Daca n-ai nimic interesant, atunci de ce ma suni?

Zilele trecute, ies dintr-o intalnire si vad ca am trei apeluri pierdute, toate de la acelasi numar necunoscut. Asa ca sun sa vad ce si unde „arde“! Nici n-apuc sa termin propozitia „am observat ca am trei apeluri pierdute de la dvs.“ ca imediat ma ia cu asalt o avalansa de cuvinte rostite grabit, greu de inteles si de urmarit. Daca nu ma insel, a fost ceva de genul „Buna ziua, numele meu este …, din partea companiei … si v-am sunat ca sa va prezint produsul nostru…, care este cel mai bun de piata la momentul actual si care are acum un pret extraordinar de mic si de avantajos.“ Inchei aici citatul pentru ca tot aici am inchis si eu telefonul.

Din pacate, meseria de om de vanzari este privita si din acest motiv cu foarte mare reticenta de majoritatea populatiei. „Eu, eu sa sun zilnic zeci de oameni si sa-i deranjez cu produsul meu, iar ei sa-mi zica sa-i las in pace? Sa-mi tranteasca atatia oameni zilnic telefonul in nas si eu sa le zambesc pentru ca asa trebuie? Nu, nu pot sa fac asa ceva, niciodata!“, sunt cuvintele multor tineri care, expusi unor astfel de experiente de vanzare si de abordare, isi imagineaza ca asa procedeaza toti reprezentatii comerciali atunci cand trebuie sa gaseasca noi clienti.

Si eu, la fel ca si dvs., atunci cand raspundem la telefon ne dorim sa auzim lucruri de interes pentru noi, ceva care sa ne faca viata mai frumoasa, mai usoara, mai simpla. Asa ca apasam tasta verde a telefoanelor noastre mobile cu o speranta direct proportionala cu dezamagirea pe care o traim in momentul in care realizam de ce am fost sunati.

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


„Vreau sa ne intalnim ca sa ne cunoastem“, „vreau sa facem un schimb de informatii“, „vreau sa stam de vorba“, „vreau sa stabilim o colaborare“ , „vreau sa va prezint ceva foarte interesant“, „avem o oferta speciala pentru dvs.“ sunt toate variante utilizate iar si iar de oamenii de vanzari care incearca sa stabileasca o intalnire ferindu-se sa spuna exact despre ce e vorba. „Daca-i dau mai multe informatii, sigur ma refuza, asa ca vorbesc mieros, sunt evaziv, dar insistent si-mi iese“, recunosc unii agenti de vanzari.

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Insa cum ar fi daca mesajul omului de vanzari ar fi unul clar, direct si la obiect, construit pe beneficiile produsului promovat si pe interesele interlocutorului? Spre exemplu, „v-am sunat sa va spun ca va oferim cadou o cafea pe care o puteti savura lecturand cateva ziare si reviste cat timp masina dvs. este curatata la spalatoria noastra auto.“ Sau „v-am sunat sa va anunt ca dezvoltatorul complexului rezidential XYZ va ofera posibilitatea de a locui timp o luna intr-un apartament de doua camere in schimbul unei chirii de numai 100 euro ca sa vedeti exact ce inseamna sa locuiesti aici“.

Analizand cu atentie motivele pentru care clientii cumpara in prezent, precum si care sunt cele mai frecvente obiectii, agentul de vanzari, uneori cu acordul superiorilor sai, deseori insa plecand chiar de la caracteristicile produsului sau, poate construi un mesaj de interes cu sanse mari de reusita in abordarea noilor clienti. Altfel, viata reprezentantului comercial va fi al naibii de grea!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. laurentiu nicolae spune

    La fel ca si in comunicarea scrisa, la telefon sau la intalnirea fata in fata, fraza de inceput trebuie sa starneasca interesul si curiozitatea clientului pentru a te asculta in continuare.

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.