Articol de Dave Kahle Bunul management al timpului pentru oamenii de vanzari este o obsesie de-a mea de mai bine de 30 de ani. In ultima decada am fost implicat in sustinerea a zeci de mii de oameni de vanzari in vederea imbunatatirii rezultatelor acestora printr-o utilizare mai eficienta a timpului lor. De-a lungul anilor, am observat dezvoltarea unor tipare regulate recurente - tendinte din partea oamenilor de vanzari de a face lucruri care ii abat de la utilizarea eficienta a timpului Citeste mai mult..
Cele mai mari 4 surse de irosire a timpului pentru vanzatori (traducere)
Care sunt “secretele” succesului unei propuneri de intalnire
Am primit in ultima perioada tot mai multe telefoane (si vreo cateva mesaje de email) in care eram solicitat sa acord 30 de minute unui necunoscut pentru a afla informatii pretioase despre o noua oportunitate de business prezenta si in Romania. Persoana de la celalalt capat al firului cauta doi – trei parteneri cu care sa lucreze impreuna la acest proiect. Va suna cunoscut?… Imi pare rau ca nu am inregistrat aceste apeluri telefonice, insa sper sa-mi aduc bine aminte propunerea ce mi-au fost Citeste mai mult..
Muncesti deseori fara folos ca sa faci oferte? 5 intrebari + 2 recomandari care te scutesc de munca in zadar
Muncesti deseori mult ca sa raspunzi la cererile de oferta pe care le primesti? Te dai peste cap si tu, si colegii tai de la departamentul tehnic, uneori chiar cateva zile in sir, ca sa intocmesti o oferta comerciala si, ulterior, nu se mai intampla nimic? Activitatea de redactare a raspunsurilor la cererile de oferta este mare consumatoare de timp. Daca nu esti atent, ti se poate intampla foarte usor sa muncesti din rasputeri o luna intreaga la nenumarate oferte si foarte putine dintre ele Citeste mai mult..
Care este piata-tinta cea mai dispusa sa cumpere ce vinzi? 3 recomandari ca sa-ti cresti imediat eficienta
Aud destul de des replica “tinand cont de criza asta cu care ne confruntam, noi alocam timp fiecarui client cu care reusim sa stam de vorba, chiar daca multi dintre ei, ulterior, nu cumpara”. Asa ca tot la fel de des raspund cu urmatoarea intrebare: “daca aloci timp clientilor care nu cumpara, cand mai timp sa te ocupi de clientii care sunt cel mai dispusi sa cumpere?”. Risipa de resurse pe non-clienti cu speranta ca poate, la un moment dat acestia vor cumpara e o situatie atat de prezenta Citeste mai mult..
3 pasi ca sa-ti transformi clientii suspecti in clienti prospecti profitabili
Iata cei trei pasi prin care orice vanzator trebuie sa treaca un potential client din stadiul de suspect (ai foarte putine informatii despre el, insa te gandesti ca ar putea fi un bun client), in stadiul de prospect (te-ai intalnit / ai stat de vorba cu el si ti-a dezvaluit o serie de informatii despre nevoile sale, despre bugetul pe care-l are la dispozitie, despre procesul decizional din interiorul organizatiei sale etc). 1. Verifica daca suspectii au caracteristicile ce ii califica pentru Citeste mai mult..
Cum sa scapi de boala amanarilor
Multi dintre noi suferim de boala amanarilor. „Azi nu sunt pregatit“, „lasa ca maine poate am chef“, „nu ma simt in stare astazi sa fac chestia asta“ si tot asa. De fapt, ne cautam scuze sa nu „luam taurul de coarne“: sa contactam 10 noi potentiali clienti, sa slabim 10 kilograme, sa avem un venit lunar de 3.000 euro, sa pornim o afacere etc. Studii recente ale Universitatii din Chicago au demonstrat ca cei care cauta si accepta provocarile vietii au sanse sa traiasca, in medie, cu pana la 10 Citeste mai mult..