Cine nu face schimbare, afacerea nu-i sare!

A fost odată că niciodată un om obișnuit care-și ducea traiul, cu bune, cu rele, de azi pe mâine, nimic neobișnuit. Anii treceau și omul nostru nu reușea să strângă nicio agoniseala oricât s-ar fi străduit. Familie mare, leafă mică, nevoi până la cer lună de lună.

Așa că omul nostru se uita cu jind la unii care-și etalau nu una, ci câteva mașini de peste 100.000 de euro fiecare, care aveau case peste case de sute de metri pătrați în buricul târgului, la malul mării și sub pleopa codrului și care-și făceau câte trei sau chiar patru vacanțe pe an în destinațîi de peste mari și zări, desfătându-se cu bucate alese și rare băuturi fine.

Până-ntr-o zi.

Când o baba necăjită, văzându-l cu sufletul amărât, descusându-l cu răbdare și cu întrebări blânde, îi dete leacul aducător de vindecare: roagă-te la Dumnezeu să câștigi la loto și-o să dea norocul peste tine.

Zis și făcut, vorba basmului.

Se apucă omul nostru să se roage cu foc și speranța zi de zi, seară de seară, doar-doar s-o răsturna căruța cu galbeni și în balconul lui. A, mă scuzați, am uitat să va spun că personajul nostru locuia într-un apartament micuț de la ultimul etaj.

Și cum se ruga el odată, numai că aude vocea lui Dumnezeu că-l întreabă:

– Mai, omule, tu chiar vrei să câștigi la loto?

– Da, Doamne, tare vreau, că sărac sunt și vai de mine și de pensia mea, că neam de decreței eu sunt.

– Și te văd eu bine trecând în fiecare zi prin față agenției loto din Independenței nr. 7A?

– Așa e, Doamne, că bine le mai vezi tu de acolo de sus.

– Atunci, mai, omule, dacă vrei să te ajut, ajută-mă și tu pe mine.

– Eu, Doamne? Cum să te ajut eu pe tine? Nu pot cuprinde cu mintea așa ceva.

– Cumpără, te rog, măcar un bilet la următoarea extragere, măcar o dată. Și nu mai trece pe lângă agenție fără să intri. Dar… nu-ți promit nimic. Reține însă: mai multe bilete, mai des jucat, mai multe șanse de câștig.

Precum eroul nostru, la fel suntem mulți dintre noi: vrem schimbare, vrem mai bine, vrem altceva, dar nu schimbăm nimic în viața noastră, în ceea ce facem în fiecare zi.

Trecem frecvent pe lângă agenție, ani la rândul, și nu intrăm. Facem mereu aceleași lucruri și ne așteptăm la rezultate diferite.

Trainingul este despre schimbare.

Despre renunțarea la obiceiuri păguboase, despre adoptarea de noi comportamente și atitudini aducătoare de mai bine, despre înlocuirea vechiului cu altceva.

Da, știu, durează, necesită efort, te văd cei din jur că te strădui și nu-ți iese. Acesta este prețul și îl plătesc toți cei care ajung departe în mod cinstit.

Așa că, înainte de a merge la următorul program de formare, ca să nu-ți ia vântul banii, răspunde-ți sincer la întrebarea: “Eu câte schimbări am făcut în viață mea în ultimele luni?”

Căci dacă tu nu te schimbi, cu de la tine putere, fără niciun leu ori cicăleala la cap, cum ar putea cineva din exterior să o facă, indiferent câți bani i-ai da?!

Dacă ți-a plăcut povestea mea ori de te-a indispus, te invit să-ți spui părerea anonim, cum altcumva, în secțiunea de comentarii.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Bun sfat, Mircea! De nu ar fi atat de dificila calea de la teorie la fapta, probabil ca ar fi mai multi care ar aplica-o. Recunosc, si eu sunt restanta la acest capitol, pe cateva planuri. Dar exersez, macar mental, schimbarile pe care vreau sa le fac, in ceea ce ma priveste.

    • Mircea Enescu spune

      Într-adevăr, Mirela, schimbările sunt dificile. De aceea am și dat exemplul cu un simplu pas. Zilnic, un pas. Nu mental, ci practic, faptic.

      Chiar îi spuneam unui amic să schimbe ceașca cu care își savurează cafeaua, locul unde se așează la masă de obicei, drumul pe care o ia când merge la serviciu etc. Mintea, dacă nu e antrenată cu schimbarea, refuză în bloc tot ce e nou, tot ce e altceva.

  2. Vasile jderu spune

    Excelent articol, nici ca putea fi punctata mai bine importanta intelegerii ca schimbarea incepe de la tine si cu tine!

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.