Cercetările în neuroștiință spun că lăcomia face ca o persoană să fie mai nervoasă și mai ostilă (și mai depresivă)

(Articolul original aici https://www.inc.com/nick-hobson/neuroscience-research-says-greed-makes-a-person-angry-hostile-depressed.html, text tradus cu Deepl.)

Creierul persoanei lacome și efectul de domino
Locuri de muncă prosociale și care descurajează lăcomia

Cercetările recente în domeniul neuroștiinței dezvăluie un adevăr profund: urmărirea neîncetată a bogăției și a succesului, adesea celebrată, poate duce la o suferință emoțională și psihologică semnificativă. Acest studiu cuprinzător, la care au participat peste 400 de persoane, aprofundează trăsătura de personalitate a lăcomiei (GPT) și impactul său emoțional. Acesta descoperă că nivelurile ridicate de GPT se corelează cu depresia, furia și agresivitatea crescute. Această corelație se extinde dincolo de comportament până la structura creierului, deoarece datele de neuroimagistică indică un impact semnificativ asupra unor regiuni specifice ale creierului la cei cu trăsături mai mari de lăcomie.

Creierul persoanei lacome și efectul de domino

Participanții cu scoruri GPT mai mari nu numai că au raportat mai multe emoții negative, dar au prezentat și modele neuronale distincte. Neuroimagistica a dezvăluit că regiunile asociate cu reglarea emoțiilor, luarea deciziilor și empatia au prezentat modele distincte de activare la aceste persoane. Acest lucru sugerează că lăcomia poate modifica în mod fundamental funcția creierului, ducând la o propensiune sporită pentru emoții negative.

În termeni economici, o cultură care recompensează lăcomia invită la instabilitate financiară, exemplificată de criza financiară din 2008. În mediul corporativ, acest etos poate duce la culturi de lucru toxice, marcate de o concurență acerbă și de o rotație ridicată a angajaților, afectând negativ performanța organizațională.

Din punct de vedere psihologic, acest studiu oferă informații despre mecanismele interne ale lăcomiei. Persoanele cu un nivel ridicat de GPT sunt prinse într-un ciclu de comparație și insatisfacție constantă, ceea ce duce la neliniște emoțională. Această înțelegere este crucială pentru promovarea unor valori societale și organizaționale mai sănătoase, punând accentul pe bunăstarea psihologică și pe succesul durabil în detrimentul câștigurilor pe termen scurt.

Locuri de muncă prosociale și care descurajează lăcomia

Rezultatele studiului subliniază importanța conceperii unor experiențe la locul de muncă care să încurajeze comportamentele prosociale și să descurajeze lăcomia. Liderii și managerii pot juca un rol esențial prin cultivarea unor medii care valorizează empatia, mulțumirea și colaborarea. Astfel de culturi nu numai că se opun naturii distructive a lăcomiei, dar promovează și un mediu de lucru mai echilibrat și mai productiv.

Dezvăluirile studiului au implicații profunde pentru cultura locului de muncă. În mediile în care lăcomia este valorizată și recompensată în mod normativ, aceasta poate duce la o serie de rezultate negative. Astfel de locuri de muncă încurajează adesea o cultură a competiției acerbe și a individualismului, punând în umbră munca în echipă și colaborarea. Acest lucru poate duce la creșterea stresului, la reducerea satisfacției profesionale și la o fluctuație ridicată a angajaților, ceea ce poate avea în cele din urmă un impact asupra productivității și moralului organizației.

Liderii și managerii au un rol esențial în modelarea culturii locului de muncă. Punând accentul pe valori precum empatia, colaborarea și succesul colectiv, ei pot contracara influența negativă a lăcomiei. Încurajarea unei culturi a comportamentului prosocial nu numai că îmbunătățește bunăstarea angajaților, dar poate, de asemenea, spori performanța organizațională generală. Această abordare implică regândirea sistemelor de recompensă, a stilurilor de conducere și a politicilor companiei pentru a sprijini un mediu de lucru mai holistic și mai uman.

În general, cercetarea servește ca o reamintire a costurilor ascunse ale lăcomiei, care afectează nu doar sferele economice sau sociale, ci și profund sănătatea mentală și emoțională personală. Prin reevaluarea valorilor și a comportamentelor noastre, putem alimenta comunități și organizații mai solidare și mai de succes, atenuând efectele negative ale lăcomiei și promovând o cultură a bunăstării colective.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.