10 recomandari referitoare la bugetul, data si locatia viitoarei conferinte de vanzari

Cea mai mare oportunitate de motivare si instruire a fortei de vanzari o reprezinta conferinta anuala de vanzari. Aici are loc lansarea noilor proiecte pentru urmatoarele 12 luni, aici echipa de vanzari afla noutati despre produsele si serviciile din portofoliu, aici oamenii pot socializa si face schimb de experienta.

Desi pare ceva simplu de organizat si de pus cap la cap, in realitate lucrurile pot fi (mult) diferite…

Recomandarile urmatoarese adreseaza celor care isi doresc sa confere intalnirilor anuale ale echipei de vanzari o marja ridicata de profitabilitate.

1 – Stabiliti un buget si abia apoi stabiliti numarul participantilor.

Exista tentatia mare de a invita toata lumea din companie la conferinta anuala de vanzari. Cu cat sunt insa mai multi prezenti, cu atat mai mici sunt sansele realizarii unui eveniment reusit, mai ales atunci cand vorbim de un buget limitat.

2 – Considerati conferinta anuala de vanzari drept polita de asigurare pentru realizarea targetului de anul viitor.

Pentru aceasta, nu trebuie tolerata nicio abatere de la obiectivul conferintei, acela de a educa si motiva forta de vanzari.

3 – Nu organizati conferinta intr-o locatie a companiei.

Aparent, costurile sunt mai reduse. Insa cand te uiti apoi la cat de atenti au fost si cate informatii au retinut oamenii de vanzari, observi ca nu mare lucru. Activitatea profesionala de zi cu zi fragmenteaza si diminueaza ingrozitor efortul de educare si motivare al echipei de vanzari.

4 – Nu incarcati agenda unei zile de conferinta si nu organizati un eveniment mai lung de 3 zile.

Ideal ar fi 2 zile. Tot ideal ar fi de abordat in detaliu cate 3 subiecte maxim pe zi, spre exemplu cum abordam noii clienti in noile conditii de piata, cum se modifica procesul de vanzare din cauza actiunilor concurentei si care este noul produs cu care vrem sa cucerim piata anul viitor. Punct. Mai tineti minte cand inainte de decembrie 1989 mergeam o noapte intreaga sa vedem filme de pe videocasete? Va mai aduceti aminte cum, dimineata, nu eram in stare sa ne aducem aminte ce filme am vazut?… La fel se intampla si cu mintile oamenilor de vanzari bombardati in zilele de conferinta cu nenumarate subiecte: ceata intr-o foarte mare masura.

5 – Stabiliti data conferintei de vanzari cat mai din timp posibil.

Astfel, aveti cea mai mare putere de negociere cu hotelurile si restaurantul, iar oamenii din echipa dumneavoastra vor sti din timp cum sa-si aranjeze programul. Atentie la eventualele sarbatori nationale, targuri locale ori alte evenimente ce pot avea loc in aceeasi perioada si va pot da programul peste cap.

6 – Alegeti o locatie cat mai izolata.

Pentru ca oamenii sa fie fortati sa interactioneze intre ei, sa acorde atentie 100% evenimentelor organizate de dumneavoastra si sa nu fie distrasi de diverse tentatii din imprejurimi.

7 – Obligati-va oamenii sa doarma in locatia conferintei in noaptea de dinainte.

Altfel, plecand la ore foarte matinale de acasa si mergand cateva sute de kilometri, vor ajunge obositi. Iar oboseala lor poate strica cheful de lucru si atentia celor care sunt fresh, odihniti si dornici sa invete si sa afle lucruri noi.

8 – Alegeti hotelul si pachetul de servicii in corelatie cu rezultatele financiare inregistrate in ultimele 12 luni.

Daca vanzarile au fost excelente, ce mesaj ati transmite echipei de vanzari alegand un hotel asa si-asa?!… Invers insa, in anii mai slabi, cu restructurari de personal, alegerea unei locatii de 5 stele nu ar fi deloc bine vazuta.

9 – Semnati contractul cu hotelul si restaurantul numai dupa ce vizitati si verificati personal locatia. Obligatoriu!

Vizitati toate salile de lucru, verificati acustica salii, luminozitatea ei si tot ce ar putea afecta obiectivul conferintei: educarea si motivarea echipei de vanzari. Imi vine acum in minte un eveniment urias care a fost un fiasco pentru ca instalatia de aer conditionat nu era proiectata sa faca fata unui numar atat de mare de oameni in sala. Cumplit!

Vizitati si camerele de hotel, daca oamenii nu se vor simti confortabil ori nu se vor putea odihni, degeaba iarasi tot efortul.

10 – Asigurati-va ca nu va mai fi si un alt (mare) eveniment in acelasi timp, in aceeasi locatie.

Vreun congres, vreo nunta mare ori vreo expozitie vor avea loc in acelasi timp cu a dumneavoastra conferinta de vanzari?… Cand doua – trei evenimente au loc simultan, cresc sansele ca fiecare dintre ele sa fie afectat negativ de celelalte.

// = //

Intentionati sa organizati un eveniment de mare impact pentru echipa dvs. de vanzari?

Experienta mea ca trainer si consultant de vanzari, alaturi de serviciile unei echipe specializate in organizarea de evenimente coporate, va sustine in:

– identificarea unei teme (idea cheie, idea centrala) care sa se regaseasca in toate componentele evenimentului (descopera aici 50 de propuneri de idei-cheie);

– definirea structurii evenimentului, a subiectelor abordate si a activitatilor derulate;

– aducerea unor vorbitori, personalitati recunoscute in business (si in vanzari), care sa sustina prin discursul lor obiectivul conferintei;

– revizuirea speech-urilor si a prezentarilor, consilierea si instruirea vorbitorilor pentru ca mesajele lor sa se bucure de un impact maxim, sa motiveze si sa prezinte cele mai bune solutii pentru atingerea succesului echipei dvs. in vanzari;

– organizarea de activitati de team building de 10, 100 sau chiar 1.000 de persoane, adaptate 100% tematicii si obiectivului evenimentului;

– pachet complet de servicii de transport, cazare si masa necesar intregii echipe.

Echipa specializata in evenimente corporate alaturi de care ma prezint in fata dvs. face parte dintr-o agentie de turism cu:

–10 ani de experienta,

– cifra de afaceri de peste 2 milioane de euro in 2015,

– un portofoliu de clienti precum Porsche Romania, Carrefour, Western Union, Credit Europe Bank, Aviva ori Medicover.

Cand discutam despre urmatoarea dvs. super conferinta de vanzari?

Multumesc,

Mircea Enescu / 0728 098 179 / me@mirceaenescu.ro

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.