5 recomandari ca sa castigi increderea clientilor

Multe lucruri s-au schimbat de-a lungul timpului in vanzari, insa unele au ramas la fel. Spre exemplu, castigarea increderii clientului a fost importanta acum 50 de ani si este importanta si acum.

Cand clientul are incredere in omul de vanzari atunci clientul il asculta, se lasa pe mainile lui, ii ofera informatii greu accesibile si petrece timp cu acesta.

Increderea este critica pentru succesul in vanzari. Dar in zilele noastre cumparatorii sunt mai aglomerati ca niciodata si, in acelasi timp, au acces la mai multe informatii si optiuni. Asta ii face mai greu accesibili, iar increderea lor este mai dificil de obtinut.

Stand de vorba cu multi clienti si la fel de multi oameni de vanzari am aflat ca unul dintre cele 6 motive care stau la baza loialitatii unui client este increderea, iar oamenii de vanzari de succes pun castigarea increderii pe primele 10 lucruri pe care trebuie sa le faca.

Iata in continuare 5 recomandari pentru castigarea increderii:

#1 – Documenteaza-te despre domeniul de activitate al clientului.

Foarte multi clienti se plang ca vanzatorii nu stiu mai nimic despre ei si afacerea lor. Ca vanzator, trebuie sa cunosti industria clientului, concurenta lui si orice alta informatie ti-ar putea fi de ajutor ca sa convingi clientul ca te-ai documentat si stii despre ce vorbesti.

#2 – Cunoaste-ti impactul pe care-l poate avea oferta ta asupra afacerii clientului.

Fii pregatit sa discuti concret despre beneficiile financiare – si nu numai – ale ofertei tale daca clientul o accepta. Mai exact, trebuie sa stii cati bani trebuie sa investeasca clientul ca sa obtina un anumit rezultat.

#3 – Respecta-ti promisiunile.

Si respectati-le mereu, intr-un mod consecvent.

#4 – Demonstreaza ca ai un set sanatos de principii morale.

Vanzatorii de succes fac intotdeauna ceea ce trebuie, chiar si atunci cand situatia este ambigua. Asta poate insemna refuzul de a vinde ceva ce nu i se potriveste clientului, indrumarea spre concurenta vanzatorului, recomandarea unor alternative mai ieftine etc. Clientii au incredere in vanzatorii care pun interesul lor, al clientilor, pe primul loc.

#5 – Uita ca esti vanzator, tine minte ca esti om in primul rand.

Iar oamenii, atunci cand se intalnesc si interactioneaza unii cu altii, nu discuta doar despre afaceri si vanzari. Pentru ca un client sa aiba incredere intr-un vanzator ei trebuie sa relationeze asemeni unor fiinte umane care vorbesc despre una, despre alta, nu doar despre cifre, profit, facturi si plati.

Sper ca aceste recomandari sa te ajute si pe tine sa castigi mai repede increderea clientilor tai.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.