Cum sa obtineti mai multe recomandari – 4 sfaturi verificate

Una dintre cele mai eficiente metode de a castiga noi clienti o reprezinta recomandarile clientilor dumneavoastra. Publicitatea “din gura in gura” are un impact semnificativ mai mare decat orice mesaj publicitar, indiferent cat de mestesugit ar fi acesta.

Multi dintre noi suntem foarte ocupati si nu avem timp sa gasim un furnizor de incredere care sa ne rezolve problema cu care ne confruntam in prezent. De aceea ne bazam pe sfaturile prietenilor, colegilor de serviciu, cunostintelor.

Iata de ce fiecare client trebuie privit ca un centru de influenta pentru toti cunoscutii sai deoarece fiecare client are prieteni, vecini, colegi de serviciu, amici, diverse cunostinte.

Ceea ce este si mai interesant sunt recomandarile pe baza recomandarilor. Pentru a fi mai explicit am sa va dau un exemplu. Un prieten ne povesteste despre experienta sa fericita cu o echipa de zugravi. (Binenteles, fabulez, deoarece pana acum nu am auzit de experiente fericite cu zugravi in Romania.) Noi, la randul nostru nu avem nevoie de serviciile acestei echipe. Insa un alt amic ne intreaba intr-o zi: “Nu cunosti cumva o echipa de incredere de zugravi?”

Din dorinta de a fi de ajutor, ii vom recomanda echipa despre care am aflat de la prietenul nostru si asta fara ca noi sa apelam la serviciile echipei respective. Acest fenomen se numeste “efectul bulgarelui de zapada” si subliniaza si mai mult importanta de a oferi servicii si produse de calitate pentru ca oamenii, clientii vorbesc intre ei.

Din nefericire recomandarile nu se intimpla prea frecvent. Si asta chiar daca clientii sunt multumiti de produsele sau serviciile dumneavoastra. De aceea ma grabesc sa va impartasesc cateva cai de stimulare a clientilor astfel incat acestia sa va aduca cat mai multe noi afaceri.

# 1 # Rugati-va fiecare client multumit sa vorbeasca despre dumneavoastra cu cei pe care ii cunoaste. Oferiti-i mai multe carti de vizita si brosuri (nu va zgarciti) si rugati-l sa le ofere cunoscutilor. Nu lasati sa plece nici un client de la dumneavoastra fara sa-l rugati sa va recomande.

# 2 # Oferiti cadouri, bonusuri, reduceri tuturor celor care va recomanda si va aduc clienti.

# 3 # Intrebati-va noii clienti cum au ajuns la dumneavoastra si, daca au fost trimisi de un vechi client, luati legatura cu acesta si multumiti-i. Dati-i un telefon, un e-mail sau, daca este o persoana foarte importanta, scrieti-i o scrisoare.

# 4 # Pastrati legatura cu vechii clienti astfel incat acestia sa nu va uite si, de fiecare data cand cineva le cere sfatul, sa va recomande pe dumneavoastra. Un newsletter prin e-mail este o metoda foarte buna de a pastra legatura cu clientii dumneavoastra.

Pe scurt, incurajati si rasplatiti recomandarile clientilor. Insa nu uitati nici macar o singura clipa ca punctul principal de pornire al acestor recomandari este numai si numai calitatea serviciilor si produselor pe care le comercializati.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.