Dale Carnegie: Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent

Dale Carnegie - Secretele succesului

Dale Carnegie – Secretele succesului

 

Cine este DALE CARNEGIE?

Pe numele lui real Dale Carnegey, s-a nascut la 24 noiembie 1888 la o ferma saraca din Missouri si s-a stins din viata la 1 noiembrie 1955, la Forest Hills, New York, in plina glorie. Este unul dintre deschizatorii de drum in domeniul „artei” vorbirii in public si cel mai mare autor de literatura motivationala.

Dupa absolvirea colegiului, a lucrat ca agent de Vanzari in Nebraska si a obtinut cateva roluri ca actor la New York. Dezamagit de ceea ce facea si de traiul modest, cauta o solutie si isi da seama ca diploma de absolvent al State Teachers College din Warrensburg, Missouri, sectia Pedagogie, i-ar putea inlesni accesul la o catedra.

Este angajat de Young Men Christian Association sa predea cursuri serale pentru adulti despre o tema aleasa chiar de el: vorbirea in public, domeniu in care se pregatise si obtinuse rezultate de-a lungul anilor. Astfel incepe faimoasa cariera de conferentiar si de autor de mare succes a lui Dale Carnegie.

Cursurile sale de la Y.M.C.A. au inregistrat un succes imediat si Dale Carnegie avea sa conferentieze de aici inainte cu salile pline. Incepe sa publice diverse brosuri in care-si prezinta in mod sistematizat metodele de invatare; in 1926, acestea vor fi adunate intr-o carte despre vorbirea in public: “Public Speaking: A Practical Course for Business Men”.
In 1936, Dale Carnegie publica “How To Win Friends and Influence People”, carte ce a inregistrat imediat dupa publicare un succes rasunator, autorul devenind unul dintre cei mai faimosi din Statele Unite.

De-a lungul anilor, aceasta lucrare s-a vandut in mai bine de 44 de milioane de exemplare. Ea a fost tradusa in aproape toate limbile pamantului, iar in limba romana a aparut in 1997 la Editura Curtea Veche sub titlul “Secretele succesului. Cum sa ne facem prieteni si sa devenim influenti”, in traducerea Luizei Gervescu, colectia „Carti cheie”.

Aici, Dale Carnegie aduce in lumina unul dintre aspectele putin cunoscute la acea vreme ale psihologiei umane: rolul determinant al atitudinii individuale in conditii de stres. O alta lucrare a lui, publicata in 1948, este “How to Stop Worrying and Start Living” – o colectie de artificii de bun simt si foarte la indemana prin care putem preveni stresul. Dintre cartile lui Dale Carnegie, aceasta a avut un succes imens in Europa.

Pe Dale Carnegie il regasim in topul celor mai bine vanduti autori din toate timpurile. La aproape jumatate de veac de la moartea lui, atat scrierile, cat si cursurile sale sunt la fel de solicitate ca si in primii ani dupa lansare. Eforturile lui Dale Carnegie de raspandire a unor metode prin care oamenii sa invete sa-si optimizeze relatiile cu semenii si cu lumea au fost preluate de Fundatia Carnegie.

Cursurile pe care insusi Carnegie le-a initiat si predat (si care au fost reunite in volum sub titlul “Discursul de efect si relatiile interumane) sunt frecventate si astazi de mii de oameni din intreaga lume, probandu-si astfel actualitatea si utilitatea. Ele sunt esentiale si in fapt obligatorii pentru toti cei care doresc sa ocupe posturi importante in ierarhiile companiilor occidentale.

Prefata la editia revizuita

“Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent” a fost publicata pentru prima data in 1937 intr-un tiraj de doar 5 000 de exemplare. Nici Dale Carnegie, nici editorii, Simon si Schuster, nu anticipau o vanzare mai mare in momentul respectiv. Spre uimirea lor, cartea s-a bucurat insa peste noapte de un succes rasunator si au fost tiparite editii succesive pentru a face fata cererii crescande a publicului.

“Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent” ocupa un loc de drept in topul celor mai bine vandute carti din toate timpurile. Ea a atins un punct sensibil si a raspuns unei nevoi care nu s-a stins o data cu redresarea economica, fapt probat de cererea continua si neintrerupta pana in prezent, la aproape o jumatate de secol de la prima publicare.

Dale Carnegie spunea ca e mai usor sa castigi un milion de dolari decat sa formulezi o sintagma in limba engleza. “Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent” a devenit o antologie de astfel de sintagme, repetate, parafrazate, parodiate, folosite in nenumarate contexte de la desenele animate cu aluzii politice pana la romane. Cartea insasi a fost tradusa in aproape toate limbile scrise ale Pamantului. Fiecare noua generatie a redescoperit-o si i-a probat utilitatea.

Ajungem astfel la o intrebare logica: De ce sa fie revizuita o carte care si-a dovedit si isi dovedeste inca puterea de atractie pe plan universal? De ce sa nu ne multumim cu succesul actual?

Pentru a raspunde, trebuie sa tinem cont de faptul ca insusi Dale Carnegie si-a revizuit fara incetare scrierile in tot timpul vietii. “Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent” a fost conceputa ca un manual pentru cursurile sale reunite sub titlul “Discursul de efect si relatiile interumane” si este folosita si astazi in predarea acestor cursuri. Pana la moartea sa, survenita in 1955, el si-a imbunatatit si si-a revizuit in mod constant cursul, spre a-l adapta cerintelor sporite ale publicului.

Nimeni nu a fost mai sensibil la pulsul schimbarii din viata de zi cu zi decat Dale Carnegie. El si-a imbunatatit si rafinat in mod constant metodele de predare; si-a reactualizat cartea cu tema “Discursul de efect” de cateva ori. Daca ar fi trait mai mult, ar fi revizuit el insusi “Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent” spre a reflecta cat mai fidel schimbarile cu care s-a confruntat lumea incepand din anii ’30.

Multe din numele oamenilor importanti din aceasta carte, nume sonore la vremea publicarii initiale, nu mai sunt recunoscute de majoritatea cititorilor de astazi. Anumite exemple si sintagme par la fel de ciudate si invechite in climatul social actual ca si cele desprinse dintr-un rom.an din epoca Victoriana. Din aceste considerente, mesajul esential si impactul de ansamblu al cartii sunt, fara indoiala, trunchiate.

In consecinta, scopul acestei revizuiri este de a clarifica si a facilita accesul cititorului modern la aceasta carte fara a-i altera continutul. Nu am operat “schimbari” in “Secretele succesului Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent”, cu exceptia catorva excizii si a adaugarii unor exemple contemporane. Am pastrat intact stilul oral, savuros si degajat al lui Carnegie – veti regasi aici chiar si argoul anilor ’30. Dale Carnegie scria asa cum vorbea, intr-o maniera plina de verva, colocviala si foarte apropiata de discursul real.

Deci vocea sa este la fel de sonora ca intotdeauna in cartea si opera sa. Mii de oameni din intreaga lume frecventeaza cursurile Carnegie si numarul lor creste in fiecare an. Alte mii citesc si studiaza “Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent” intelegand ca pot aplica principiile cartii spre a-si croi o viata mai buna. Oferim tuturor acestor oameni prezenta editie, revizuita in spiritul aceluiasi respect cu care am ascuti si slefui o unealta perfecta.
Dorothy Carnegie(Doamna Dale Carnegie)

Cum a fost scrisa aceasta carte – si de ce?
de Dale Carnegie

In decursul primilor treizeci si cinci de ani ai secolului al XX-lea, editurile americane au tiparit mai mult de doua sute de mii de titluri de carti. Majoritatea acestora au fost ucigator de plictisitoare si multe s-au dovedit a fi esecuri financiare. “Multe”, am spus? Presedintele uneia dintre cele mai mari edituri din lume mi-a marturisit ca firma sa pierdea inca bani din publicarea a sapte din fiecare opt carti tiparite, si asta dupa saptezeci si cinci de ani de experienta editoriala.

Cum de m-am mai incumetat atunci sa scriu inca o carte? Si, dupa ce am scris-o, de ce v-ati deranja sa o cititi?

Amandoua intrebarile sunt legitime si merita un raspuns. Din 1912 tin la New York cursuri necesare in educatia profesionala sau pentru afaceri. La inceput, m-am limitat la cursuri de oratorie – cursuri concepute pentru a plasa oamenii in situatii reale de viata, si avand ca scop modelarea unei maniere independente, mai clare, mai de efect si mai echilibrate, atat in cadrul interviurilor, cat si in fata unui public larg.

Dar, o data cu scurgerea vremii, mi-am dat seama ca desi acestor oameni le servea cu prisosinta antrenamentul in legile oratorie, ei resimteau o si mai acuta nevoie de pretioasa stiinta ce faciliteaza contactele interumane atat in mediul afacerilor, cat si in cel social.
Treptat, am inteles insa ca cel ce resimtea cea mai acuta nevoie de o astfel de instruire eram eu. Cand imi arunc privirea in trecut, asupra acelor ani, ma ingrozesc la amintirea frecventelor carente de delicatete si tact pe care le-am manifestat. Cat imi doresc ca o astfel de carte sa-mi fi cazut in maini acum douazeci de ani! De ce avantaj imens m-as fi bucurat!

Cum sa ne comportam fata de ceilalti este probabil cea mai spinoasa problema cu care ne confruntam, mai ales daca facem afaceri. Da, si problema ramane valabila indiferent daca este vorba de o casnica, de un arhitect sau de un inginer. Cercetarile intreprinse acum cativa ani, sub auspiciile Fundatiei Carnegie pentru dezvoltarea tehnicii predarii, au scos la iveala un fapt extrem de important si semnificativ – un fapt confirmat de studiile suplimentare efectuate la Institutul de Tehnologie Carnegie. Aceste investigatii au relevat faptul ca si in domenii tehnologice, precum ingineria, aproximativ 15 procente din succesul financiar al unui individ se datoreaza cunostintelor tehnice si aproape 85 de procente se constituie in aportul modelarii spiritului uman – personalitatea si capacitatea de a conduce.

Ani de-a randul am tinut cursuri periodice la Clubul Inginerilor din Philadelphia si, de asemenea, cursuri pentru Departamentul din New York al Institutului American de Ingineri Electronisti. Mai mult de o mie cinci sute de ingineri trebuie sa-mi fi fost studenti. Au recurs la cursurile mele pentru ca au inteles in cele din urma, dupa ani de observatii si experienta, ca, adesea, angajatii din domeniul ingineriei cu cele mai mari venituri nu sunt aceia care cunosc cel mai bine domeniul ingineresc.

Spre exemplu, cel ce poseda doar cunostinte tehnice in inginerie, contabilitate, arhitectura sau orice alta profesie poate fi angajat cu un salariu de baza. Dar cel ce face dovada nu doar de cunostinte tehnice, ci si de usurinta de a exprima idei, de a fi un bun conducator si a trezi entuziasmul colaboratorilor sai – acela se indreapta cu pasi repezi spre castigarea unei pozitii insemnate.

Aflat la apogeul carierei sale, John D. Rockefeller a spus ca “usurinta de a te comporta cu semenii poate fi cumparata ca oricare alta marfa, ca zaharul sau cafeaua. Dar pentru ea, eu voi plati mai mult”, a spus John D., “decat pentru orice alta valoare sub soare.”
Nu-i asa ca presupuneti ca fiecare colegiu american are in planul de invatamant cursuri menite sa cultive acea valoare mai scumpa decat oricare alta sub soare? Ei bine, daca exista macar un singur astfel de colegiu in aceasta tara, el a scapat atentiei mele pana in momentul de fata.

Universitatea din Chicago si Asociatia Scolilor Y.M.CA. au facut o ancheta in scopul de a determina ce doresc intr-adevar sa studieze oamenii. Ancheta a costat 25.000 de dolari si a durat doi ani. Etapa finala s-a consumat la Meriden, in Connecticut, ales ca oras american tipic.

Fiecarui adult din Meriden i-au fost adresate 156 de intrebari, cum ar fi: “Cu ce va ocupati? Ce educatie aveti? Cum va petreceti timpul liber? Ce Venit aveti? Ce hobby-uri? Ce ambitii? Ce probleme? Ce va intereseaza cel mai mult sa studiati?” si asa mai departe. Respectiva ancheta a evidentiat faptul ca sanatatea este interesul primordial al oamenilor – si ca al doilea pe lista este interesul in natura umana – cum sa-si inteleaga semenii si sa se inteleaga cu acestia; cum sa-i determine pe altii sa-i placa si cum sa-si impuna punctul de vedere.

Comitetul insarcinat cu desfasurarea acestei anchete a hotarat asadar sa initieze un astfel de curs pentru adultii din Meriden. Au purces apoi la cautarea asidua a unui manual practic cu aceasta tema si nu au gasit nici unul. In cele din urma, l-au abordat pe unul din specialistii cei mai competenti pe plan mondial in educatia adultilor si l-au intrebat daca are cunostinta de vreo carte care sa raspunda necesitatilor unui astfel de grup. “Nu”, a raspuns acesta. “Stiu ce vor acei oameni. Dar cartea de care au nevoie nu a fost scrisa inca.”
Stiam din experienta proprie ca aceasta declaratie este adevarata, pentru ca eu insumi cautam de ani de zile un astfel de ghid practic avand ca tema relatiile interumane. De vreme ce o astfel de carte nu exista, am incercat sa scriu una care sa-mi serveasca la propriile cursuri. Iat-o. Sper sa va placa.

Documentandu-ma pentru aceasta carte, am citit tot ce am putut gasi cu privire la acest subiect – totul, de la articole de ziar, de revista, cronici ale familiilor regale, scrieri ale vechilor filosofi si ale psihologilor moderni.

In plus, am angajat un cercetator cu experienta care a petrecut un an si jumatate in diverse biblioteci, citind tot ce-mi scapase mie, parcurgand cu efort tomuri erudite de psihologie, studiind cu atentie sute de articole de revista, examinand nenumarate fise biografice, incercand sa stabileasca modalitatile prin care marii conducatori din toate epocile au reusit sa controleze masele. Le-am citit impreuna bibliografiile. Am parcurs povestea vietilor tuturor oamenilor importanti de la Iulius Cesar la Thomas Edison.

Imi amintesc ca ne-am servit de peste o suta de biografii doar ale lui Theodore Roosevelt. Eram decisi sa nu crutam nici un moment, nici o suma de bani care ne-ar facilita descoperirea oricarei idei practice folosite de oricine de-a lungul vremii pentru a lega prietenii si a deveni influent.

Am intervievat eu insumi un numar insemnat de personalitati de mare succes, unele vestite in intreaga lume – inventatori, precum Marconi sau Edison; lideri politici ca Franklin D. Roosevelt si James Farley; magnati ai afacerilor, ca Owen D. Young; vedete de cinema, precum Clark Gable si Mary Pickford; si exploratori ca Marten Johnson – si am incercat sa descopar tehnicile folosite de acestia in relatiile interumane. Am adunat tot acest material intr-un discurs scurt. L-am numit “Secretele succesului – Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent”. La inceput era scurt, dar s-a dezvoltat curind intr-o conferinta care dura o ora si jumatate. Am tinut ani de zile aceasta conferinta cursantilor Institutului Carnegie din New York.

Dupa conferinta, i-am indemnat pe ascultatori sa verifice fara intarziere aceste principii in afacerile si contactele lor sociale si apoi sa revina la curs si sa ne impartaseasca experienta si rezultatele obtinute. Asta da tema interesanta! Acesti oameni maturi in cautarea autodepasirii au fost fascinati de ideea de a lucra intr-un nou tip de laborator – primul si singurul laborator al relatiilor interumane pentru adulti care fusese vreodata infiintat.
Cartea de fata n-a fost “scrisa” in adevaratul sens al cuvantului. Ea a crescut asemenea unui copil. A crescut si s-a dezvoltat avand ca pantec matern acel laborator, martor al experientelor a mii de adulti.

Cu ani in urma, am inceput cu un set de reguli tiparite pe o fisa nu mai mare decat o carte postala. Treptat, le-am tiparit pe o fisa mai mare, apoi intr-o brosura, apoi intr-o serie de cartulii, fiecare dintre ele dezvoltandu-se in ceea ce priveste dimensiunea si sfera de interes. Dupa cincisprezece ani de experimente si cercetari, va ofer astazi aceasta carte.
Regulile enuntate aici nu sunt teorii nefondate sau hazardate. Ele functioneaza ca o vraja. Desi pare incredibil, am vazut cu ochii mei cum aplicarea acestor principii a revolutionat literalmente vietile multor oameni.

Sa concretizam. Un patron cu 314 angajati a frecventat unul dintre aceste cursuri. Ani de zile isi impinsese salariatii de la spate, ii criticase si ii condamnase fara a tine cont de limite si fara precautii. Nu rostise niciodata un cuvant bland, o apreciere sau o incurajare.
Dupa ce a studiat principiile continute in aceasta carte, seful si-a schimbat radical conceptia despre viata. Personalului sau i-a fost insuflat acum un nou spirit de loialitate si entuziasm, dar si de lucru in echipa. 314 dusmani au devenit 314 prieteni. In fata tuturor colegilor de curs, patronul a declarat cu mandrie: “Nimeni nu ma saluta cand treceam prin institutia mea. Functionarii ma evitau cand ma vedeau apropiindu-ma. Dar acum imi sunt toti prieteni, si chiar si paznicul imi spune pe nume.”

Patronul respectiv si-a sporit profitul, a avut mai mult timp liber si – lucru infinit mai insemnat – a descoperit mult mai multa bucurie in afacerea si caminul sau. Nenumarati agenti comerciali si-au sporit considerabil vanzarile prin aplicarea acestor principii. Multi si-au deschis noi piete – piete pe care odinioara le prospectasera zadarnic. Autoritatea directorilor de firma a sporit o data cu salariul. Un astfel de director a castigat o marire considerabila a venitului prin aplicarea acestor adevaruri si ne-a impartasit succesul sau.

Un administrator al Companiei de Gaz din Philadelphia a fost propus spre retrogradare la 65 de ani datorita insubordonarii sale si a incapacitatii de a conduce oamenii cu tact si pricepre. Nu doar ca a fost salvat de la retrogradare prin frecventarea acestui curs, dar a fost si avansat, iar salariul i-a fost marit.

De nenumarate ori sotii sau sotiile cursantilor mei mi-au marturisit la banchetele date la incheierea ciclului de conferinte ca este mai multa fericire in caminele lor de cand sotiile sau sotii lor mi-au devenit studenti.

Oamenii sunt adeseori uimiti de noile rezultate pe care le obtin. Totul pare efectul unei vraji. Uneori, in entuziasmul lor, mi-au telefonat acasa duminica pentru ca n-au putut astepta 48 de ore ca sa-mi impartaseasca succesul obtinut la ora de curs obisnuita. Odata, unul din ei a fost atat de incitat de o discutie asupra acestor principii incat le-a dezbatut cu colegii sai de curs pana tarziu in noapte. Interlocutorii sai au plecat acasa la ora 3 dimineata. Dar el era atat de tulburat de intelegerea propriilor greseli, atat de inspirat de perspectiva unei lumi noi si mai bogate care s-a deschis in fata lui, incat n-a putut sa inchida deloc ochii. N-a dormit in acea noapte, nici in ziua sau noaptea urmatoare.

Cine era acest om? Un tip naiv, un ignorant gata sa ingurgiteze orice noua teorie care apare? Nu. Nici pe departe. Este vorba de proprietarul unei galerii de arta, un om sofisticat, blazat, foarte monden, vorbitor curent a trei limbi si care absolvise doua universitati europene. In timp ce redactam acest capitol, am primit o scrisoare de la un german de scoala veche, un aristocrat ai carui stramosi au servit generatii intregi ca ofiteri activi sub Hohenzollerni. Epistola sa, compusa pe un vapor transatlantic, vorbea despre aceste principii cu o fervoare aproape religioasa.

Un alt cursant al nostru, vechi newyorkez, absolvent al Harvard-ului, patronul unei mari fabrici de covoare, a declarat ca a invatat in cele 14 saptamani ale acestor conferinte despre complicata, dar fascinanta arta a manipularii oamenilor mai mult decat acumulase despre acelasi subiect in cei patru ani de facultate. Absurd? Rizibil? Fantastic? Desigur, aveti privilegiul de a califica aceste afirmatii cu orice epitet doriti. Eu nu fac altceva decat sa va relatez, fara a comenta, o declaratie a unui absolvent conservator al Universitatii din Harvard, care se bucura de un succes exceptional, declaratie facuta intr-un discurs sustinut in fata a aproape 600 de membri ai Clubului Yale din New York in seara de joi, 23 februarie 1933: “Fata de cum ar trebui sa fim”, spunea vestitul profesor William James de la Harvard, “suntem treji doar pe jumatate. Nu folosim decat o mica parte din resursele noastre fizice si intelectuale. In linii mari, omul nu isi atinge niciodata limitele. El poseda diverse forte de care, de obicei, nu este capabil sa se serveasca.”

O, acele puteri de care „de obicei nu ne servim”! Scopul suprem al acestei carti este de a va ajuta sa le descoperiti, sa le simulati si sa profitati cat mai mult de pe urma acestor bunuri latente si nefolosite.

“Educatia”, a spus Dr. John G. Hibben, fostul presedinte al Universitatii din Princeton, „este solutia necesara pentru a face fata oricarei situatii de viata.”

Daca dupa citirea primelor trei capitole ale acestei carti nu sunteti putin mai bine pregatiti pentru a infrunta situatiile de viata, voi considera aceasta carte un esec total in ceea ce vapriveste. Caci “marele scop al educatiei”, a spus Herbert Spencer, “nu este stiinta, ci actiunea”.

Si aceasta este o carte de actiune.
Dale Carnegie, 1936

Cuprins – Dale Carnegie: Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent

Prefata la editia revizuita – de Dorothy Carnegie
Cum a fost scrisa aceasta carte si de ce – de Dale Carnegie
Noua sugestii pentru a profita cat mai mult din lectura acestei carti

PARTEA INTAI
Cum sa va comportati in lume – tehnici fundamentale
1. “Daca vreti sa scoateti mierea, nu rasturnati stupul”
2. Marele secret al comportamentului uman
3. “Cine e in stare de asta, are lumea la picioare. Cine nu, e condamnat la singuratate”

PARTEA A DOUA
Sase modalitati de a deveni agreabil
1. Faceti asa si veti fi primit cu bratele deschise pretutindeni
2. O cale simpla de a lasa o prima impresie favorabila
3. Daca nu procedati astfel, veti avea necazuri
4. Invatati fara efort cum sa conversati cu usurinta
5. Cum sa treziti interesul in ceilalti
6. Cum sa castigati simpatie instantaneu

PARTEA A TRELA
Cum sa va impuneti modul de gandire
1. Nu puteti invinge intr-o disputa
2. Un mijloc garantat de a va face dusmani si cum sa-l evitati
3. Daca gresiti, recunoasteti
4. Un strop de miere
5. Secretul lui Socrate
6. O metoda infailibila de a rezolva plangeri
7. Cum sa obtineti colaborare
8. O formula magica pentru dumneavoastra
9. Ce vor toti oamenii
10. Un apel eficace
11. Marele si micul ecran detin controlul. De ce nu l-ai detine si tu?
12. Asul din maneca

PARTEA A PATRA
Fiti un conducator adevarat: Cum sa transformati oamenii fara a-i jigni sau a-i indigna
1. Daca trebuie neaparat sa reprosati ceva, iata cum sa incepeti
2. Cum sa criticati fara a va atrage ura
3. Comentati-va mai intai propriile greseli
4. Nimanui nu-i place sa primeasca ordine
5. Crutati amorul propriu al celorlalti
6. Cum sa propulsati oamenii spre succes
7. Investiti incredere in semeni
8. Dati impresia ca orice greseala are indreptare
9. La antipodul tehnicii de constrangere

Calea cea mai scurta spre celebritate de Lowell Thomas

Aceasta carte de vanzari in limba romana o poti comanda direct de la Editura Curtea Veche

Despre aceasta carte de vanzari gasesti mai multe review-uri in limba engleza pe Amazon.com

 

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.