5 lecții pentru a construi o afacere de la zero

(Articolul original aici https://www.inc.com/young-entrepreneur-council/5-lessons-for-building-a-business-from-scratch.html, text tradus cu Deepl.)

1. Creați produsele pe care doriți să le folosiți.
2. Exploatează momentele care îți schimbă viața.
3. Îmbrățișați banalul.
4. Transformați o experiență nuanțată într-un produs accesibil.
5. Priviți întregul ciclu de viață.

Următoarele idei au fost sculptate și transformate în averi – dar, mai important, au avut un impact asupra unor vieți. Iată ce puteți învăța de la ele în timp ce o creați pe a voastră.

1. Creați produsele pe care doriți să le folosiți.

Înainte de a fi fondatorul Patagonia, Yvon Chouinard a fost un alpinist pasionat. Împreună cu un partener a înființat o companie de echipamente, lucrând meticulos pentru a crea echipamente outdoor de cea mai bună calitate. Până în 1970, a devenit cel mai mare furnizor de echipamente de alpinism din SUA – și un autor al daunelor aduse mediului înconjurător, deoarece echipamentele deteriorau rocile. Acest lucru a declanșat eforturile lui Chouinard de a îmbina inovația cu eforturile continue de protejare a mediului. În 2017, compania a depășit 1 miliard de dolari în venituri anuale și are o taxă pe Pământ autoimpusă pe care o dăruiește organizațiilor non-profit de mediu.

Canalizați-vă pasiunea și înțelegerea lacunelor din cadrul ofertelor de pe piață – ce ați putea îmbunătăți? Dar, în timp ce construiți, nu pierdeți din vedere motivul pentru care ați început sau valorile dumneavoastră. Consumatorii sunt loiali mărcilor care își respectă promisiunile.

2. Valorificați-vă momentele care vă schimbă viața.

Astăzi, Amy Peterson este un estetician medical celebru, un “om de știință al pielii” iubit. Conceptul ei și compania ei, Skincare by Amy Peterson, au înflorit pentru că abordarea ei a fost înrădăcinată într-o experiență personală și în dorința de a-i ajuta pe alții. Propria sa recuperare a determinat-o să încerce și mai multe protocoale care nu fuseseră făcute niciodată. Ea a împins limitele – iar cei care o fac ajung în locuri unde alții nu au ajuns. Astăzi, ea ajută mii de oameni să se simtă încrezători, tratându-i în moduri noi, cu ajutorul unei tehnologii inovatoare susținute de un serviciu exemplar pentru clienți.

Momentele care v-au modelat vă pot ghida spre servicii sau afaceri care să acopere o nevoie vitală pentru alții. Ce produs specific v-a ajutat și cum puteți transforma și adapta acel produs?

3. Îmbrățișați plictiseala.

Cele mai strălucitoare idei de afaceri primesc adesea cele mai multe articole de presă. Dar cele care sunt mai ” anoste” – dar cruciale – generează adesea cele mai multe venituri pasive. Recent, oamenii au început să achiziționeze afaceri precum spălătorii de rufe, restaurante, automate și spălătorii auto, câștigând în mare parte salarii pasive de șase cifre. Bineînțeles, faceți cercetări pentru a vă asigura că este o investiție de succes. Beneficiile acestor afaceri sunt simple. Ele oferă produse de primă necesitate și pot fi la adăpost de recesiune.

Uitați-vă la ceea ce toată lumea folosește în fiecare zi. Ce locuri sunt aspecte esențiale ale vieții noastre, dar tind să zboare sub radar? Culegerea acestor servicii poate avea, de asemenea, o investiție inițială mai mică și necesită mai puțină muncă săptămânală, ceea ce le face o modalitate mai accesibilă de a genera venituri pasive.

4. Transformați o experiență nuanțată într-un produs accesibil.

Dacă nu știți numele lui Andy Puddicombe, probabil că îi cunoașteți vocea. El călăuzește meditațiile pe Headspace, o aplicație pe care a creat-o împreună cu Richard Pierson. Acum, aceasta are peste 70 de milioane de utilizatori, un serial Netflix și parteneriate cu companii precum Starbucks și Unilever. La 20 de ani, Puddicombe a avut parte de o serie de decese tragice care l-au determinat să lase în urmă o diplomă în știința sportului pentru a petrece 10 ani ca monah budist. Când s-a întors la Londra, o afacere de meditație s-a transformat în cele din urmă în Headspace, care a redus meditațiile la bucăți de 10 minute, ajutând profesioniștii ocupați să își integreze practicile de conștientizare în viața lor.

Cunoștințele dumneavoastră de nișă ar putea valora o avere. Puddicombe nu a avut întotdeauna în plan să construiască o aplicație, dar decizia a ajutat la lansarea unei industrii de mindfulness.

5. Priviți întregul ciclu de viață.

Oamenii se concentrează adesea pe posibilitățile interesante ale noilor tehnologii – cei mai mulți nu se gândesc la ceea ce se întâmplă atunci când tehnologia respectivă este aruncată. Atunci când aruncăm la fier vechi electronice, miliarde de dolari de materiale prețioase devin deșeuri. Se așteaptă ca piața de gestionare a deșeurilor electronice să atingă 143,87 miliarde de dolari până în 2028. recoltarea și reciclarea electronicelor devin din ce în ce mai cruciale pentru mediul nostru. Pe măsură ce lumea continuă să adopte vehicule electronice, avem nevoie de mai multe baterii – ceea ce exacerbează cererea de metale prețioase.

Acordarea atenției la fazele ciclului de viață cărora alții nu le acordă importanță poate aduce noi oportunități profitabile.

Construirea unei afaceri necesită pasiune și, uneori, o abordare neconvențională. Luați în considerare îmbrățișarea experiențelor și expertizei personale și recunoașterea aspectelor de piață trecute cu vederea pentru a găsi succesul.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.