Ei bine, depinde. Si in articolul de astazi vom discuta despre mai multe aspecte legate de importanta umorului in cadrul discutiilor de vanzare.
Insa vreau sa clarific de la bun inceput urmatorul adevar: daca-l faci pe client sa rada cu siguranta iti maresti considerabil sansele sa vinzi. Altfel spus, daca-l faci sa rada e mult mai usor sa-l faci sa cumpere. De ce? Multi experti in vanzari sustin ca doar umorul conduce foarte rapid la un raport de afinitate intre agentul de vanzari si clientul sau.
Prin urmare, sa stii sa faci haz in vanzari este foarte util si important daca vrei sa te bucuri de succes. Pentru aceasta insa, trebuie sa respecti cateva reguli:
Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?
Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
#1 – Cu cat mai rapid il faci pe client sa rada, cu atat mai bine pentru intrevederea de vanzare.
Rasul este o forma de aprobare si confera un ton de buna dispozitie discutiei de vanzare. Nu te ingrijora insa daca nu se iveste momentul oportun de la inceput, vor aparea cu siguranta ocaziile favorabile.
#2 – Nu face glume decat pe seama propriei persoane.
Alte forme de umor sunt extrem de riscante pentru ca nu stii niciodata daca clientul e PSD-ist, sotia clientului e blonda, tatal politist, mama evreica sau copilul inginer.
#3 – Asculta cu atentie inainte sa spui o gluma.
Straduieste-te sa-ti dai seama cu ce fel de client stai de vorba, ca tip de personalitate si atitudine generala. Glumele care nu sunt la locul lor te ucid la fel de repede pe cat te ajuta umorul adecvat.
Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
#4 – Nu spune bancuri foarte cunoscute si larg raspindite.
Poate ca, din politete, clientul va tace din gura cat timp tu te vei desfasura. Sa nu te mire insa daca nu va rade in hohote la sfarsit sau va adopta o figura serioasa, de neclintit. Iata inca un motiv in plus sa faci haz de propria persoana, clientul nu are de unde sti prin ce experiente ai trecut tu si cum le-ai depasit.
#5 – Salveaza-ti un folder cu poante.
Scrie-ti undeva toate lucrurile super amuzante pe care le-ai auzit sau ti s-au intamplat si fii astfel mereu pregatit sa-ti faci clientii sa rada.
#6 – Umorul fara perdea, cu conotatii sexuale trebuie evitat in orice situatie.
Pur si simplu pentru ca sexul este un subiect intim, iar relatia dintre tine si client nu are cum sa fie una foarte apropiata.
De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...
Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?
Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!
#7 – Daca clientul spune o gluma, razi din toata inima.
Cred ca e evident pentru ce trebuie sa procedezi asa. Insa, pentru ca clientul sa se simta in largul sau rostind un banc, este important sa te straduiesti sa creezi o atmosfera cat mai cordiala, cat mai putin formala.
Sper ca aceste recomandari sa te ajute in intalnirile tale cu clientii. Mult succes!
Scrie aici comentariul tau: