Cum te poate verifica rapid superiorul cât de bine știi să scrii corect, eficient, persuasiv?

Trilioane de informații sub formă de text, audio, video din miliarde surse de pretutindeni luptă feroce pentru atenția ta. Prin urmare, și clienții tăi sunt copleșiți de avalanșa și amalgamul informațional care ne sufocă zilnic.

Iată de ce e vital să știi să comunici corect, eficient și rapid dacă vrei să-ți termini ziua de lucru la ora 18:00 cel târziu. Fără să ai probleme ulterior.

Unul dintre clienții mei care apreciază enorm capacitatea de exprimare corectă în scris are următoare tehnică de a atrage atenția subordonaților săi că trebuie să mai pună mâna pe o carte. Îi cheamă la el în birou și, între patru ochi, le cere următoarea favoare: “Uite aici o foaie albă și un pix, scrie repede acum, pe loc o compunere față-verso despre ce ai făcut în weekend. Are nevoie la școală fata de clasa a VI-a a unui bun amic de-al meu de o compunere frumoasă Și n-are inspirație. Trebuie să-l servesc.” Știi câte cărți citesc în medie lunar angajații care scriu e-mailuri din această firmă? Te las să ghicești.

Te invit acum să citești un articol tradus cu Deepl și descoperit recent pe Business World (https://www.businessworld.ie/news/10-Reasons-Why-Business-Writing-Skills-Are-So-Important-569924.html). E despre ce faci în fiecare zi și e foarte important.

Mulțumesc,

Mircea Enescu

10 motive pentru care abilitățile de scriere în afaceri sunt atât de importante

Mediul de lucru global ne obligă să ne îmbunătățim abilitățile de comunicare. Indiferent de domeniu, loc de muncă și expertiză, trebuie să fii un comunicator eficient pentru a avansa în carieră.

Există trei modalități principale de comunicare în afaceri: verbală, non-verbală și scrisă. Toate acestea sunt esențiale. Cu toate acestea, cel din urmă este în fruntea listei ca fiind cel de bază pentru majoritatea locurilor de muncă. Indiferent de nivelul ierarhic la care vă aflați într-o companie, abilitățile de scriere sunt un atu valoros.

Lista comunicării scrise în afaceri este destul de lungă. Aceasta include e-mailuri, scrisori, rapoarte, broșuri ale companiei, diapozitive de prezentare, studii de caz, materiale de vânzări, suporturi vizuale, actualizări în social media și alte documente de afaceri. Fie că te conectezi la nivel intern cu colegii și directorii, fie că te conectezi la nivel extern cu clienții, modul în care scrii îți poate da un impuls în carieră sau îți poate împiedica progresul în cadrul organizației. Citiți mai departe pentru a descoperi 10 beneficii pe care le poate obține un scriitor bun.

Abilitățile de scriere asigură o comunicare eficientă în afaceri

Corespondența de afaceri ajută o companie să se conecteze cu partenerii și părțile interesate. Tot ceea ce scrieți trebuie să fie adaptat într-un mod competent, cuprinzător și informativ. Astfel, destinatarii vor înțelege clar mesajul tău.

Dacă un text este prost redactat și structurat, subordonații vor avea probleme în a-l descifra. Mesajul poate fi interpretat greșit.

Abilitățile de redactare fac diferența între angajații “buni” și “răi”

Dacă sunteți acum la facultate, scrierea unei lucrări academice poate părea o sarcină dificilă pentru dumneavoastră. Mulți studenți nu se pot încadra în termenele limită și angajează servicii precum EssayPro. Așteptați până când trebuie să elaborați un CV și o scrisoare de intenție puternice. Aceasta este o adevărată provocare. Un document plin de greșeli gramaticale nu va face niciodată o impresie favorabilă.

Profesioniștii se pricep să compună mesaje clare. Angajatorii apreciază astfel de persoane. De aceea, managerii de HR îi recrutează pe acești indivizi.

Dacă aveți deja un loc de muncă, exersați abilitățile de scriere pentru a vă remarca printre colegii de muncă. Managementul superior este, în general, mai favorabil față de un angajat care poate crea o documentație excelentă.

Îți demonstrezi inteligența

Chiar dacă jobul tău nu necesită multă scriere, modul în care te adresezi este crucial. Câteva greșeli gramaticale sau de punctuație pot părea minore. Dar oamenii observă. Și tind să creadă că cei care nu scriu bine sunt mai puțin inteligenți decât cei care scriu bine.

Nu lăsați pe nimeni să vă respingă din cauza abilităților dumneavoastră slabe de scriere. Câteva minute de corectură pot îmbunătăți modul în care sunteți perceput. Documentele impecabile vă vor prezenta ca o persoană mai inteligentă decât un coleg a cărui lucrare este plină de greșeli de tipar.

Scriitorii buni sunt credibili

Persoanele cu abilități avansate de scriere sunt percepute ca fiind mai fiabile și mai demne de încredere. Este ușor de dovedit. Imaginați-vă că primiți un e-mail în care observați abrevieri ciudate și cuvinte scrise greșit. Care va fi prima impresie despre expeditor?

Sunt posibile două opțiuni. Și niciuna nu este satisfăcătoare pentru expeditor. Fie persoana nu este competentă și neglijează corectura, fie este pur și simplu neinteligentă.

Încercați să fiți perceput ca fiind credibil la locul de muncă. Aceasta vă face să fiți de încredere, să vi se atribuie mai multe responsabilități și să fiți un candidat potrivit pentru promovare.

Puteți fi mai influent

Bunele abilități de persuasiune vă ajută să îi influențați pe ceilalți pentru a vă atinge obiectivele. Profesorii le atribuie studenților lor să scrie eseuri persuasive pentru a-i pregăti pentru piața muncii prin dezvoltarea acestor abilități semnificative.

Dacă creați sloganuri și apeluri la acțiune pentru organizația dumneavoastră, trebuie să știți cum să elaborați un text care să încurajeze cititorul să acționeze. Dacă îi descrieți managerului dvs. o idee inovatoare care poate îmbunătăți un proces, trebuie să păreți convingător. Fiecare lucrare trebuie să vă comunice eficient ideile.

Scrierea de afaceri transmite politețe

Conținutul corespondenței formale de afaceri reflectă același nivel de politețe și atenție atentă la detalii care se manifestă în interacțiunea față în față. O scrisoare de afaceri curtenitoare exprimă respectul personal al scriitorului pentru destinatar și pentru compania pentru care lucrează.

Profesioniștii iau în considerare formatul și eticheta. De asemenea, ei acordă atenție tonului personal, clarității și logicii. Ei evită alegerea greșită a cuvintelor și gramatica. Aceste lucruri pot da impresia că sunt leneși sau chiar nepoliticoși.

Abilitățile de scriere ajută la păstrarea unor arhive foarte eficiente

Informațiile care sunt comunicate pe cale orală nu sunt păstrate pentru mult timp. De aceea, studenții iau notițe de la cursuri. Așa cum savanții își folosesc notițele pentru a scrie eseuri, puteți utiliza notițele dvs. în munca dvs.

Salvarea informațiilor pe hârtie este cel mai bun mod de a le păstra ani de zile. De fapt, cele mai exacte cunoștințe care au ajuns la noi de multe secole încoace au fost cele din cărți.

Îți sporești încrederea profesională

Fiecare document de afaceri își are scopul său. Scrieți o propunere de afaceri pentru a atrage investitori sau pentru a găsi parteneri. Trimiți e-mailuri pentru a ajunge la potențiali clienți. Redactați un raport pentru a vă impresiona superiorul.

Atunci când comunicarea scrisă conduce o afacere către un alt proiect finalizat cu succes, devii mai încrezător și mai inspirat. Iar scrisul în sine devine mai ușor.

Te promovezi pe tine însuți și cariera ta

Dacă ești cel mai bun comunicator de afaceri din biroul tău, colegii de muncă îți vor cere ajutorul pentru a le edita textele scrise înainte de a ajunge la superiorii lor. Vestea se va răspândi. Dacă firma are nevoie de cineva care să redacteze e-mailuri eficiente, va cere cuiva care scrie cu claritate și acuratețe. Ghiciți la cine vor apela?

Cu cât abilitățile tale de scriere sunt mai bune, cu atât mai multă responsabilitate ți se va da. Asta este foarte bine pentru tine și pentru viitorul tău succes în carieră!

Scrisul de afaceri construiește o prezență web solidă

Afacerile se bazează pe prezentare. Proprietarii urmăresc să stabilească o prezență online eficientă. Aceasta îi ajută pe potențialii clienți să descopere compania și produsele sale. Pentru a atinge acest obiectiv, ei creează site-uri web, bloguri și conturi de social media.

Conținutul de calitate este un factor decisiv în acest caz. O persoană care poate prezenta afacerea în cea mai bună lumină și poate convinge oamenii să cumpere produse sau servicii este un angajat de neînlocuit.

Acum știți de ce abilitățile de scriere sunt semnificative pentru succesul carierei dumneavoastră. Este timpul să vă îmbunătățiți abilitățile de comunicare în afaceri și să profitați de beneficiile pe care le poate aduce. În caz contrar, colegii sau concurenții vă vor lăsa în urmă.

Despre autor: Michelle Brooks gestionează editarea blogului resursei educaționale. În calitate de blogger invitat, ea este specializată în e-learning, carieră și dezvoltare personală.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.