Când ar trebui să te minți singur și când ar trebui să fii brutal de sincer ca întreprinzător

(Articolul original aici https://www.inc.com/jeff-haden/want-to-be-successful-mark-cuban-says-sometimes-you-need-to-lie-to-yourself-and-other-times-be-brutally-honest.html, text tradus cu Deepl.)

Poate onestitatea (de sine însuși) să vă facă mai de succes? Mark Cuban (multi-milionar american, jurat in emisiunea similara “Imperiului leilor” de la americani) descrie când ar trebui să vă mințiți pe voi înșivă și când ar trebui să fiți brutal de cinstit.

Cu toții ne mințim singuri. În unele privințe, nu este vina noastră. Una dintre cele mai mari slăbiciuni ale noastre ca oameni este incapacitatea noastră de a ne vedea pe noi înșine. Dar a te minți pe tine însuți poate fi uneori un lucru bun.

Luați exemplul lui Mark Cuban. I-a venit ideea de a-și începe propria afacere în domeniul software atunci când a fost concediat dintr-o slujbă ca agent de vânzări. Dar ce l-a determinat să dea curs acestei idei? S-a mințit pe sine însuși.

“Un lucru pe care întreprinzătorii, cu toții îl facem, ne mințim singuri”, a spus Cuban într-un discurs din 2019. “Tot timpul. Aceste minciuni îți dau încrederea de a urmări o idee de afaceri.”

Spunându-ți că poți să o faci. Spunându-ți că poți reuși atunci când alții au eșuat. Spunându-ți că ai ceea ce este necesar pentru a construi o afacere de succes, indiferent de cât de nervos, anxios sau speriat te simți.

Dacă nu te minți singur? Potrivit lui Cuban, ai mai multe șanse să rămâi un wantrepreneur: cineva cu gânduri, idei și chiar planuri – dar care încă nu găsește curajul de a face mai mult decât să spere și să viseze.

“Vorbești despre a o face, dar nu faci acest pas”, a spus Cuban. “Și apoi te minți puțin pe tine însuți și îți spui: “Pot să fac asta”. Ești speriat de moarte, dar știi că poți face asta. Faci un pas mic”.

Chiar și așa, după cum spune Cuban, trebuie să știi când să te minți și când să fii brutal de sincer cu tine însuți.

Cu toții trecem prin același proces. Ne spunem: “[Suntem] cei mai buni. Toată lumea ne iubește. Nimeni nu va refuza produsul meu”. Bineînțeles că nu este adevărat.

Atunci când ești întreprinzător, trebuie să-ți dai seama cum să te bați singur înainte ca altcineva să o facă în locul tău. Trebuie să te uiți la propria companie și să fii brutal de sincer cu tine însuți și să spui: “Ce facem noi bine?”. Asta e grozav, dar fii și brutal de sincer și spune: “Ce nu facem bine? Unde sunt provocările noastre? Cum le putem îmbunătăți?”

De acord, să te minți pe tine însuți cu privire la șansele tale de succes, în timp ce ești brutal de sincer cu privire la slăbiciunile și provocările care te vor împiedica să reușești sună contradictoriu.

“Minciuni” pe termen lung, onestitate pe termen scurt

Dar nu este așa. Adoptarea unei viziuni reci și obiective asupra a tot ceea ce sunteți și puteți face astăzi face ca mâine să aveți mai multe șanse de reușită, deoarece veți fi motivat să vă îmbunătățiți abilitățile, produsele și serviciile, precum și compania dumneavoastră.

Aceeași abordare se aplică în sens larg. Să spunem că doriți să vă întoarceți la școală. Sau să vă atingeți un obiectiv uriaș de fitness. Sau să faceți orice schimbare majoră.

Chiar dacă ai impresia că nu ai nimic în plus, atâta timp cât ești dispus să muncești din greu, să perseverezi și să îți asumi o șansă, ceea ce ești – și, ceea ce este mai important, ceea ce vei deveni – este mai mult decât suficient, mai ales dacă ești brutal de sincer cu tine însuți cu privire la aspectele în care nu reușești să te descurci în prezent și la provocările cu care te vei confrunta.

“Mințindu-te” pe tine însuți cu privire la capacitatea ta de a reuși, vei începe.

A fi brutal de sincer cu tine însuți în legătură cu ceea ce trebuie să înveți, să faci și să schimbi pe parcurs te va ajuta să termini.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.