(Traducere a articolului “Are You Failing Because You Fail to Persist?” de Paul McCord.)
De-a lungul anilor am vorbit catorva mii de vanzatori care doreau sa isi schimbe comportamentul, carierele si vietile. Exista anumite trasaturi care par a fi in comune unui numar mare de vanzatori cu care vorbesc – au tendinta de a fi dezorganizati; majoritatea pun sub semnul intrebarii capacitatea lor de a se ridica la standardele pe care si le-au stabilit ei insisi; aproape fiecare nu au nici cea mai vaga idee despre modul in care intentioneaza sa ajunga acolo unde isi doresc sa ajunga. Aproape tuturor le lipseste trasatura cea mai importanta a unui mega-producator, a unui om de succes: perseverenta.
Ei incearca o tehnica sau o strategie de cateva ori, apoi trec la urmatoarea. Ei citesc o carte, pun in practica o mica parte din ceea ce au invatat si, cand acest lucru nu produce rezultate imediate, abandoneaza si trec la altceva. Nu isi dau voie sa invete, sa exerseze si sa dezvolte o noua abilitate deoarece nu vad rezultatele imediate pe care si le doresc si le asteapta.
Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?
Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
A vinde este deopotriva o arta si o stiinta. Ca orice altceva in viata, este nevoie de timp pentru a invata si dezvolta abilitati noi. Daca nu ne acordam timpul si practica necesara dobandirii de abilitati noi, nu vom avea niciodata succes. Toate asociatiile sportive sunt pline ochi de oameni care-si petrec intreaga viata pe terenul de antrenament, pregatindu-se pentru cele doar cateva minute in lumina reflectoarelor din fiecare saptamana.
In fotbalul american, un fundas are doar un singur rol: impiedica membrii din echipa opusa sa aiba posibilitatea de a-l placa pe tipul cu mingea. Doar atat. Opreste un om sa placheze un alt om. Destul de simplu, nu-i asa?
Daca nu ai jucat niciodata fotbal sau nu ai vazut niciodata cum se joaca si ai intrat pe un teren de antrenament pentru prima data, probabil nu ti-a luat mai mult de cinci minute sa intelegi care este rolul unui fundas.
La naiba, nu ti-ar lua nici 30 de secunde sa intelegi conceptul de baza. In maxim o ora ai intelege conceptele de baza ale jocului in defensiva. Ai sti pozitia, ai sti ca nu trebuie sa te misti pana cand mingea nu este preluata, ai sti ca jucatorul de pe partea cealalta a mingii pe care trebuie sa il blochezi este foarte, foarte mare, si ai sti ca rolul tau din cadrul fiecarei ofensive dureaza intre 3 si 8 secunde.
In cadrul aceleiasi perioade de timp ai invata ca sunt mai multe atacuri si ca vei face ceva diferit in fiecare atac in parte. Hai sa presupunem ca echipa ta are 10 atacuri. Poate iti va lua inca 2 ore sa inveti ceea ce faci in fiecare din aceste 10 atacuri.
Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
Deci, esti gata pentru joc, nu-i asa? Ai investit 3 ore. Stii ca rolul tau este sa il impiedici pe adversarul acela sa-l placheze pe coechipierul tau care are mingea. Stii ca ai 10 atacuri si stii pe cine trebuie sa blochezi in fiecare din aceste 10 atacuri. Ce altceva mai e de invatat? Esti gata. Du-te si fa un dus si vino cu cateva ore inainte in ziua jocului.
Cineva a uitat poate sa-ti spuna ca celalalt va face tot ce ii sta in putinta pentru a te impiedica sa il blochezi. Poate a uitat sa iti spuna ca adversarul nu se va afla exact unde vrei tu la fiecare ofensiva. Poate a uitat sa iti spuna ca nu va sta, pur si simplu, locului, asteptand sa vii tu sa il blochezi. Poate a uitat sa iti spuna ca oamenii nu se comporta asa cum vrei tu sa se comporte. Poate a uitat sa iti spuna ca ceea ce pare usor nu este neaparat usor.
Daca varsta medie a unui inaintas din NFL (National Footbal League) este 26 ani, iar un jucator obisnuit joaca fotbal incepand de la varsta de 7 sau 8 ani, fundasul a petrecut aproape 20 de ani din viata invatand un singur lucru: sa impiedice adversarul sa placheze un om din echipa lui. Atat. Si oricat de bun ar fi, tot este infrant in mod constant. Inca rateaza misiuni de blocare. Inca are adversari care trec de blocajele lui. Inca face greseli mentale si fizice.
Oamenii din vanzari sunt in aceeasi pozitie ca fundasul de mai sus. Avem un rol simplu care necesita o mare indemanare si experienta. Fundasul si-a petrecut intreaga viata invatand nu numai partile esentiale ale muncii sale, ci a petrecut mii de ore invatand tehnicile si strategiile care ii vor aduce succesul. Daca tot ce avea nevoie era sa invete conceptele de baza, ar fi putut lua o carte, ar fi citit despre rolul unui fundas si apoi ar fi venit la joc. Nu ar mai fi fost nevoie de antrenament. Nu ar mai fi nevoie sa isi perfectioneze abilitatile. La urma urmelor, ce ar putea fi mai simplu decat sa-ti spuna cineva ca trebuie doar sa tii un om departe de alt om?
Dar asta este exact ce zeci de mii de vanzatori fac in fiecare zi. Citesc despre o anumita abilitate, o exerseaza si nu functioneaza in modul in care ei vor sa functioneze. Concluzioneaza ca totul a fost o inselaciune si trec la altceva.Vanzarea este o abilitate dobandita, necesitand perseverenta in exersare si rabdare in aplicare pentru slefuirea abilitatilor.
Rededicati-va dezvoltarii dumneavoastra personale. Intelegeti ca ceea ce invatati trebuie exersat si perfectionat. Abilitatile noi au nevoie de timp pentru a fi invatate.
De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...
Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
Daca treci permanent de la un concept de vanzare la altul fara sa fi invatat si perfectionat pe fiecare in parte, nu-ti vei imbunatati niciodata abilitatea ta de a-ti efectua munca.
Perseverenta este esenta dobandirii si perfectionarii oricarei abilitati, iar abilitatile de vanzare nu fac exceptie.
(Traducere de Cati Visinescu.)
Excelent articolul. Multumesc!
Foarte bun articol, Mircea! Am tot citit articolele tale si m-au ajutat foarte mult!!! Multumesc!
Excelenta articolul, Mircea. Felicitari pentru alegere. Eu folosesc tenisul ca exemplificare, deoarece este un sport mai apropiat mie, dar comparatia cu sportul este exceptional de puternica. Eu fac diferenta la cursurile mele intre experienta si experimentare. Experienta este ceea ce ti s-a intamplat, experimentarea inseamna efort constient de a invata. Multumesc!
Multumesc, Valentin, ca de obicei esti “la datorie”! :)
“Exceptionalii” au cele 10.000 de ore de practica/antrenament fara de care nu vei avea succes, indiferent cat esti de talentat. Valabil in orice domeniu, meserie, sport…
Foarte bun articolul tau, Mircea, ca de fiecare data !
Felicitari!
Multumesc mult pentru aprecieri, Andrei, cuvintele tale ma onoreaza.