sursele de putere pe care te poti baza,

♦ care sunt tehnicile incorecte de negociere si cum le poti contracara.

In cadrul acestui curs nu voi aborda tehnici subliminale, psihologia ascunsa sau inversa, tehnici de manipulare, influenta sexului, limbajul paraverbal ori mai stiu eu ce alte tehnici si paratehnici care, daca nu esti un super specialist cu zeci de ani de practica in spate, mai mult te incurca decat te ajuta in negocieri.

Destinat intreprinzatorilor, managerilor si oamenilor de vanzari, acest curs practic si intensiv de 2 zile iti ofera rapid o perspectiva corecta si completa cu privire la ce este cu-adevarat un proces de negociere. Ca sa stii sa obtii mai mult din orice negociere si sa construiesti o relatie de lunga durata cu partenerul tau de discutii!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Cristi spune

    Negocierea e importanta:
    – daca poti oferi un pret mic, macar negociaza volum mare
    – daca nu poti oferi pret competitiv, macar negociaza achizitionarea lor la pachet cu produse la care poti oferi pret mic
    – daca poti oferi pret mic, negociaza unul mare pt a obtine un rulaj valoric mai mare

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.