“Ai o singură viață. Chiar vrei să ți-o petreci uitându-te la telefon?” – The Guardian

“Exista multe motive pentru care suntem legați de telefoanele noastre, dar cel mai exasperant este faptul că aplicațiile care ne consumă cel mai mult timp sunt concepute în mod deliberat pentru a ne prinde în capcană – pentru că așa fac bani creatorii lor.

Telefoanele și aplicațiile noastre sunt pline de atât de mulți declanșatori de dopamină încât experți precum Tristan Harris, co-fondator și director executiv al Center for Humane Technology, se referă la telefoane ca la niște aparate de joc pe care le ținem în buzunare. De exemplu, culorile strălucitoare sunt declanșatori de dopamină. (Acum iti poti anula culorile ecranului telefonului si sa-l vezi doar in alb-negru.)

La fel și noutatea, imprevizibilitatea și anticiparea – toate acestea le experimentăm aproape de fiecare dată când ne verificăm telefoanele. Recompensele sunt, de asemenea, declanșatori uriași. În cazul aparatelor de joc, recompensa potențială este, în mod evident, banii; pe telefoanele noastre, unele dintre cele mai frecvente recompense vin sub forma unei afirmații sociale, cum ar fi un like sau un comentariu la o postare.

Acesta este motivul pentru care aplicațiile precum social media, știrile, e-mailul, jocurile și cumpărăturile sunt atât de ușor de pierdut timpul pe ele: sunt cele care au cele mai multe declanșatoare de dopamină.

Dacă nu recunoaștem ceea ce se întâmplă – și nu luptăm în mod conștient – putem deveni atât de condiționați să căutăm stimuli pentru dopamină de la dispozitivele noastre încât, asemenea șobolanilor de laborator dresați să apese pe o pârghie pentru a obține mâncare, dăm clic sau atingem orice promite să ne ofere dopamina, indiferent dacă are sau nu importanță sau valoare pentru noi.”

“Unul dintre primii pași pe care i-am făcut în procesul de despărțire de telefon a fost să minimizez expunerea mea la declanșatorii de dopamină, dezactivând majoritatea notificărilor, ascunzând sau ștergând aplicațiile care îmi consumau cel mai mult timp (pentru mine erau e-mailul și știrile) și transformând ecranul telefonului în alb-negru. Am creat, de asemenea, limite fizice cu telefonul meu, interzicându-l în dormitor și pe masa din sufragerie și încărcându-l noaptea într-un dulap. (Țin o carte sau jurnalul meu pe noptieră, unde era telefonul meu).”

Acestea sunt extrase din articolul “Ai o singură viață. Chiar vrei să ți-o petreci uitându-te la telefon?” disponibil aici: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2024/jan/02/smartphones-attention-economy-reclaim-free-time

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.