O metoda inedita si simpla ca sa-ti atingi mai des obiectivele importante si realiste

Fiecare zi este plina de fleacuri care au marele talent de a ne umple tot timpul. Iar seara, cand punem capul pe perna si facem o scurta rememorare, observam ca am lucrat foarte putin (sau chiar deloc) la marile noastre obiective :

# – sa abordam acel nou client mare si important;

# – sa slabim 8 kilograme;

# – sa citim 3 pagini zilnic dintr-o carte de specialitate;

# – sa exersam tehnicile care ne ajuta sa nu ne mai enervam pentru orice fleac;

# – sa petrecem cel putin o ora zilnic departe de tehnologie (smartphone sau TV) si aproape de cei dragi.

Dupa cum stii, in vanzari este foarte usor sa te pierzi zilnic in treburi administrative. Adauga la asta si drumurile pe care le ai de facut plus telefoanele si emailurile pe care le primesti si… gata ziua.

Cand sa mai prospectezi? Cand sa mai citesti ceva util precum acest articol? Cand sa mai faci un joc de rol filmat ca sa te vezi la ce nivel mai esti? Cand sa mai mergi la un training de vanzari? Si tot asa.

Ei bine, exista o metoda extrem de interesanta, de puternica si de simpla care te poate ajuta sa-ti atingi mai des obiectivele: fa-le publice! Striga-le in gura mare, afiseaza-le intr-un loc extrem de vizibil ca sa le vada toti cei apropiati si cunoscuti tie!

Robert Cialdini sustine in cartea sa aparuta si in limba romana la editura Business Tech “Psihologia persuasiunii – totul despre influentare. Amplifica-ti puterea de convingere si invata sa te aperi de manipulare” ca obiectivele facute publice au sanse mai mari sa fie atinse spre deosebire de cele pe care le tinem secret pentru ca, dupa cum spunem noi, romanii, “altfel nu ne mai ies”. (Vezi capitolul 3 “Angajament si consecventa”.)

Cum poti aplica si tu aceasta tehnica a angajamentului public care te ajuta sa-ti atingi obiectivele?

Daca esti reprezentant de vanzari, atunci afiseaza-ti intr-un loc vizibil:

# – numele a 3 clienti noi pe care vrei sa-i castigi;

# – cartile pe care vrei sa le citesti;

# – oamenii pe care vrei sa-i intalnesti;

# – marja comerciala pe care vrei sa o obtii;

# – termenul mediu de plata la care vrei sa ajungi cu clientii tai;

si tot asa.

Daca esti manager de vanzari si vrei sa-ti determini oamenii din echipa sa-si atinga mai des si mai repede obictivele:

# – fa-le cunoscut acest articol;

# – solicita-le sa-si asume public, in cadrul sedintelor de vanzari, targetul pe care-l au de indeplinit, indiferent daca vorbim de noi clienti, marja comerciala sau termene de plata;

# – afiseaza-ti intr-un loc vizibil, “ca sa-ti sara in ochi” frecvent si sa-l poata vedea si cei apropiati tie, orice obiectiv realist iti doresti sa atingi.

Tu ce parere ai despre aceasta tehnica inedita si simpla ca sa-ti atingi obiectivele?

Cum ti par recomandarile din acest articol?

Te astept sa-mi impartasesti gandurile tale aici.

Iar daca acest mesaj ar putea fi de interes si unora dintre colegii sau cunoscutii tai, retransmite-le chiar acum acest articol.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer senior de vanzari cu peste 700 de zile de cursuri de vanzari livrate pana in prezent unor clienti precum Lindab, Pyramis etc., oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.