Lucreaza cineva pentru mai multe companii? Sunt companii care lucreaza cu agenti de vanzari independenti?

In multe tari din Europa Occidentala si America de Nord (aceste zone le cunosc din documentarile mele) exista reprezentanti de vanzari care lucreaza pentru 2 – 3 – 4 – 5 companii neconcurente in acelasi timp. Mai exact, ei acopera o anumita arie geografica (1 – 5 judete) si o anumita categorie de clienti (de ex. magazine de instalatii) si lucreaza ca agenti de vanzari pentru mai multi importatori si producatori (atentie, care nu sunt concurenti) in acelasi timp.

Acesti agenti de vanzari sunt platiti exclusiv in functie de rezultate, au atat clienti repetitivi care dau comenzi in fiecare luna, cat si clienti noi si ocazionali, isi folosesc propria masina, propriul laptop si telefon mobil.

Avantajele pentru oamenii de vanzari care aleg aceasta varianta de lucru sunt: muncesc la fel, dar castiga mai mult lucrand pentru mai multe companii, sunt platiti pe micro-intreprindere unde veniturile nete sunt mai mari decat daca ar avea un contract de munca etc.

Avantajele pentru companiile angajatoare sunt: nu platesc salarii fixe, ci exclusiv in functie de rezultate si poate chiar mai putin decat ar plati un singur angajat, nu au batai de cap cu masina si laptopul angajatului si toate celelalte aspecte care vin o data cu un contract de munca, iar oamenii de vanzari care aleg aceasta varianta de lucru sunt, preponderent, oameni cu experienta.

Ce as dori sa stiu? Esti un astfel de om de vanzari care lucreaza independent pentru mai multe companii? Ti-ar placea sa fii o astfel de persoana? Reprezinti o companie care lucreaza cu astfel de agenti de vanzari independenti? Te-ar interesa sa sa lucrezi cu astfel de agenti independenti?

Asteptam raspunsurile voastre intr-un comentariu mai jos.

Multumesc.

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B din noiembrie 2010, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor lui Mircea), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse daca isi doresc cursantii sa devina mai buni;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, comunicare, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea poate livra multe alte serviciii in legatura cu activitatea departamentului tau de vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.

Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi gratuit o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari? Click aici chiar acum

Comentarii

  1. Pompiliu spune

    Salut, Mircea!
    Lucrez de 16 ani in sistem independent, B2B. Sunt multumit, dar exista intotdeauna loc de mai bine.

  2. Salut,
    eu am nevoie de astfel de oameni, pentru ca acopar toata tara cu produsele mele si
    mi-ar fi de ajutor astfel de oameni. Lucrez la acest moment cu revanzatori( firme).
    Puteti sa va alegeti domeniul de interes vizualizand site-ul nostru hobaecologic.ro

  3. Andrei Gherasim spune

    Eu lucrez pentru mai multe companii in judetul Arges din domeniul materialelor de constructii si sunt mult mai multumit decat lucrand pentru o singura firma.

  4. Vasile Ion spune

    Da, este o idee foarte interesanta! Multumesc.

Scrie aici comentariul tau:

*

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.