Zig Ziglar: Arta vanzarii

Zig Ziglar: Arta Vanzarii

Zig Ziglar: Arta Vanzarii

O carte scrisa pentru cei „din linia intai” din orice afacere: cei care fac vanzarile. Zig Ziglar spune ca a inteles ce inseamna vanzarile in momentul in care, copil fiind, a vazut un vanzator de Biblii care, atunci cand un potential client i-a spus ca nu are bani sa cumpere una, a intins Cartea Sfanta spre el si l-a rugat cu o voce stinsa: „Pune mana aici si mai spune o data, te rog…” In timp ce majoritatea afacerilor au atins un prag de saturatie, arta vanzarii nu are limite. Ziglar ne arata cum intreprinzatorii si managerii pot evita capcanele prin deprinderea tehnicilor vanzarii de la cei care promoveaza produse si servicii in mod profesionist.

 

Introducere – Zig Ziglar “Arta vanzarii”

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


O gramada de oameni s-a chinuit o noapte intreaga sa salveze un urs negru aflat la 15 metri inaltime intr-un pin din Keithiville, Louisiana si sa-l duca intr-o zona salbatica. In multimea care a muncit vreo opt ore erau ajutoare de serif, padurari, biologi, ba chiar un medic veterinar care a tras sageti cu tranchilizante in urs. Cand substantele isi faceau efectul, ursul trebuia sa cada intr-o plasa intinsa ceva mai jos. Insa dimineata, cand voluntarii au taiat copacul, au descoperit ca ursul era de fapt un sac de gunoi impuns de sageti.

Multe persoane care lucreaza in vanzari cred ca au un „urs” in copac, iar ei au de fapt un sac de gunoi. Ii auzi spunand:

“In regiunea asta competitia este foarte dura la acest produs… Suntem in plina  recesiune… Pe oameni ii intereseaza doar pretul si nimic altceva – «cine are cel  mai mic pret?»… Lumea nu mai cumpara produse autohtone / straine… Nu e  bine sa reducem preturile, trebuie platit creditul. Altfel finantatorii ne omoara…  In orasul asta nu mai exista economie… Cu somajul asta nu stiu cum cred ei ca o sa-mi fac planul…!”

Intrebarea este cum sa faci fata tuturor acestor situatii, sa reusesti in profesia pe care ti-ai ales-o, sa nu-ti pierzi mintile, sa nu faci ulcer sau infarct, sa ai in continuare o relatie buna cu partenerul/partenera de viata, sa iti indeplinesti obligatiile financiare, sa te pregatesti pentru pensie .si .sa mai ai si timp pentru tine. Din fericire, cartea pe care o tii in mana se straduieste sa raspunda tuturor acestor intrebari aducandu-ti informatii, surse de inspiratie, zambete, lacrimi si directii de urmat, astfel incat tu sa poti face alegerile necesare pentru a avea o viata „echilibrata” care duce la succesul personal si profesional.

LUCRURILE DE BAZA SI ADEVARURILE NEPIERITOARE ALE CAMPIONILOR

Echipa Green Bay Packers a castigat primele doua campionate mondiale de fotbal profesionist invingandu-si adversarii in Super Cupa I si II. Packers erau antrenati de marele Vince Lombardi. Cand echipa lui Lombardi nu juca bine (ceea ce nu se intampla foarte des t. el incepea printul antrenament de dupa meci cu acelasi comentariu:

“Domnilor, am jucat sub standardele pe care ni le-am fixat ca o echipa campioana ce suntem. Saptamana aceasta ne vom intoarce la lucrurile de baza.”

Si Lombardi ridica deasupra capului mingea astfel incat toata lumea sa o vada bine si spunea cu o voce profunda, usor enervanta, incercand sa nu tipe:

“Dragii mei, aceasta este o minge de fotbal.”

Si de fiecare data Max McGee, glumetul echipei, replica din fundul incaperii: “Mai rar, mai rar”.

Adevarurile fundamentale raman aceleasi. Lombardi i-a invatat pe cei de la Green Bay Packers cam aceleasi lucruri pe care Bill Walsh le explica celor de la San Francisco 49, ajutandu-i sa ajunga “echipa deceniului” in anii 1980. Cea mai buna echipa de fotbal a acestui inceput de secol si cei mai de succes agenti de vanzari ai deceniului invata si reinvata AZI lucrurile de baza fundamentale.

LUCRURILE DE BAZA IN VANZARI

A vinde este mai mult decat o profesie, este un mod de viata. Iar prima grija a profesionistului din vanzari la acest inceput de mileniu este sa aiba o baza solida. Pe langa lucrurile de baza, orice alta sursa de informatii numita “Ghidul complet al agentului de vanzari profesionist” trebuie sa vorbeasca despre acele zone din afara timpului petrecut in vanzarea fata in fata (sau la telefon). Exact acesta este scopul acestei carti.

Am inclus aici nu doar tehnici si procedee de vanzare care va vor creste venitul, ci si idei si principii care va vor creste venitul “intangibil” (calitatea vietii). Cum sa intram in era vanzarilor prin computer, cum sa facem fata rigorilor si tentatiilor calatoriilor – pornind de la plecarea de langa familie (retragerea) si intoarcerea la aceasta dupa absente lungi (decompresia), pana la petrecerea timpului in care nu vindem intr-un mod productiv, cum facem fata cerintelor fizice ale acestei profesii minunate: mancarea de tip fast-food si lipsa timpului pentru exercitii fizice conduc la stres si la aparitia burtii, cum lucram cu departamentul financiar al companiei astfel incat sa ne completam eforturile si nu sa le dublam? Veti gasi aici raspunsuri ta aceste intrebari si la multe altele.

VERZI SI IN CRESTERE VS. COPTI SI IN PUTREFACTIE

Daca ma uit in urma, la carierea mea de agent de vanzari, director de vanzari si formator in vanzari, nu am nici o indoiala ca profesionistul cel mai de succes continua sa aiba atitudinea unui incepator. Profesionistul din vanzari care ajunge si sta in varful profesiei este un “boboc cu experienta”. Ceea ce inseamna ca, daca privim vanzarile ca pe un proces continuu de invatare, vom invata fara incetare “micile lucruri” care produc “marile diferente” in cariera noastra de profesionisti in vanzari. (Nu avem profit de pe urma vanzarii pe care APROAPE am facut-o!)

A vinde este mai mult decat o profesie, este un mod de viata.  In “Arta vanzarii” am incercat sa reiau experientele de vanzari pe care le-am avut pornind din 1940 si sa arat cum lucrurile de baza raman la fel, dar noi ne schimbam! Noi (voi si cu mine) trebuie sa ne continuam calatoria INVATAND, TRAIND si PRIVIND: invatand din trecut fara sa traim acolo, traind in prezent si bucurandu-ne de orice moment vital al fiecarei zile, privind spre viitor cu speranta, optimism si pregatire.

Profesionistii de succes petrec ore in sir exersand lucrurile de baza. De la Andrés Segovia la Eric Clapton, de la Enrico Caruso la Luciano Pavarotti, programul zilnic de patru – sase ore de exercitiu inainte de spectacol ni se pare incredibil si oarecum excesiv. Si cu toate acestea, ei au fost si sunt campioni mondiali in profesia lor!

CEVA NOU

In 1984 cand a fost publicata cartea “Secrets of Closing the Sale” (Secretele inchiderii unei vanzari),  multi au fost foarte amabili si au numit-o cartea de baza in vanzari pentru deceniul opt. Sunt sub tipar peste 450.000 de exemplare si primesc regulat marturii din partea celor care au pus in practica tehnicile, conceptele si principiile incluse in aceasta carte. Si atunci de ce mai e nevoie de o alta carte despre vanzari scrisa de Zig Ziglar?

Sunt trei motive de baza. In primul rand, profesiile si metodele din vanzari se schimba intr-un ritm din ce in ce mai rapid. Acesta este unul din aspectele care fac ca profesia noastra sa fie atat de captivanta! S-au schimbat multe din 1984 si pana acum. Cei care au calatorit cu avionul in ultimele sase luni au observat cel putin sase laptopuri si de doua ori mai multe telefoane mobile.

Am calatorit de curand cu avionul si chiar inainte de decolare pilotul a anuntat ca vom avea intarziere. In acel moment toata lumea s-a aruncat spre serviete. Eu eram singurul pasager de la clasa intai care nu aveam telefon mobil si, prin urmare, nu-mi puteam anunta clientul ca urma sa intarzii. Pentru cei defavorizati ca mine s-a inventat Telefonul Public pe care il poti gasi acum in majoritatea avioanelor. In societatea in care vindem, in care informatia se transmite rapid si totul este orientat catre client, trebuie sa avem de-a face cu schimbari, caci altfel clientii nostrii vor avea de-a face cu competitia.

VIATA ECHILIBRATA

Al doilea motiv pentru care am scris aceasta carte este ca inca nu am gasit o carte care sa se refere la TOATE aspectele carierei unui profesionist din vanzari. Exista atat de multe provocari carora oamenii din vanzari trebuie sa le faca fata incat, fara informatii vitale, va fi foarte greu sa ramaneti in aceasta profesie. Profesionistul din vanzari are de infruntat probleme referitoare la calatorii, relatii de familie, sanatate, toate fiind din ce in ce mai acute. Pe langa abilitatile de vanzare de baza, vreau sa va mai spun cateva lucruri despre “viata echilibrata” care inseamna adevaratul succes.

PROFESORUL – INVATACEL

Al treilea motiv pentru care am scris aceasta carte este ca invatam cele mai multe lucruri atunci cand le predam altora. Tot ce am invatat din 1984 incoace citind si studiind, dar si ascultand oameni de succes din toate domeniile, m-a imbogatit personal, profesional dar si la nivelul familiei. In schimb, i-am invatat pe ceilalti aceste lectii, ajutandu-i sa aiba si mai mult succes. Sunt ferm convins, pe baza rezultatelor obtinute pana acum, ca aceste idei si tehnici a caror utilitate a fost dovedita vor fi extrem de folositoare si pentru voi.

DAR VOI?

Exista multi oameni care au esuat in minunata profesie de agent de vanzari pentru ca cei care i-au recrutat erau niste indivizi impietriti, care jucau “jocul numerelor” cu viata lor. Directorii de vanzari primisera ordinul sa “ii angajeze in masa si sa-i formeze in clasa” si, daca nu reuseau, sa recruteze alt grup. Nu e de mirare ca atatia oameni foarte buni si inteligenti au evitat domeniul vanzarilor sau s-au descurajat si au renuntat inainte de a incerca macar.

Azi, organizatiile de vanzari din intreaga lume recunosc nevoia unei abordari mai largi a formarii pentru a maximiza forta de munca. Chiar companiile cu programe de formare sofisticate incep sa inteleaga ca este nevoie de o formare experientiala si de o abordare a “intregii persoane” in sensul dezvoltarii acesteia catre nevoile specifice profesiei noastre.

Scopul acestei carti este sa va ofere experiente de viata reale, intr-un mediu sigur si controlat si sa va pregatiti mai bine pentru a face fata schimbarilor subtile pe care le intalniti in lumea vanzarilor.

VANZARILE PENTRU VOI!

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Cateva din lucrurile ce urmeaza vor necesita schimbari in modul de gandire al multor persoane, si aici ma gandesc chiar la VOI! Asa ca dati-mi voie sa subliniez faptul ca aceasta carte a fost scrisa mai ales pentru patru categorii de persoane: in primul grup intra cei care abia patrund in lumea vanzarilor si care inteleg faptul ca un inceput corect poate face ca restul drumului sa fie mai usor.

Seamana putin cu jocul pe care il iubesc atat de mult – golful. Cand aud pe cineva ca vrea sa se apuce de golf, ii spun sa inceapa cu lectii luate de la un profesionist si abia pe urma sa mearga pe teren sau la un curs de golf. Daca incep corect si invata lucrurile de baza, vor progresa mult mai repede si in final vor juca mult mai bine.

De ce? Pentru ca nu vor capata acele obiceiuri proaste care ii fac pe multi jucatori de golf sa nu puncteze niciodata. Acelasi lucru e valabil si pentru vanzari. Asa ca, daca abia ati intrat in domeniu, va recomand cu caldura aceasta carte.

Cum sunteti de-abia la inceputul calatoriei, va rog sa tineti minte ca un agent de vanzari “verde” va vinde mai mult decat un agent de vanzari “albastru”.

REVENIND LA LUCRURILE DE BAZA

Aceasta carte este scrisa si pentru acei profesionisti care inteleg clar ca “poate un ai nevoie sa ti se spuna, dar pe un profesionist adevarat nu-l deranjeaza sa i se reaminteasca”. Jack Nicklaus, care a fost votat cel mai bun jucator de golf al secolului, se ducea regulat la cel care il invatase golf – profesorul de golf care lucrase cu Jack cateva din subtilitatile fundamentale si minutioase ale jocului, lucruri pe care Jack le utiliza atunci cand juca, chiar fara sa-si dea seama. La fel se intampla si in vanzari. Chiar profesionistii din varf pot sa capete obiceiuri distractive, care aduc dupa ele scaderea vanzarilor. Aici vom reaminti invataturile de baza care, combinate cu cele mai recente informatii si tehnici, il vor ajuta pe “batranul profesionist” sa treaca la un nou nivel de vanzari.

HOINARI SI NEHOTARATI

Al treilea grup este format din persoane care au in urma mai multe experiente de cate un an in vanzari. Multi dintre ei sunt hoinari nehotarati, care se intreaba de ce nu au mers mai departe. Nu sunteti multi in aceasta situatie, pentru ca aceste persoane nu vor citi cartea.

Daca insa va recunoasteti ca facand parte din acest grup, ma bucur sa va salut. O data ce focul s-a aprins cu noi procedee si tehnici, putina incredere si interes va vor deschide atat de multe usi incat intregul vostru univers – personal, familial si de afaceri – se va schimba uluitor de mult.  Un agent de vanzari „verde” va vinde mai mult decat un agent de vanzari „albastru”.

TOATA LUMEA LUCREAZA IN VANZARI

Din nefericire, nu toata lumea intelege ca TOTI LUCRAM IN DOMENIUL VANZARILOR.

Al patrulea grup pentru care am scris aceasta carte este cel format din oameni care inteleg ca toti, indiferent de profesie (avocat, medic, contabil, inginer, profesor, sofer de taxi sau de autobuz, consilier, receptioner, director de companie, actor, administrator, bucatar, antrenor etc.) suntem agenti de vanzari. Daca abia incepeti sa intelegeti acest concept, atunci, indiferent de cat de lunga este perioada de cand lucrati in domeniul vostru, abia acum patrundeti in domeniul vanzarilor.

Aceasta carte va va ajuta chiar mai mult decat pe cei care se identifica drept agenti de vanzari deoarece majoritatea colegilor nu au recunoscut faptul ca fac parte din domeniul vanzarilor si chiar mai putini si-au inceput „oficial” formarea in vanzari. Din punct de vedere al competitiei. aceasta carte va va aduce avantaje enorme.

INCEPUTUL SFARSITULUI

Sunt mai multe motive pentru care cititi acum aceste randuri. Pentru ca sunteti la inceputul unei cariere in cea mai veche (totul incepe cu marketing), cea mai captivanta (cat de repede iti bate inima cand trebuie sa incepi discutia cu un client?) si cea mai profitabila (numai daca esti bun) afacere conceputa vreodata de om. Poate cititi aceasta carte pentru ca intelegeti importanta intoarcerii la lucrurile de baza sau poate pentru ca, fiind profesionisti din vanzari, intelegeti ca daca vreti maximum de beneficii din cariera, trebuie sa o abordati holistic si sa lucrati pentru a reusi in viata personala, de familie si profesionala. Cu cat sapati mai mult si avansati in carte, cu atat veti intelege mai bine conceptul conform caruia TREBUIE SA FII INAINTE DE A PUTEA FACE SI TREBUIE SA FACI INAINTE DE A PUTEA AVEA!

In acest punct, dati-mi voie sa va felicit. Cu acest angajament fata de voi insiva, ati facut cel mai important pas catre succes: ati inceput! Sunteti cu mult inaintea majoritatii celor care intra azi in profesia noastra. Acesta este cu adevarat inceputul sfarsitului mediocritatii – sau a crizei de vanzari care va tragea in jos.

O INTAMPLARE DIN VIATA

Unul din truismele din vanzari este ca vor aparea si perioade de criza. Veti ajunge in acel moment in care totul pare sa mearga pe dos personal si profesional. Aceasta afirmatie poate sa vi se para negativista. Dar o sa fiu acum ca baietelul care trebuia sa-i spuna tatalui ca a picat testul la Matematica. Profesoara ii spusese sa aiba o atitudine pozitiva, asa ca el a gasit varianta urmatoare: “Tata, o sa-ti dau un exemplu de propozitie pozitiva: am picat testul la matematica.”

Iar eu va dau urmatorul exemplu: si cei mai buni agenti de vanzari trec prin perioade de criza.

In mod inevitabil, cei care sunt intr-o criza s-au indepartat de baze. In peste patruzeci de ani de vanzari si de formare a unor oameni care au vandut efectiv orice va poate trece prin cap (si tot ce nici nu vreti sa va treaca prin cap), am descoperit modul cel mai sigur pentru a iesi din crize: INTOARCEREA CORECTA LA LUCRURILE FUNDAMENTALE.

Motivul de baza pentru care suntem in criza este lipsa vointei de a ne intoarce la lucrurile fundamentale. Mai simplu spus, suntem prinsi intr-un sant. Iar un sant nu e nimic altceva decat un mormant fara capete! Una e sa cazi intr-un sant si cu totul altceva este sa STAI intr-un sant. Cum iesi de aici? Intorcandu-te la lucrurile fundamentale. Cartea pe care o cititi va va ajuta in aceasta directie.

INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE A GHIDULUI

Pentru a fi siguri ca puteti prinde si folosi ideile prezentate in aceasta carte, permiteti-mi sa va dau un sfat: luati-va pixul si notati chiar pe carte ideile. Mie imi place sa notez pe coperta interioara numarul paginilor interesante pentru a le regasi cu usurinta. Unii prefera sa noteze pe un carnetel. Dar, din moment ce aceasta carte se doreste a fi un ghid si o carte de referinta si este scrisa ca o conversatie, va promit ca ceea ce cartea va scoate din voi va fi mult mai pretios decat ce scoateti voi din carte.

TREBUIE SA FII INAINTE DE A PUTEA FACE SI TREBUIE SA FACI INAINTE DE A PUTEA AVEA

Va sfatuiesc sa tineti cartea la indemana in prima luna dupa ce ati citit-o. Rasfoiti-o din cand in cand si uitati-va la pasajele subliniate si veti fi uimit de cate idei noi va vor veni.

Si va mai arunc o provocare: asteptati doua luni si cititi din nou cartea folosind un pix de o alta culoare. Va asigur ca veti face mai multe sublinieri si notite si va vor veni chiar mai multe idei la a doua lectura.

Repet, scopul vostru nu este sa terminati cartea cat de repede posibil, ci sa luati din carte tot ce este interesant si sa lasati cartea sa scoata la iveala agentul de vanzari profesionist din voi!

PAREREA VOASTRA

Sunteti judecatorul si juriul care vor hotari cat de utila va este aceasta carte. Asa ca dati-mi voie sa fac de la inceput cateva comentarii in apararea ei.

De ani de zile ideea a fost sa-i faci pe oamenii care au avut succes sa vorbeasca despre „secretele” lor. Acesta este motivul pentru care veti vedea pe parcursul intregii carti o tesatura de exemple reale – povestiri de succes ale unor agenti de vanzari remarcabili din intreaga lume, din New England pana in Noua Zeelanda. Povestile lor vin de asemenea din profesii diferite: functionari, intelectuali, liber profesionisti. Acesti agenti de vanzari din linia intai, care lucreaza zi de zi, ne pot da informatii reale si actuale!

ATENTIE: Exista pericolul sa judecati principiile inainte de a studia cu atentie. Doar pentru ca un exemplu vine din lumea informaticii sau a comertului international nu inseamna ca NU se va aplica in domeniul vanzarilor directe si invers. Persoana care vinde actiuni sau obiecte de uz curent aplica aceleasi principii de convingere ca parintii cu copiii lor. Dupa cum am spus deja, toti incercam sa-i convingem pe ceilalti. Scopul principal al acestei carti este sa va ajute sa convingeti cat mai multi oameni, cat mai eficient, cat mai corect, cat mai des! Si aceasta inseamna ca NE VOM VEDEA in VARFUL PIRAMIDEl VANZARILOR!

 

 

 

Cuprins – Zig Ziglar “Arta vanzarii”

 

Introducere

Capitolul unu: ati facut alegerea potrivita
O cariera in cea mai veche profesie din lume

Capitolul doi: vanzarile pe piata moderna
Deceniul tehnologiei

Capitolul trei: cum sa gasesti pe cineva dispus sa cumpere
Cum sa-ti pastrezi locul in vanzari

Capitolul patru: vanzare in lumea reala
Cum scãpati de frica de a vizita clientii

Capitolul cinci: vindeti l datorita planului si nu datorita norocului
Formula abilitatilor necesare vanzarii de succes

Capitolul sase: intrebarile sunt raspunsuri
Incepeti cu analiza nevoii

Capitolul sapte: „interogarea” conversationala
Desfasurarea unui interviu confortabil

Capitolul opt: aprindeti beculetele!
Constientizarea nevoii pentru profesionistul din vanzari si clientul acestuia

Capitolul noua: vanzarea de solutii la problemele oamenilor
Lasati-va condusi de nevoie

Capitolul zece: lucrurile de baza in incheierea unei vanzari
Cereti intotdeauna comanda

Capitolul unsprezece: vanzari mai multe si mai dese
Metoda pentru depasirea obiectiilor

Capitolul doisprezece: dincolo de “servirea” clientilor, catre “satisfacerea”
Renuntati sau mergeti mai departe?

Capitolul treisprezece: stralucirea drumului
Un mit al meseriei noastre

Capitolul paisprezece: sistemul de sprijin pentru vanzari de succes
Cum pot biroul si familia sa va ajute in cariera

De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Capitolul cincisprezece: organizare si disciplina
Controlati-va timpul si viata

Capitolul saisprezece: gasiti persoana potrivita
Gasiti persoana potrivita si abia apoi gasiti agentul de vanzari potrivit

Aceasta carte de vanzari in limba romana o poti comanda direct de la Editura Amaltea

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum