7 sfaturi „amoroase” care-ti aduc succesul si-n vanzari

Ceea ce-ti aduce succesul in castigarea unui partener de sex opus functioneaza si-n vanzari! Poate ca stiai asta, poate doar o intuiai, insa acesta este un adevar pe care-l voi exemplifica in continuare prin 7 recomandari valabile si-n amor, si-n vanzari.

#1 – Fii relaxat, nu disperat. Nu incerca prea tare, ridici semne de intrebare. De ce esti mai disperat, de aceea esti mai putin atractiv. Stiu, usor de spus, greu de facut, insa de aceea sunt dificile vanzarile… sau cuceririle…

#2 – Fii tu insuti si incearca sa vezi in ce masura si celalalt e natural si se simte bine in compania ta. Daca „chimia” nu functioneaza la inceput, crezi ca va aparea dupa „casatorie”?…

#3 – Taci, intreaba, asculta. Invata sa intrebi astfel incat celalalt sa-si deschida sufletul sau portmoneul, dupa caz.

#4 – Fii concentrat pe cealalta persoana. Uita-te pe tine cand vorbesti cu celalalt si ai sa descoperi lucruri care-ti sunt inaccesibile acum pentru ca nu te gandesti decat la target, la ce sa spui imediat dupa ce se opreste, la faptul ca iar ai stat dupa program etc.

#5 – Fii vulnerabil. Numai prostii sunt invincibili si fara defecte. Bineinteles, doar in opinia lor. Fii gata sa vorbesti si despre dezavantaje, un partener de discutie inteligent stie ca acestea exista.

#6 – Pastreaza atmosfera relaxata la inceput, in timpul si la finalul discutiei. Nu ajungi nicaieri daca te incordezi sau creezi nervi, ba din contra. Nu te contrazice, dar nici nu-l lasa pe celalalt sa creada neadevaruri despre tine. Prezinta dovezi care sa-ti sustina afirmatiile.

#7 – Daca totul merge uns, stabileste urmatoarea intalnire pentru a avansa cu discutiile. Daca treburile „scartaie”, finalizeaza intalnirea cu gratie. Nu ti se vor „ineca corabiile”, iar „balta are destul peste”. Mergi mai departe catre urmatoarea oportunitate.

Ce zici? Sunt ori nu valabile recomandarile de mai sus atat in vanzari, cat si-n amor? Mai sunt si alte asemanari? Spune-ti si tu parerea despre acest articol!

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Tatiana spune

    Pai si intr-un caz si in altul vinzi. Doar ca ceea ce vinzi e diferit. De ce nu ar fi valabile regulile in ambele cazuri? Oricum, foarte bine punctat :). Multumesc si mult succes. E placut sa vezi cand cineva traieste ceea ce face.

    • Mircea Enescu spune

      Mulțumesc, Tatiana, pentru comentariu. De fapt, toată viața vindem și ne vindem fără încetare, doar că unii nu realizează asta niciodată. :)

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.