Vrei sa-ti gasesti rapid un job bine platit? Angajeaza-te in vanzari!

Cele mai multe joburi sunt in vanzari, cel mai usor te angajezi in vanzari!

Cele mai multe joburi sunt in vanzari, cel mai usor te angajezi in vanzari!

Permanent pe site-urile de recrutare sunt mii de anunturi care cauta oameni de vanzari. Iar multe firme vor mai mult de un reprezentant comercial. Niciun alt domeniu nu are disponibile in prezent atatea locuri de munca. Prin urmare, sansele sa-ti gasesti pe aceasta piata un job sunt foarte mari.

Compania Manpower a efectuat recent un sondaj in randul angajatorilor romani pentru a afla care sunt cei mai doriti angajati. Rezultatele indica faptul ca agentii de vanzari se situeaza pe pozitia a 3-a in topul celor mai solicitati angajati de catre companiile romanesti.

Poate ca pana acum nu te-ai gandit ca ai putea sa lucrezi in vanzari. Sau ai o minima experienta in domeniul vanzarilor si deja te gandesti sa renunti pentru ca nu e pentru tine job-ul acesta. Iata de ce te invit acum sa descoperi avantajele de care te poti bucura daca alegi sa lucrezi in vanzari.

Cum ar arata cifrele afacerii tale daca reprezentantii tai de vanzari ar da reduceri de pret mai rar si mai mici?

Oare ar fi interesant sa stie cum sa vanda solutii mai scumpe (si cu beneficii mai multe) clientilor cu “dare de mana” care, in prezent, vin si cer “ceva ieftin”?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


„Sunt eu insa facut pentru a lucra in vanzari?” Daca aceasta este intrebarea care te framanta, da-mi voie sa-ti raspund raspicat ca, DA, poti sa lucrezi cu succes in vanzari daca:

● esti sociabil, iti place sa stai de vorba cu oamenii si nu ti-e teama sa interactionezi cu necunoscuti;

● te caracterizeaza optimismul si dorinta de a reusi.

In rest, succesul unui om de vanzari vine din pregatirea sa teoretica (carti si traininguri de specialitate), dar mai ales din experienta sa profesionala si de viata.

Stiu, stiu ca-ti vine greu sa crezi lucrurile acestea dupa ce ai avut de-a face cu vanzatori care nu stiu sa zambeasca si habar nu au sa stea de vorba cu oamenii, cu o atitudine negativa si manifestand o indiferenta incredibila fata de tine si fata de clienti in general.

Te cred ca exista oameni care lucreaza in vanzari fara sa fi citit vreodata vreo carte despre acest subiect. Care n-au participat la un training si care sunt convinsi ca in fiecare zi se naste un fraier (a se citi „client”), fraier pe care ei trebuie sa-l gaseasca si sa-l imbrobodeasca cu un intreg arsenal de minciuni care mai de care mai sofisticate.

Ei bine, oamenii de succes pe termen lung care lucreaza in vanzari nu au nici in clin, nici in maneca cu astfel de asa-zisi vanzatori.

Reprezentatii de vanzari de succes nu mint, nu incearca sa-si insele clientii, nu ascund informatii, nu profita de lipsa de experienta a clientului, sunt permanent un zambet si mereu gata sa-si ajute clientii.

Crezi ca e imposibil sa poti ajunge si tu la fel?

Nici pe departe, dar trebuie sa recunosc ca nu e usor si dureaza pana iti „intra in sange” comportamentul unui iscusit om de vanzari. Te asigur insa ca imposibil nu e.

Iata mai jos cateva argumente pentru care merita sa ajungi un profesionist in vanzari:

Argumentul 1: Orice societate comerciala din lume care-si doreste sa faca profit are nevoie de oameni de vanzari.

Se spune – pe buna dreptate – ca nimic nu se intampla pe lumea asta pana cand un agent de vanzari nu convinge pe cineva sa cumpere produsul sau serviciul tau. Orice emisiune vezi la televizor, ea a fost la inceputurile ei vanduta postului de televiziune. Orice imbraci sau mananci a fost vandut de producator unui distribuitor, iar distribuitorul a vandut mai departe produsul respectiv magazinului de unde tu iti faci cumparaturile. Societatile comerciale in care lucreaza toti cunoscutii tai au oameni de vanzari, daca nu chiar departamente intregi de vanzari.

Iar daca ai sa ai curiozitatea de cerceta orice site de recrutare din lume, nu numai din Romania, vei vedea ca in vanzari sunt cele mai multe job-uri disponibile.

Este imposibil pentru o companie sa prospere si sa se dezvolte fara cel putin un excelent om de vanzari. Este adevarat ca uneori acel exceptional vanzator este chiar patronul in micile firme, insa daca va dori sa se dezvolte la nivel regional, national sau international, chiar si cea mai mica firma de tip „one man show” va trebui sa angajeze oameni de vanzari.

Odata cu venirea crizei necesarul de oameni de vanzari a scazut (la fel si veniturile, compuse in general dintr-un salariu fix plus comisioane). Insa pot afirma cu siguranta ca necesarul de oameni buni si chiar foarte buni de vanzari nu a suferit modificari importante. Iar salariile oamenilor de vanzari sunt, in continuare, la niveluri superioare majoritatii angajatilor. Si asta se intampla nu numai din Romania.

Asa ca cerere de oameni de vanzari exista! Piata muncii are nevoie de tine daca esti un profesionist in vanzari, te asigur.

Argumentul 2: Iti poti organiza timpul si drumurile de zi cu zi asa cum vrei.

Nu esti legat de vreun birou, deseori nici macar de un program fix. Vanzatorii sunt evaluati si platiti in functie de rezultate, in functie de vanzari si nu in functie de timpul petrecut la birou. Interesant, nu-i asa?

Daca intr-o dimineata trebuie sa fii intr-un anumit loc in interes personal, cu siguranta in zona exista si un (potential) client caruia trebuie sa-i faci o vizita. :)

Daca la pranz vrei sa iei masa cu un vechi prieten, de fapt trebuie sa te intalnesti cu un (potential) client!:)

Te-ai saturat sa-ti vezi oamenii de vanzari pierzandu-se zilnic facand multe vanzari slab profitabile cu clienti multi si cu bugete reduse? Ai vrea sa-i vezi cum isi fac timp pentru a lucra si castiga proiecte mai mari, cu un grad sporit de profitabilitate?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Argumentul 3: Fiecare zi e diferita si interesanta si astfel e greu sa te plictisesti in vanzari.

Ma refer aici la situatia in care vinzi un produs cu care nu ti-e rusine sa te prezinti in fata clientului, lucrezi pentru o companie care-si respecta clientii si angajatii si nu incearca sa-i duca cu zaharelul nici pe unii, nici pe altii, iti place domeniul de activitate si crezi in ceea ce vinzi. Zilele sunt palpitante, cu multe situatii noi, dar, mai ales, cu oameni noi.

Si astfel ajungem sa discutam despre un alt avantaj urias de care se bucura cei care lucreaza in vanzari…

Argumentul 4: Iti faci relatii peste tot, in aproape orice companie care conteaza si in orice institutie importanta.

Sa presupunem ca vinzi aparate de aer conditionat sau autoturisme sau credite sau asigurari sau aparatura electronica sau orice lucru (serviciu) de care oricine are nevoie. In plus, produsele tale sunt de buna calitate, au un pret corect si oferi o politica excelenta de garantie.

E vreun medic, profesor, functionar din primarie, politist, om de afaceri, director din orasul tau care sa nu aiba nevoie de tine si de ceea ce vinzi? Gandeste-te… Insa e foarte important sa vinzi produse si servicii de calitate, la preturi decente si sa oferi o politica corecta de garantie post-vanzare.

Argumentul 5: Perspectivele de cariera sunt foarte interesante pentru un om de vanzari!

Peste 60% dintre directorii executivi ai societatilor comerciale din intreaga lume si-au inceput cariera in departamentele de vanzari.

Si stii de ce? Pentru ca in vanzari, daca ajungi sa faci performanta, inveti:

● cum sa fii convingator,

● cum sa-i motivezi pe cei din jur sa faca ceea ce-ti doresti tu,

● cum sa ai rabdare,

● cum sa conduci discutii,

● cum sa treci peste greutati si peste probleme fara sa te compatimesti, cu gandul mereu la solutii si nu la cat de dificila este problema cu care te confrunti.

Argumentul 6: Cea mai larga poarta de intrare in orice companie o reprezinta departamentul de vanzari.

Intrebati orice director de HR care este departamentul care face cele mai multe angajari – indiferent daca e criza sau nu – in cadrul companiei sale. Raspunsul pe care-l veti afla in majoritatea situatiilor va fi „echipa de vanzari”. Ulterior, din departamentul de vanzari poti ajunge aproape oriunde in companie, in orice departament: marketing, HR, juridic, economic etc.

Argumentul 7: Daca esti un om bun de vanzari, ai cele mai mari sanse sa reusesti sa-ti pornesti cu succes propria ta afacere.

Cat de des ati auzit ca economistul firmei X si-a dat demisia si si-a infiintat propria companie?! Sau ca managerul de HR a renuntat la job-ul sau pentru a porni o afacere?! Avand acces la un portofoliu interesant de clienti si construind in timp o relatie puternica cu acestia, omul de vanzari are astfel perspective excelente sa-si infiinteze propria companie.

Iata deci cateva motive mai mult decat interesante pentru care merita sa iei serios in considerare varianta unui job in vanzari:

● piata muncii este mereu in cautare de oameni de vanzari,

● iti poti organiza timpul si drumurile zilnice asa cum vrei,

● plictiseala este ultimul lucru care ti poate intampla daca lucrezi in vanzari,

● iti faci relatii peste tot, in majoritatea companiilor si institutiile importante,

● cel mai usor intri in orice companie pe „usa” departamentului de vanzari,

● sansele de a ajunge in varful piramidei sociale sunt cele mai mari atunci cand lucrezi in vanzari,

● iti poti crea propria companie cu sanse mari de reusita.

Acum parca ii vad pe cei care mereu au ceva de bombanit vizavi de orice si de oricine spunand: „Oh, dar e foarte greu sa lucrezi in vanzari! Sa ma duc eu din poarta in poarta si sa-i intreb pe oameni daca nu vor sa cumpere ceea ce vand eu?… Oh, si sa n-am eu garantat un salariu fix?…”

Pe undeva, acesti bombanitori de profesie au dreptate. :) Dati-mi voie, asadar, sa va spun cate ceva si despre dezavantajele de a lucra in vanzari.

Dezavantajul 1: salariul fix garantat nu prea exista ori este destul de mic in vanzari.

Bonusurile si comisioanele sunt principala componenta salariala a unui om de vanzari. Si e si normal sa fie asa, pentru ca oamenii de vanzari trebuie sa fie platiti in functie de rezultatele concrete ale muncii lor. In multe companii oamenii de vanzari reusesc in unele luni din an sa castige chiar mai mult decat majoritatea managerilor din companie.

Dezavantajul 2: stress-ul este mai mereu prezent in viata omului de vanzari.

Oare clientul acesta cu care m-am intalnit de 3 ori pana acum va cumpara sau nu de la mine? Voi incasa eu sau concurentul meu comisionul de pe urma lui? Luna asta imi voi indeplini obiectivul de vanzari pentru a-mi lua bonusul sau nu? Acestea sunt intrebarile firesti din viata unui om de vanzari. Nu e usor sa le faci fata cand esi la inceput de cariera. Lucrurile insa se schimba radical o data cu trecerea timpului si dobandirea unei mari experientei profesionale.

Acum ca ai aflat si dezavantajele, mai crezi ca este interesant sa lucrezi in vanzari?

De ce oare partenerii tai externi de afaceri isi trimit periodic oamenii de vanzari la cursuri?...

Oare pentru ca agentii de vanzari instruiti inchid mai rapid o tranzactie, stiu sa vanda mai mult unui client, au abilitatile necesare identificarii corecte si rapide a potentialului unui client ca sa nu-si piarda timpul inutil?

Descopera si tu aproape toate problemele ce pot fi rezolvate intr-un program de training pentru reprezentantii de vanzari! Click aici chiar acum!


Eu sunt convins ca da. In orice meserie din lume exista clar dezavantaje. Orice moneda are cap si pajura. Orice om are calitati si defecte. Orice job are avantaje si dezavantaje.

Pentru mine, libertatea de a castiga pe masura muncii mele, precum si posibilitatea de a gasi mereu, oriunde un loc de munca bine platit ma fac sa fiu un fan inflacarat al variantei profesionale reprezentata de o cariera in vanzari.

Tu? Ce mai astepti?

Despre Mircea Enescu

Dupa un training cu Mircea, trainer vanzari B2B cu peste 800 de zile de training livrate pana in prezent, oamenii de vanzari:
♦ sunt mai motivati si mai increzatori in fortele proprii si in ceea ce vand, fiind astfel mult mai convingatori in fata clientilor lor;
♦ au un curaj mai mare si o rata de reusita crescuta in abordarea noilor clienti,
♦ sunt mai eficienti in alocarea resurselor acelor procese de vanzare cu cele mai mari sanse de finalizare;
♦ stiu sa reziste cu profesionalism cererilor de reduceri de pret;
♦ dobandesc un nivel sporit de energie si de entuziasm, ceea ce ii ajuta sa faca fata mai bine stress-ului si refuzurilor clientilor, principalii demoralizatori ai oricarui vanzator.

Care sunt indicatorii pe care Mircea Enescu ii poate imbunatati in cadrul companiei dvs. printr-un program consistent de consultanta si instruire in vanzari:
♦ cresterea marginii medii comerciale;
♦ cresterea vanzarilor;
♦ scaderea termenului mediu de plata;
♦ cresterea valorii comenzii medii;
♦ cresterea numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti si a ofertelor transmise acestora;
♦ cresterea ratei de inchidere a tuturor ofertelor transmise potentialilor clienti;
♦ scurtarea procesului de vanzare, reducerea timpului necesar deplasarilor si intalnirilor, diminuarea costurilor de vanzare; etc.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Cursantii si managerii cursantilor apreciaza la trainingurile sale (vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari):
♦ realismul si utilitatea practica imediata a informatiilor livrate si dezbatute in cadrul cursurilor sale;
♦ adaptarea tematicii trainingului la activitatea profesionala a cursantilor, indiferent in ce domeniu lucreaza acestia;
♦ stilul puternic interactiv de sustinere a trainingurilor (in cadrul grupelor de pana la 12 persoane aproape intreaga informatie este „smulsa” de la cursanti gratie intrebarilor trainerului), plictiseala si neimplicarea cursantilor fiind astfel garantat excluse;
♦ atmosfera destinsa, deloc formala, adecvata procesului de invatare;
♦ abilitatea de face fata cu eleganta si profesionalism chiar si celor mai dificili cursanti fara a ofensa pe cineva si fara a afecta atingerea obiectivelor procesului de instruire.

Dincolo de trainingurile de vanzari, negocieri, managementul relatiilor cu clientii, customer care, time management, Mircea genereaza rezultate apreciate de catre clienti sai in urmatoarele servicii:
♦ evaluare competente si abilitati echipa de vanzari;
♦ coaching pe teren (1 cursant/sesiune) – observarea punerii in practica a informatiilor livrate in cadrul programelor de instruire, analiza individuala a proceselor de vanzare curente, gasirea de solutii la problemele intalnite in interactiunile cu clientii, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training;
♦ coaching pe Skype (1 cursant/sesiune) – recapitulare informatii livrate in cadrul sesiunilor de training, jocuri de rol in cadrul carora simulam intalniri de vanzari, gasirea de solutii la problemele intalnite in activitatea de vanzare de zi cu zi, analiza individuala a unor procese de vanzare actuale, cu mize mari si importante;
♦ recrutare reprezentanti vanzari (interviuri fata in fata, telefonice sau Skype) – verificarea prezentei abilitatilor necesare succesului in vanzari, intocmirea unui top 3 al candidatilor intervievati + raport despre fiecare persoana intervievata;
♦ obtinere de intalniri cu potentiali clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a numarului de intalniri cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ vizite de vanzari, singur sau impreuna cu reprezentantul de vanzari al clientului, in vederea atragerii de noi clienti – serviciu destinat antreprenorilor si companiilor care-si doresc o crestere a ratei de succes a intalnirilor cu factorii de decizie ai potentialilor clienti;
♦ evaluare abilitati de vanzare + consultanta in vederea angajarii – serviciu destinat reprezentantilor si managerilor de vanzari care-si doresc o justa evaluare a competentelor pe care le stapanesc, precum si dezvoltarea acestora in vederea obtinerii rapide a unui job de succes in vanzari.

Descopera aici cu ce companii a lucrat Mircea pana in prezent, vezi aici ce probleme ale echipei de vanzari pot fi rezolvate in cadrul unui training de vanzari, iar aici vezi ce anume il diferentiaza.
Apoi, conecteaza-te cu Mircea pe Google+, pe Facebook si pe Linkedin si nu uita sa te abonezi la newsletterul "Cum sa vinzi cu succes" al acestui blog.

Vrei sa discuti cu Mircea? Vrei sa vezi o sesiune demo live de training sau coaching de vanzari, inclusiv pe Skype? Click aici chiar acum

Scrie aici comentariul tau:

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Completeaza numarul corect in casuta de mai jos (filtru anti-spam) * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.