4 moduri în care marketingul tău se va schimba în 2024

(Articol preluat de pe Inc.com, https://www.inc.com/amanda-pressner-kreuser/4-marketing-trends-your-brand-needs-to-know-for-2024.html, text tradus cu Deepl)

1 – Instrumentele de inteligență artificială vor transforma peisajul de marketing
2 – Comenzile vocale și vocea în general capătă o importanță din ce în ce mai mare
3 – Vechile tale trucuri SEO nu vor mai fi eficiente (datorită căutării asistate de AI)
4 – Rețele sociale ar putea deveni prima alegere pentru comerț

Încercați să țineți pasul cu toate transformările care au loc în acest moment, în fiecare domeniu de activitate? Cu siguranță nu sunteți singuri. Nu pot să mă gândesc la niciun fondator, comerciant, vânzător sau strateg care să nu încerce să înțeleagă schimbările din spațiile lor – multe dintre ele incitante, dar și un pic derutante.

Cea mai mare schimbare la care nu pot să stau cinci secunde fără să mă gândesc (în calitate de marketer și proprietar de agenție) trebuie să fie proliferarea inteligenței artificiale și potențiala utilizare a acesteia în fiecare lucru pe care îl facem. Nu numai că promite un beneficiu pentru productivitate, dar, în curând, ar putea chiar să facă mai ușor să te îmbraci pentru muncă.

Explozia AI a apărut atât de repede încât mulți dintre cei 1.000 de experți în marketing intervievați pentru previziunile de marketing 2023 ale HubSpot nu au anticipat cât de integral va deveni într-un timp atât de scurt.

Deși nimeni nu știe încă cu siguranță unde ne va duce AI, este util să vă uitați atât la trecut, cât și la previziunile pentru anul viitor, astfel încât să fiți gata să vă schimbați strategia de marketing cu un scop, nu cu teamă, în lunile următoare.

Iată ce cred eu că ne așteaptă pentru AI – și alte câteva previziuni pentru acest an.

Instrumentele AI vor transforma peisajul de marketing

Da, lumea marketingului este bulversată de forța pură a AI. Un procent uriaș de 88% dintre specialiștii în marketing consideră că organizația lor trebuie să crească utilizarea AI pentru a satisface așteptările clienților și a rămâne competitivă. Adăugați la aceasta cercetările care arată că marketingul bazat pe AI va conduce 45 la sută din totalul economiei globale până în 2030, și este un dat că noi, în calitate de specialiști în marketing, trebuie să abordăm diferit marketingul de conținut.

Până în prezent, este un tip de diferență bun: întreprinderile și agenții de marketing primesc deja o mână de ajutor în crearea de conținut la scară largă – cu direcție și editare umană – și în curând vor avea acces la instrumente puternice de ascultare socială, automatizare bazată pe AI pentru campanii și chiar chatbots pentru a ajuta la transmiterea de mesaje direcționate.

Veți dori să încercați noi activări și optimizări vocale

Asistenții vocali și dispozitivele audio devin mai importante ca niciodată. Am asistenți personali în toată casa mea și îi folosesc în mod constant pentru a obține răspunsuri la întrebările mele. Prefer să ascult majoritatea lucrurilor în aceste zile – cărți, știri, podcasturi, chiar și lecții de spaniolă. Aproape întotdeauna îmi dictez textele și uneori chiar și e-mailurile. Și știu că nu sunt singurul care a făcut această schimbare.

Următorul val al vocii (care încă nu este aici, dar se întrevede la orizont) este capacitatea de a folosi inteligența artificială pentru a replica vocea și a înregistra lucruri (cum ar fi vocile celebrităților) pentru reclame personalizate redate pentru ascultători individuali, de exemplu. Probabil că ați întâlnit deja versiunea AI-Frank Sinatra a unui hit al Dua Lipa sau ați avut vocea lui SpongeBob care a încercat să vă vândă pantofi noi pe TikTok.

Deci, ce trebuie să facă un agent de marketing? Pe măsură ce căutarea bazată pe text începe să treacă în plan secundar, asigurați-vă că marca dvs. adoptă și optimizează tot ceea ce înseamnă audio și voce pentru noul val care va veni cu siguranță: Conform proiecțiilor, piața globală de recunoaștere vocală va ajunge la 26,8 miliarde de dolari până în 2025.

Vechile dvs. trucuri SEO nu vor mai fi eficiente (datorită căutării asistate)

În 2023, 88% dintre marketeri au declarat că vor spori atenția acordată strategiei lor SEO. Ceea ce este nou în 2024 va fi modul în care marketerii vor încerca să câștige SEO. Inteligența artificială începe deja să fie integrată în motoare de căutare precum Google și Bing.

La Masthead Media, analizăm cum să infuzăm mai multe puncte de vedere ale experților, citate, cercetări independente și date în piesele de conținut de înaltă prioritate pentru a le face să iasă în evidență și să fie indexate peste conținutul creat de mașini care aglomerează deja web-ul.

În anul care urmează, specialiștii în marketing trebuie să învețe cum să lucreze cu AI pentru a crea conținut de calitate care să aibă încă acea amprentă umană în centrul său.

Socialul ar putea deveni prima alegere pentru comerț

Consumatorii se îndreaptă în masă către platformele sociale precum Instagram și TikTok atât pentru experiența de cumpărături, cât și pentru cea de căutare. Gigantul de comerț electronic Shopify a lansat recent o integrare cu TikTok, iar mulți alții probabil că vor urma exemplul în 2024, pe măsură ce comerțul social se dovedește profitabil atât pentru creatorii individuali, cât și pentru întreprinderi. Dar încrederea rămâne cea mai mare barieră pentru consumatori atunci când iau decizii de cumpărare prin intermediul unor aplicații precum TikTok și Instagram.

Din fericire, acesta este un aspect pe care comercianții îl pot aborda cu ușurință în 2024: simplificarea procesului de returnare și rambursare, oferirea de evaluări transparente pentru produse și servicii și comunicarea eficientă cu consumatorii pot contribui la consolidarea încrederii cu potențialii clienți și la crearea de clienți loiali și recurenți.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.