In Evul Mediu, breslele meseriasilor din fiecare localitatea importanta puneau mana de la mana si cumparau moaste ale sfintilor. Astfel, in zilele in care erau celebrati sfintii respectivi, o mare de pelerini sosea pentru a venera marii inaintasi crestini si moastele lor.
Insa, pe langa activitatile religioase, ce crezi ca mai faceau toti “turistii”? Bravo, ai ghicit, majoritatea pelerinilor (numarul acestora putea ajunge in unele situatii la zeci de mii) cumparau produsele meseriasilor. Care meseriasi, periodic, cumparau moaste pentru ca atractivitatea sarbatorilor religioase sa fie cat mai mare.
De ce iti spun asta? Deoarece am observat ca foarte putini oameni de afaceri din Romania folosesc puterea sindicalizata de atragere a noilor clienti.
Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?
Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
Ce inseamna “puterea sindicalizata de atragere a noilor clienti”? E foarte simplu. Spre exemplu, sa presupunem ca vinzi stofe, iar cei mai buni clienti ai tai sunt croitorii. Daca ai organiza singur o prezentare de stofe si ti-ai invita clientii si potentialii clienti sa vina sa te vada cum le vorbesti despre marfa ta, vei constata curand ca evenimentul e costisitor, croitorii nu se vor inghesui sa te vada daca nu le vei promite ceva nou si unic, destul de multi potentiali clienti te vor ignora si, la sfarsit, cand vei trage linie, sunt sanse mari ca rezultatul sa dea cu minus.
Dar, daca iti vei uni fortele cu un vanzator de nasturi, cu un vanzator de ata si cu un vanzator de masini de cusut, lucrurile se pot schimba radical. Pentru ca efortul investitional si riscul de nereusita se “descarca” atat pe umerii tai, cat si pe cei ai celorlalti vanzatori de produse cu care tu nu esti in concurenta. Pe de alta parte, toti veti avea acces la toti cei care vor raspunde invitatiei voastre la evenimentul comun.
Interesant, nu-i asa?
Pentru a avea succes cu o astfel de strategie de atragere sindicalizata a noilor clienti, pasii necesari ar fi urmatorii:
#1 – Identifica in piata companiile neconcurente care se adreseaza acelorasi clienti ca si tine.
Atentie, trebuie sa fie companii ce respecta acelasi standarde de calitate si de etica ca si tine, altfel vei avea doar de pierdut printr-o asociere nepotrivita.
#2 – Analizeaza problemele cu care se confrunta clientii tai pentru a gasi cel putin un subiect puternic de atractie pentru evenimentul tau.
Spre exemplu, daca croitorii se vor plange ca clientii lor nu-si mai fac atat de multe haine la comanda si cumpara imbracaminte “de-a gata”, atunci subiectul central al evenimentului organizat de tine ca furnizor de stofe ar putea sa fie “Cum sa-ti convingi clientii ca imbracamintea de-a gata nu li se potriveste”.
#3 – Fii pregatit sa participi la eveniment cu materiale video, fotografii, mostre si demonstratii practice.
Nu subestima impactul prezentarii unor dovezi in sprijinul a ceea ce vinzi. Practic, astfel de evenimente sunt precum niste mini-targuri care-ti ofera exclusivitate (concurenta ta nu poate fi prezenta) si o mult mai mare flexibilitate (iti alegi invitatii, iti alegi locatia in tara, iti alegi “spatiul de expunere” al produselor tale etc.).
Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
#4 – Construieste impreuna cu firmele partenere neconcurente o baza de date comuna cu datele de contact ale potentialilor clienti si trimite din timp clientilor invitatiile de participare.
Ulterior, in functie de confirmarile primite, deruleaza, amana sau anuleaza evenimentul. Nu e niciun bai daca mai intarzii cu “desfasurarea ta de forte”, permanent se intampla asta in lumea celor care se ocupa cu organizarea de evenimente de afaceri. Verifica insa daca nu cumva subiectul, locatia, data evenimentului reprezinta, de fapt, motivul indiferentei clientilor tai si corecteaza rapid lucrurile.
#5 – Mergi cu evenimentul tau in locatii diferite din tara, acolo unde se gasesc concentrat clientii tai.
E greu si complicat sa aduci la Bucuresti clienti din zona Clujului, ori la Iasi clienti din zona Timisoarei. In schimb, poti face cate un eveniment de succes in fiecare dintre aceste mari aglomerari urbane.
#6 – Asigura-te de la bun inceput ca evenimentul tau nu va fi ratat din cauza celui mai mare inamic al tuturor evenimentelor: plictiseala si indiferenta participantilor.
Practic, ai nevoie de un bun vorbitor in public care sa stie sa interactioneze cu sala si s-o “tina in priza” permanent, indiferent daca vorbim de un eveniment de 2 – 3 ore sau de o zi.
Adu-ti aminte de toate conferintele, sedintele si prezentarile de la care nu stiai cum sa pleci de plictiseala, insa ramaneai pe scaun doar de ochii lumii ori din obligatie… Sau imagineaza-ti cum ar fi o licitatie in cadrul careia proprietarii obiectelor licitate si-ar prezenta singuri cu balbe, cu emotii, cu cuvinte inghitite…. Ori cum ar fi festivitatile de decernare a Oscarurilor daca ar fi prezentate de scenaristi, cameramani ori sunetisti… Neprofesionalismul unui vorbitor emotiv si fara dictie poate distruge tot evenimentul tau…
De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...
Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
Ei, cum ti se par toate ideile din acest articol? Iti surade ideea de a-ti prezinta produsele grupurilor de clienti si potentiali clienti aflate in diverse orase din tara?
Atunci, hai sa stam de vorba pe acest subiect. Pot fi alaturi de tine in eforturile tale de realizare a unui eveniment de impact si memorabil cu urmatoarele servicii:
- alegerea si documentarea subiectelor de interes pentru clientii tai astfel incat atractivitatea evenimentului tau sa fie una ridicata si cu mare priza la public;
- promovarea evenimentului tau cu minimum de costuri si eforturi;
- sustinerea efectiva a evenimentului prin livrarea cu entuziasm a tuturor prezentarilor pentru ca mesajul tau si al partenerilor tai chiar sa ajunga la clientii vostri, fara ca acestia sa se plictiseasca.
Trimite-mi un email si hai sa discutam despre organizarea unei serii de evenimente de afaceri care sa te ajute sa-ti cresti consistent cifra de afaceri!
Scrie aici comentariul tau: