Exista unii oameni de vanzari si de afaceri de care banii “se tin scai”. Orice ar face si orice ar vinde, ei fac profit. Si nu unul oarecare, ci unul suficient de consistent cat sa le asigure o viata indestulata.
Ce au in comun toti acestia? Ce ii diferentiaza de marea masa a celorlalti?
Iata in continuare 14 raspunsuri la aceste intrebari ca sa afli cum sa vinzi ca sa ai succes in vanzari:
Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?
Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
1. Clientii cumpara de la oameni care sunt pe placul lor.
Prin urmare, comportati-va astfel incat sa fiti placut cat mai multora dintre potentialii dvs. clienti. Evitati sa fiti brutal, grosolan sau nerabdator. Straduiti-va sa fiti tot timpul politicos si cu zambetul pe buze.
2. Oamenii vor sa faca afaceri cu cei care se tin intotdeauna de cuvant.
Prin urmare, atunci cand faceti o promisiune, respectati-o. Mai ales daca e vorba de termenul de finalizare al proiectului pe care il aveti in lucru.
3. Oamenii se simt atrasi de cei care sunt animati de cele mai bune intentii.
Clientii vor fi convinsi ca le vreti cu-adevarat binele doar atunci cand le veti da sfaturi utile de pe urma carora dvs. nu veti castiga decat foarte putin sau chiar deloc.
Spre exemplu, sa presupunem ca aveti un client care doreste la un moment dat sa cumpere un produs care nu i se potriveste. Dvs. stiti foarte bine asta si ii recomandati un altul care e perfect pentru el. In plus, produsul recomandat costa si mai putin. Ei bine, dupa o astfel de experienta ati castigat pentru mult timp loialitatea clientului dvs.
4. Oamenii vor sa faca afaceri cu experti in domeniul lor de activitate.
Daca vindeti servicii de web design, spuneti potentialilor dvs. clienti pentru cine ati mai lucrat, ce rezultate au obtinut cei care au apelat la serviciile dvs. de web design, cine sunt mentorii dvs., care sunt cursurile pe care le-ati absolvit, cate articole ati publicat in presa despre web design, cate interviuri v-au fost solicitate de jurnalisti etc. Construiti-va imaginea unui expert si veti fi considerat un expert.
5. Clientii cumpara de la cei pe care ii simt ca fiind corecti si onesti.
Nu mintiti in materialele dvs. de marketing. S-ar putea ca pe termen scurt sa aveti succes. Dar pe termen mediu si lung, adevarul este cea mai buna metoda de a atrage noi clienti.
6. Oamenii inclina sa faca afaceri cu cei de care se simt atrasi fizic.
Sau, cel putin, care nu sunt respingatori prin felul in care arata. Prin urmare, imbracati-va cu bun gust, ingrijiti-va coafura si fiti atent la igiena personala, pastrati-va o alura supla si dinamica.
7. Nu fiti falsi atunci cand discutati cu un nou client, comportati-va natural, fiti dvs. insiva.
Fiti deschis, prietenos si manifestati un interes sincer in tot ceea ce spune potentialul dvs. client. Nu vorbiti prea mult despre dvs. Puneti in schimb intrebari clientului despre afacerea sa, despre munca sa de zi cu zi, despre familia sa etc.
Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
8. Straduiti-va sa fiti un cat mai bun ascultator pentru ca oamenii se simt atrasi de cei care ii asculta.
Se spune ca din moment ce ai doua urechi si doar o singura gura, atunci trebuie sa asculti de doua ori mai mult decat vorbesti. Studii recente au demonstrat insa ca e indicat sa mergeti chiar mult mai departe cu ascultatul. Mai precis, urmariti-va interlocutorul 80 % din timpul convorbirii si vorbiti doar 20 %.
9. Oamenii se simt bine langa cei care sunt asemeni lor.
Ideea e aici ca trebuie sa gasiti o punte de legatura cu clientii dvs.: aceeasi scoala absolvita, acelasi hobby, acelasi oras natal al dvs. ori al partenerului dvs. de viata etc. Acest element de legatura reprezinta un excelent punct de pornire a noii dvs. relatii. Mai mult, el este mai dispus sa va acorde increderea sa. Iar odata casigata increderea, banii nu mai sunt deloc foarte departe.
10. Oamenilor le place compania oamenilor modesti.
Prin urmare, nu va laudati excesiv si nici nu va purtati arogant. Nu spuneti clientului cat de multi bani castigati dvs. De fapt, nu discutati niciodata acest subiect cu clientii: in cazul in care castigati lunar mai putin decat el, va crede ca nu sunteti foarte bun in ceea ce faceti. Pe de alta parte, in cazul in care castigati mai mult va avea impresia ca asta se intampla pentru ca practicati tarife foarte mari, deci sunteti scump.
11. Oamenii isi doresc sa faca afaceri cu cei ce sunt ocupati si de succes.
Ce parere aveti despre medicul in a carui anticamera nu e niciodata nimeni sau despre omul de vanzari care poate veni oricand, oriunde?
12. Oamenii fac afaceri cu cei care le rezolva problemele in schimbul unui pret pe care sunt dispusi sa il plateasca.
Oamenii vor sa-si faca viata cat mai usoara si sa munceasca cat mai putin. De aceea, sigur veti avea succes daca va veti ajutati clientii sa castige (ori sa economisesca) timp si/sau bani lucrand cu dvs.
13. Oamenilor le sunt pe plac partenerii de afaceri care stiu sa mai lase de la ei, care sunt flexibili, nu rigizi si dificili.
Si aici nu e vorba neaparat despre preturile pe care le practicati. In general, e recomandabil sa umblati cat mai putin la ele.
De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...
Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
14. Oamenii vor sa primeasca mai mult decat li s-a promis.
Ori de cate ori veti oferi clientilor dvs. mai mult decat v-ati angajat, ei vor fi mai mult decat incantati de acest lucru.
Incercati sa aplicati aceste 14 recomandari chiar din acest moment. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Este bine sa ne folosim de clientii deja existenti ca si recomandare? Sau mai degraba ca un fel de “lauda”? Noi lucram cu x si y … Sau va fi in detrimentul nostru daca clientii sunt concurenti, spre exemplu? :) Multumesc.
Noema, clientii existenti care isi dau acceptul ca pot fi folositi ca si recomandare / referinta sunt foarte importanti pentru orice afacere. Pentru ca orice potential client vrea sa stie pentru cine lucrezi sau pentru cine ai mai lucrat pana acum. Acum, sunt produse si servicii care pot fi cumparate fara probleme chiar si de catre companii concurente (birotica, mobilier, echipamente de calcul etc), insa exista si produse si servicii (serviciile de consultanta, de audit, spre exemplu) in cazul carora, daca unul dintre concurenti le-a achizitionat, atunci e posibil ca ceilalti jucatori din piata sa se fereasca sa lucreze cu acelasi furnizor. Lucrurile depind de la client la client, de la afacere la afacere. Daca ai un caz concret pentru care vrei o opinie, te rog sa-mi scrii. Multumesc.